تأثیرات خوردن مقدار زیاد نمک بر بدن انسان

اگر طعم نباشد، غذا فقط برای رفع گرسنگی و زنده ماندن به کار می آید. اگر چه اکثر غذاها دارای نمک طبیعی هستند اما ما به آنها نمک اضافه می کنیم تا طعم بهتری پیدا کنند.

غذا یکی از اصلی ترین فصلهای مشترک میان انسانها، زبانها و فرهنگهاست، چون همه برای زنده ماندن به خوردن نیاز دارند. اولین وجه غذا طعم آن است که با زبان احساس می شود.

باور ما از مصرف نمک زیاد

انسانها متفاوتند و ذائقه آنها نیز از این تفاوت مستثنی نیست. درجه حساسیت جوانه های چشایی افراد با یکدیگر تفاوت دارد در نتیجه میزان مصرف نمک آنها نیز با یکدیگر متفاوت است.

طبق تحقیقات مصرف زیاد نمک تأثیرات منفی بر بدن می گذارد، بخصوص موجب افزایش فشار خون و بیماریهای کبدی و کلیوی می شود. برای اجتناب از این مشکلات بهتر است که یا غذا را کم نمک استفاده کنیم و یا بطور کل آن را از غذا حذف نمائیم. حال دیگر انتخاب با شماست که سلامتی بیشتر برایتان اهمیت دارد یا نمکی بودن غذا.

آخرین یافته ها در مورد غذاهای نمکی

طبق برخی از تحقیقات مشخص شده است که خوردن نمک موجب افزایش گرسنگی می شود. تحقیق دیگری نشان داد که مصرف نمک موجب کالری سوزی می گردد.

در تحقیق اول به گروه کوچکی از فضانوردان سدیم داده شد و آزمایش نشان داد که سطح کالری آنها تغییری نداشته اما گرسنه تر شده بودند.

در آزمایش دوم مشخص گردید مصرف زیاد آن در مردان و موشها حتی بدون مصرف آب بیشتر موجب افزایش ادرار آنها شد. این مسأله نشان می دهد که افزایش ادرار موجب دفع نمک زیادی از بدن آنها شده است.

کمک به سیستم دفاعی بدن

طبق تحقیقات بدن انسان مهم ترین و قوی ترین مدافع و حامی سلامت انسان است. عملکرد صحیح مکانیسم دفاعی بدن ما با نوع زندگی و عادتهای سالم ما ارتباط مستقیم دارد.

در نتیجه نمی توان فقط به پاسخ تحقیقات اعتماد کرد و مصرف زیاد آن را مفید دانست. آنچه که در حفظ سلامت اهمیت دارد حفظ تعادل است.

سیستم ایمنی بدن می تواند قوی باشد اما زیاده روی در هر چیز می تواند به آن صدمه بزند. لزومی ندارد که ثابت کنید نمک زیاد صدمه ای به بدن نمی رساند، فقط تعادل را رعایت کنید.


تیرینک در اینستاگرام

نظر بگذارید