آیا نوشیدن روزانه قهوه مناسب است؟

سالهاست که نوشیدن قهوه مورد بحث موافقین و مخالفین این نوشیدنی است. به همین دلیل است که هنوز نمی توان به درستی به این سؤال پاسخ داد.

میزان مصرف روزانه قهوه

خلاف آنچه که بسیاری اعتقاد دارند نباید قهوه مصرف کرد، فواید زیادی دارد. کافئین اولین و مهمترین دلیل برای خواص خوب آن است.

به خاطر داشته باشید با نوشیدن آهن می توانید از کافئین آن بهره مند شوید. نوشیدن نوشابه های کافئین دار به دلیل مواد افزودنی متفاوتی که به آنها اضافه می شود منبع خوبی برای تأمین کافئین نیستند. شکر یکی از این افزودنی هاست که همه می دانند چه آسیب هایی به بدن وارد می کند.

بطور مثال سودا حاوی مقدار زیا دی شکر است که باعث از بین رفتن فوائد کافئین می شود. نوشیدنی های انرژی زا نه تنها حاوی مقدار زیادی کافئین هستند بلکه انبوهی از مواد خطرناک نیز به آنها افزوده می شود.

چای مطمئناً یک نوشیدنی سالم است، تنها مشکل مقدار محدود کافئین در آن است. البته مقدار کافئین در ارتباط مستقیم با نوع دم کردن آن است. چای انتخاب مناسبی است ولی تأثیر گذاری قهوهها را ندارد.

منافع قهوه

منافع آن بسیار زیادند ولی برخی از آنها چشمگیرترند.

قلب و جریان خون

مصرف روزانه آن خطر حمله قلبی را کاهش می دهد.

علاوه بر آن سیستم گردش خون را تنظیم می کند.

از ابتلا به برخی از بیماریها جلوگیری می کند

اگر آن را با تعادل مصرف کنید خطر برخی از بیماریها را از بین می برد. از جمله این بیماریها می توان از پارکینسون، آلزایمر، برخی از سرطانها و زوال عقل نام برد.

حامی کبد است

یکی از بزرگترین و اساسی ترین خواص آن حمایت و محافظت از کبد است. نوشیدن ان کبد را در مقابل سیروز کبدی چه نوع ناشی از الکل و جه غیر الکلی مقاوم می کند.

 از مرگ زودرس جلوگیری می کند

طبق تحقیقات قهوه عمر را طولانی می کند.

البته این طول عمر به معنی اضافه شدن چند سال بیشتر به عمر طبیعی نیست، بلکه به دلیل جلوگیری از بسیاری از بیماریها از مرگ زودرس جلوگیری می کند. قهوه ممکن است رنگ دندانها را تیره کند که با کمی دقت بر طرف می شود، اما نکته مثبت آن پیشگیری از پوسیدگی دندانهاست.

مواد مغذی در قهوه

قهوه یک دانه است که از میوه قهوه بدست می آید. این میوه بر درختی و در مناطق خاصی می روید.

گفتن این مطالب از پیش دانسته تنها برای یادآوری این واقعیت است که یک ماده مفید است که از طبیعت گرفته شده است. این ماده طبیعی مانند هر ماده طبیعی دیگر حاوی خواص زیادی است. بخصوص وجود کافئین که همه به دلیل وجود آن قهوه می نوشند، مواد مغذی دیگری نیز در آن وجود دارد:

ویتامین B1

ویتامین B2

ویتامین B3

ویتامین B5

فولات

پتاسیم

منگنز

منیزیم

فسفر

علاوه بر این مواد، قهوهها حاوی مقدار زیادی آنتی اکسیدان هستند. مقدار آنتی اکسیدان موجود در قهوه تا 600 بار بیشتر از آنتی اکسیدانهای میوه جات است.


تیرینک در اینستاگرام

نظر بگذارید