انواع چای و قهوه های عجیب در دنیا

کسانی که مشکل گوارشی ندارند، می دانند که نوشیدن انواع چای و یا قهوه تا چه حد می تواند لذت بخش بوده و با یک غذای خوشمزه برابری کند. در مورد غذاهای خوشمزه، عجیب و متفاوت، مطالب زیادی نوشته شده است، اما اظهار نظر در مورد انواع چای و قهوه های عجیب مختص به یک منطقه خاص، شاید مطالب زیادی در دسترس نباشد. با مجله تیرینک همراه باشید.

هنگامی که به سفر می روید می توانید با وجود آشنایی با این نوشیدنی ها، اصل آن را امتحان کرده و نظر دهید.

افرادی که به چای و یا قهوه علاقه دارند، معمولاً هنگامی که صحبت از این دو نوشیدنی می شود، تنها نوع خاصی که خودشان دوست دارند به ذهنشان میاید و گاه حتی حاضر به امتحان انواع دیگر این نوشیدنی ها نیستند. اما با یک بار تجربه شاید این نوشیدنی های جدید بتوانند نظرتان را تغییر دهد.

چای نعنا مراکشی

چای نعنای مراکشی

اگر تا کنون این چای را امتحان نکرده اید، حتماً برای خود تهیه کرده و بنوشید.  این چای گرم، سراسر عطر و طعم است و حس خوبی در شما ایجاد می کند

چای مراکشی از چه و چگونه تهیه می شود؟

این چای در واقع یک نوع چای سبز است که در تهیه آن از نعنا و شکر استفاده می شود. زیباترین بخش این چای، نحوه تهیة آن است که بصورت سنتی از روشهای مختلفی استفاده شده و سرو می شود. این روشها معمولاً کمی پیچیده اند و شامل دم کردن، خیساندن و ریختن در استکان می شوند. مایعی که در مراحل مختلف دم کردن و خیساندن (نعنا و چای سبز) بدست میاید، با بالا و پائین بردن و تکان دادن قوری خوب مخلوط می شود تا نعنا بصورت یکدست در استکان پخش شود.

قوری و استکانهایی که برای این چای استفاده می شوند، مانند یک اثر هنری تأثیر گذارند. با وجودی که زنان مسئول پخت و پز و پذیرایی از مهمانان هستند، تهیه و در مراکش سرو چای به عهدة مردان خانه است.

بهترین مکان نوشیدن آن کشور مراکش است، اما در کشورهای دیگری مانند تونس و الجزایر نیز این چای تهیه می شود. کشورهایی مانند اسپانیا و فرانسه که فرهنگ عربی ریشة محکمی در آنها دارد نیز این چای نوشیده می شود.

مراکشی ها معمولاً چای را بعد از خوردن شام سنتی خود یعنی کوسکوس و طاجین می نوشند. طاجین نوعی غذاست که در ظرفی سفالی با در گنبدی شکل، به همین نام سرو می شود.

شما میتوانید برای خرید چای مراکشی از فروشگاه تیرینک اقدام نمایید.

قهوه طعم دار بالی

قهوه طعم دار بالی

یکی از نوشیدنی های فوق العاده و کمی عجیب قهوه نارگیل است. شاید کسانی که به قهوه سیاه ( بدون شیر و شکر) علاقه مندند، طعم آن را دوست نداشته باشند، چون این قهوه کمی شیرین است. اما بسیاری از کارشناسان خُبره قهوه، آن را یک استثنا می دانند.

در بالی قهوه های دیگری نیز تهیه می شود که تقریباً می توانند برای سلیقه های مختلف مطبوع باشند. در این کشور شما می توانید قهوه هایی با طعمهای زنجبیل، وانیل و علف لیمو نیز بنوشید. گرانقیمت ترین قهوه در بالی کوپی لواک نام دارد که شاید برای همه خوشایند نباشد.

کوپی لواک از چه و چگونه تهیه می شود؟

کوپی لواک گرانقیمت ترین قهوه در جهان است. دانه های قهوه توسط حیوانی به نام زباد خورده می شود. این دانه ها پس از دفع مدفوع توسط حیوان، جمع آوری شده و با آن قهوه تهیه می کنند.

در بالی دو نوع از این قهوه سرو می شود؛ یکی از دانه های کشت شده و دیگری از دانه های جمع آوری شده از مدفوع حیوان تهیه می شود. نوع کاشته شده آن طعم کمی دارد و ارزان تر است. اما نوع جمع آوری شده از مدفوع حیوان طعم عالی و مطبوعی دارد و بسیار گران است.

این قهوه در بالی معمولاً با صبحانه به همراه پنکیک موز سرو می شود.

چای ماسالا مالزیایی

چای ماسالای مالزیایی

چای ماسالا یکی از شناخته شده ترین چایها در دنیاست. اگرچه این چای اصالتاً یک نوشیدنی هندی است، اما در مالزی نیز با روش خود آن را تهیه کرده و می نوشند.

