آب لیمو و خواص نوشیدن آن در طول روز

شاید با برخی از خواص آب لیمو آشنا باشید، اما ندانید که نوشیدن آن در طول روز تا چه حد برای سلامتی انسان مفید می‌باشد. در این مقاله  از تیرینک به بیان خواص آبلیمو بیشتر می‌پردازیم.

چرا باید آب لیمو مصرف کرد؟

لیمو مملو از ویتامینهای C و بکمپلکس، کلسیم، منیزیم، آهن، پتاسیم و فیبر است. مقدار پتاسیم لیمو از سیب و انگور بسیار بیشتر است. چون آب لیمو می‌تواند به مینای دندان آسیب برساند، بهتر است که با آب آن را رقیق کرد.

  1. ارتقاء سیستم ایمنی

ویتامین C موجب ارتقاء سیستم ایمنی می‌شود و آب لیمو منبع این ویتامین است. سطح ویتامین C در بدن به دلیل استرس کاهش می‌یابد، به همین دلیل توصیه می‌شود که هنگام شرایط استرس زا از این ویتامین استفاده شود که طبیعی ترین آن آب لیمو است.

  1. منبع فوق العاده پتاسیم

همانطور که گفته شد لیمو منبع پتاسیم است. مصرف پتاسیم برای سلامت قلب، مغز و سیستم عصبی ضروری است.

  1. کمک به گوارش

آب لیمو نه تنها با از بین بردن سموم، موجب گوارش بهتر می‌شود، بلکه علائم سوء هاضمه مانند سوزش معده، آروغ و نفخ را از بین می‌برد.

  1. سیستمهای بد را تمیز می‌کند

آبلیمو با افزایش عملکرد آنزیمها، کبد را تحریک کرده و موجب دفع سموم از آن می‌شود.

  1. نفس را تازه می‌کند

آبلیمو دندان درد و ورم لثه را برطرف می‌کند. اسید سیتریک آبلیمو ممکن است که مینای دندان را تحلیل ببرد. برای جلوگیری از اینکار بعد از نوشیدن آبلیمو بلافاصله دندانها را مسواک نزنید و فقط آب در دهان خود بچرخانید. بهتر است که قبل از مصرف آبلیمو دندانهایتان را مسواک بزنید.

  1. آب لیمو آسیبهای پوستی را برطرف می‌کند

آنتی اکسیدانهای آب لیمو نه تنها آسیب‌های پوستی را از بین می‌برد، بلکه موجب کاهش چروکها می‌شود. علاوه بر این می‌توانید جای زخمها و لکه‌های پیری را به آن آغشته کنید تا کاهش یابند. از آنجایی که خون را سم زدایی می‌کند، پوست را نیز درخشان می‌نماید.

  1. موجب کاهش وزن می‌شود

لیمو حاوی فیبر پکتین است. این ماده اشتها را کاهش داده و موجب کاهش وزن می‌شود.

آب لیمو

  1. آبلیمو التهاب را کاهش می‌دهد

اگر به مصرف آبلیمو عادت کرده و بطور منظم آن را بنوشید، موجب کاهش حالت اسیدی در بدن شده و مانع ابتلا به بیماری می‌شود. آبلیمو اسید اوریک را از مفاصل شما خارج کرده و مانع التهاب می‌شود.

  1. انرژی را افزایش می‌دهد

هنگامی که آب لیمو وارد مسیر گوارشی شما می‌شود، به شما انرژی می‌دهد. آبلیمو از استرس و افسردگی می‌کاهد و حتی خاصیت آرام کنندگی برای سیستم عصبی دارد.

  1. کمک می‌کند مصرف کافئین را کاهش دهید

جایگزینی یک لیوان آبلیموی گرم با قهوه صبحگاهی جادو می‌کند. با نوشیدن آن احساس تازگی کرده و نیازی به روبرو شدن با احساس نامطوب بعد از ظهرها نخواهید داشت. اعصاب شما سپاسگزار شما می‌شوند.

  1. با ویروسهای عفونی مقابله می‌کند.

مصرف آبلیموی گرم بهترین راه برای مقابله با بیماریهای عفونی ناشی از ویروسها بخصوص گلودرد است. علاوه بر این آبلیمو سیستم ایمنی را ارتقاء داده و همزمان با ویروسهای عفونی مقابله می‌کنید.

چگونه آب لیمو را استفاده کنیم که به سلامتی ما کمک کند؟

کسانی که وزنشان زیر 75 کیلو است، آب نصف لیمو را باید در یک لیوان آب ریخته و بنوشند. بهتر است آبی که مصرف می‌کنید ولرم باشد. بسته به سلیقه خود می توانید آب لیمو را بیشتر رقیق کنید.

این نوشیدنی را ناشتا بنوشید و پس از 15 تا 30 دقیقه بعد صبحانه خود را میل کنید. با اینکار تمام منافع آبلیمو به بدن شما می‌رسد.


تیرینک در اینستاگرام

منبع lifehack
نظر بگذارید