تچینو:دمنوشی با طعم شبیه به قهوه

حدود بیست سال است که تچینو به بازار معرفی شده است. این دمنوش به دلیل شباهت طعمش به قهوه به دمنوش قهوه معروف است.

همانطور که در شیر اثری از شیر و در کره بادام زمینی اثری از کره وجود ندارد این دمنوش نیز فاقد کافئین است. شاید هنوز برای بسیاری این سؤال پیش بیاید که چطور هنگامی که تچینو طعم قهوه دارد، فاقد کافئین است.

شما می توانید تچینو را به صورت کیسه ای از بازار تهیه کنید. شاید چون شکل ظاهری آن به صورت کیسه ایست برخی فکر می کنند چای است. در تچینو هیچ نوع چائی نیز وجود ندارد.

هر دمنوشی حاوی گیاهان مختلف است. معمولاً اولین نوشیدنی های گرم کافئین دار که به ذهن خطور می کنند چای و قهوه هستند.

اگر می خواهیم به جای آنها از دمنوشها استفاده کنیم معمولاً به سراغ گیاهانی مانند رویبوس، یربامایت، ریحان مقدس و امثالهم می رویم. اما هرگز به محتویات تچینو فکر هم نمی کنیم.

تچینو حاوی مواد مغذی و پر از خاصیت است. این نوشیدنی طعمی شبیه قهوه دارد که می توان جایگزین قهوه کرد. آشنایی و عادت کردن به طعم تچینو قدم به قدم آغاز شود.

قهوه فرانسه و کاسنی:

حتماً با قهوه فرانسه آشنا هستید. گاه این قهوه با ریشه رست شده کاسنی ترکیب می شود که در لوئیزیانا در شمال آمریکا بسیار محبوبیت دارد.

30 در صد یک فنجان از این قهوه ریشه کاسنی است. کاسنی طعم ملایمی به این قهوه می دهد و حالت اسیدی قهوه را کاهش می دهد. این قهوه به گوارش آسان کمک می کند.

در حال حاضر نام دمنوش قهوه را به دمنوش کاسنی تغییر داده اند. در تهیه تچینو حتماً از کاسنی استفاده می شود و به همین دلیل نام دمنوش کاسنی برای آن انتخاب شده است.

پری بیوتیک در کاسنی: اینولین Chicory’s Prebiotic: Inulin

شاید ندانید پری بیوتیک چیست و چه تفاوتی با پروبیوتیک دارد.

همانطور که می دانید پروبیوتیک به باکتریهایی که به گوارش کمک می کنند اطلاق می شود. اما پری بیوتیک در واقع به غذای این باکتریها گفته می شود

این غذا از کربوهیدراتهایی که قابل هضم نیستند تشکیل شده است. این کربوهیدراتها معمولاً نوعی فیبر هستند که باکتریهای مفید در احشا از آن تغذیه می کنند.

به همین دلیل بدن نیاز به مقدار زیادی اینولین دارد. اینولین نوعی فیبر قابل حل است که در بسیاری از گیاهان مانند موز، گندم و سیب به میزان کمی وجود دارد.

در گذشته هر فرد حدود 15 گرم اینولین مصرف می کرد که در حال حاضر به دلیل تغییرات در تغذیه به 2 گرم کاهش پیدا کرده است. با مصرف تچینو می توان مقداری معادل 2 برابر بیشتر اینولین به بدن رساند.

همانطور که گفته شد اینولین همان پریبیوتیک است که باید در بدن باشد تا پروبیوتیکها ( باکتریهای مفید) از آن تغذیه کنند. حضور پروبیوتیکها در روده بزرگ و احشا باعث ارتقاء عملکرد سیستم ایمنی بدن می شود.

اینولین باعث جذب بهتر مواد معدنی مانند کلسیم و آهن شده و سطح قند خون را ثابت نگه می دارد. اینولین باعث کاهش کلسترول و تری گلیسیرید می شود. طبق تحقیقات اینولین باعث کاهش وزن نیز می شود.

هر روزه اهمیت وجود باکتریهای خوب بیشتر مشخص می شود که در نتیجه مصرف اینولین را ضروری و قطعی می کند.

کاسنی گیاهی است که در انواع غذاها وجود دارد

آیا می دانید آن برگهای قرمز با رگه های سفید در سالادتان نوعی کاسنی است؟ این برگهای قرمز (radicchio)  و یا آندیو هر دو کاسنی هستند که در غذا و سالاد استفاده می شوند.

در بسیاری از غذاها از آرد کاسنی استفاده می شود بطور مثال در تهیة بستنی، نان، غلات صبحانه، نوشیدنی ها و حتی شکلاتهای انرژی زا نیز از کاسنی استفاده می شود.

تچینو: ترکیبی از مواد مغذی رست شده

تچینو ترکیبی از مواد مختلفی است که باعث طعم شبیه قهوه آن می شود. از جو رست شده یک جوشانده بدون کافئین تهیه می شود که در ایتالیا بسیار محبوب است.

در تمدن مایا دانه های رامون Ramon رست شده و نوعی نوشیدنی از آن تهیه می شد. این نوشیدنی طعمی شبیه قهوه داشت و تا زمان ورود قهوه توسط اسپانیائی ها به امریکا مورد مصرف قرار می گرفت.

در تهیه تچینو از ریشه قاصدک رست شده، شکلات و رامون با رست تیره استفاده می شود. ریشه قاصدک در گذشته رست می شد و از آن یک نوشیدنی با طعم شبیه قهوه تهیه می شد.

برای تهیه تچینوی بدون گلاتن در حال حاضر به جای جوی رست شده از قاصدک رست شده استفاده می شود. ریشه قاصدک در واقع نوعی سم زدای کبد است و تلخی آن طعم بهتری به تچینو می دهد.

اضافه کردن شکلات طعم شکلاتی به این نوشیدنی می دهد و در عین حال کمی حالت کرم مانند در آن ایجاد می کند.

طرفداران تچینو در مورد آن چه می گویند

برخی از طرفدارن این نوشیدنی، آن را ملایم تر، غلیظ تر و با حالت کرمی بیشتر نسبت به قهوه توصیف می کنند. تمام موادی که برای تهیه این نوشیدنی استفاده می شود باعث این تمایز است.

اما کاسنی جایگاه دیگری دارد. کاسنی در واقع بهترین جایگزین قهوه است. وجود کاسنی در این نوشیدنی آن را سالمتر و مغذی تر می کند. طعم آشنای کاسنی باعث می شود طعم تچینو دلچسب تر شود.


تیرینک در اینستاگرام

نظر بگذارید