این چای ترکیبی از طعم تلخ و شیرین است که رایحه دل انگیزی به دلیل ادویه هایش دارد.

چای ماسالای مالزی از چه و چگونه تهیه می شود؟

این چای غلیظ با دم کردن چای سیاه به همراه هل سبز، پودر میخک، پودر زنجبیل، دانه های فلفل سیاه، و چوب دارچین تهیه می شود.

برای تهیه این چای برگهای چای را به همراه ادویه ها و شیرین کننده در شیر و آب جوشانده و دم می کنند. این نوشیدنی را در فنجان فلزی و نعلبکی سرو می شود.

امروزه چای ماسالای فوری و یا بصورت چای کیسه ای، به آسانی در دسترس است، اما هیچیک طعم چای ماسالائی که به روش سنتی تهیه می شود را ندارند. چای ماسالا را می توان به همراه انواع نانها و شیرینی های هندی و حتی با بیسکوئیت شیرین استفاده کرد.

شما میتوانید برای خرید چای ماسالا از فروشگاه تیرینک اقدام نمایید.

چای کره ای چاکسول

چاکسول یا چانگو چای کره ای

در کره نیز چای آداب مخصوص خود را دارد و سالهاست که مراسم چای در این کشور دوباره احیا شده است. چای چاکسول یا چانگو یک چای معطر و خوشمزه است.

چای سبز چانگو یا چاکسول یکی از محبوب ترین چایها در کره است و در مراسم مختلف سرو می شود. علاوه بر این از چای برگ خرمالو، چای گل داوودی و چای گیاه خاراگوش که نوعی علف هرز است نیز در فصول مختلف سال استفاده می شود. روش تهیه چای سبز کره ای است که آن را خاص و استثنائی می نماید.

چایهای کره ای که در مراسم مختلف سرو می شوند دارای چندین طعم ترکیبی هستند. این چایها طعمی شیرین، تلخ، گس، نمکی و ترش را بطور لایه لایه در خود دارند و برای بودائی های کره، صلح و آرامش، احترام، پاکی و سکوت را تداعی می کنند.

مراسم چای کره ای (داره Daye ) یکی از آداب مهم کره ای است و در بسیاری از مدارس کره جنوبی تدریس می شود. در این مراسم معمولاً دو بانو چای تهیه می کنند. پس از تهیه چای آن را با فاصله داخل فنجانهای از قبل گرم شده می ریزند تا حبابهایی روی آن تشکیل شود. این حبابها برای کره ای ها نشانه خوش شانسی است.

این چای را فقط می توان در کره امتحان نمود و بهترین نوع آن را می توان در میان راهبان معابد آزمایش نمود.

به همراه این چای معمولاً بیسکوئیت های گیاهی خورده می شود.

چاین چای مخصوص تایلند

چا یِن چای مخصوص تایلند

زمانی که در تایلند هستید و دمای بیرون 35 درجه است، شاید علاقه ای به نوشیدن یک فنجان چای داغ نداشته باشید. چای چا یِن یک چای سرد است که در کنار انواع اسموتی ها، شیک ها و میوه های خوشمزه در دکه ها، بازاهای محلی، چایخانه ها و یا رستورانهای تایلند ارائه می شود و برای رفع تشنگی ناشی از گرما بسیار مناسب است.

اگرچه به صورت سنتی آن را با دم کردن چای سیلان تهیه می کنند، اما نوع ارزانتر آن با چای آسام که در خود تایلند به عمل میاید نیز تهیه می شود. در تهیة این چای از عرق بهار نارنج، رنگ قرمز و یا زرد خوراکی، استار انیس، تمبر هندی، شیر عسلی و شکر استفاده می شود.

مخلوط شکر و شیر عسلی بصورت یخی و خنک در این نوشیدنی استفاده می شوند. قبل از سرو روی چای و یخ آن، شیر نارگیل می ریزند تا طعم بهتری پیدا کند. این نوشیدنی را با ارتفاع 4 فوت از لیوانی به لیوان دیگری می ریزند که هم بهتر مخلوط و خنک شود و هم جذابیت زیاد و ظاهر زیبائی پیدا کند.

بهترین مکان برای خرید آن بازارچه های محلی و دکه های کنار خیابان هستند. این نوشیدنی را می توان به همراه اسنکهای مختلف مانند اسپرینگ رول، کباب ساتی، سالاد پاپایا و حشرات گریل شده نوشید.

این نوشیدنی ترش لب بسیار خوشمزه است و به همراه دسر انبه و برنج بسیار دلچسب است.

نظر شما در خصوص این مطلب و انواع چای و قهوه ها چیست؟


منبع camilleinwonderlands
نظر بگذارید