خطر نوشیدن چای برای افراد مبتلا به پروستات چگونه است؟

بدرستی نمی توان اظهار کرد که آیا چای ها عامل خطرناکی برای ایجاد بیماری است و اینکه نمی توان گفت کسانی که چای می نوشند در سلامت بوده و عمر طولانی دارند.

چای ها و خطر سرطان پروستات

تحقیقی در اسکاتلند نشان داد کسانی که چایها را زیاد می نوشند بیشتر در معرض خطر سرطان پروستات هستند. محقق این تحقیق اظهار می دارد: برخی از تحقیقات گذشته نشان داده اند ارتباطی میان چای سیاه و پروستات وجود ندارد.

همچنین در رابطه با پروستات چای سبز تأثیر بازدارندگی دارد. در تحقیق این محقق و گروهش 6016 مرد اسکاتلندی بین 21 تا 75 سال شرکت داشتند. این تحقیق بین سالهای 1970 تا 1973 انجام شد و پس از آن برای بیش از 37 سال ادامه پیدا کرد.

با تحلیل اطلاعات بدست آمده ارتباطی میان سرطان پروستات و نوشیدن چای ها مشاهده شد. پس از آب، چای بیشترین مصرف را در دنیا دارد.

در این آزمایش و تحقیق مشخص گردید:

مردانی که بیشتر از 7 فنجان در روز می نوشیدند 50 درصد بیشتر در معرض خطر ابتلا به سرطان پروستات هستند.در مجموع 4/6 در صد از این گروه در طول زمان این تحقیق مبتلا به این بیماری شدند.

محققین این آزمایش اظهار داشتند که نتوانستند ارتباطی میان شدت این بیماری و مقدار چایها بیابند. آنها نتیجه گرفتند که حتماً باید آزمایشات و تحقیقات بیشتری در این مورد انجام شود.

محقق ارشد این تحقیق اظهار نمود افرادی که آن را زیاد می نوشند باید اضافه وزن نداشته باشند و سطح کلسترولشان متعادل باشد.

با این وجود بطور کل باید گفت مردانی که چایها را زیاد می نوشند بیشتر در معرض خطر هستند. افرادی که در این تحقیق 7 فنجان و یا بیشتر از آن می نوشیدند بیشتر در خطر بودند.

این نتیجه بدون در نظر گرفتن سابقه خانوادگی و دیگر موارد تغذیه ای مانند نوشیدن قهوه و مشروبات الکلی گرفته شد.

وی همچنین اظهار نمود اگر چایها با تعادل نوشیده شوند خطر ابتلا به این بیماری نیز کاهش می یابد. این تحقیق نمی تواند علت و معلول ارتباط چای و پروستات را کاملاً نشان دهد.

چایها خواص خوب دیگری دارند و شاید استرس و تغذیه نامناسب است که در این مورد موجب تأثیر نا مناسب چای می شود.


تیرینک در اینستاگرام

نظر بگذارید