روش تهیه چای سرد اولانگ

چای اولانگ که در کارخانجات مختلف تولید می شود با یکدیگر تفاوت دارند. برخی از آنها طعمی شیرین و مانند گل دارند و برخی دیگر طعم برشتگی و طعمی مانند دانه ها و مغزهای خوراکی دارند. با وجود این تفاوتها، انتخاب این چای برای چای سرد کمی دشوار است. اما به خاطر داشته باشید که همه چایهای اولانگ هنگامی که سرد شوند بسیار نشاط آورند.

چای سیاه و سبز هم با استفاده از برگ‌های این گیاه تولید می‌شوند و فقط روش تولید آنها متفاوت است. درواقع، تمام برگ‌های چای، حاوی آنزیم‌های خاصی‌ هستند که نوعی واکنش شیمیایی به نام اکسیداسیون به‌وجود می‌آورند. واکنش اکسیداسیون، چای سبز را به سیاه تبدیل می‌کند. هنگام تولید وقتی چای کمی اکسیده شود، چای سبز تولید می‌شود. اما وقتی اکسیداسیون ادامه یابد، چای، تیره‌رنگ و سیاه می‌شود. چای اولانگ هم، جایی میان این دو مقدار اکسیداسیون قرار دارد و رنگ و طعم این چای به‌دلیل اکسیداسیون ناچیزی است که روی آن صورت می‌گیرد.

چای اولانگ هم مانند چای سیاه و سفید، حاوی انواع ویتامین ها و مواد معدنی و آنتی اکسیدان های مفید است. با این روش ساده می توانید یک چای نشاط آور و نیمه شیرین تهیه کنید. در حالی که برای چای سرد معمولاً چای سیاه استفاده می شود، شما می توانید این چای را را جایگزین آن کنید. بخصوص اگر بخواهید چای سالمتری بنوشید.

بهترین چایهای اولانگ، چایی است که با برداشت برگهای جوان و اکسید کردن آنها تهیه شود.

مواد لازم:

1.     چای اولانگ 1 قاشق چایخوری سر پر
2.     آب با دمای زیر جوش 1 فنجان
3.     عسل 4/1 تا 2/1 قاشق چایخوری
4.     یخ 1 پیمانه

روش تهیه:

  • آب را داغ کرده و روی چایها بریزید.
  • بگذارید برای 4 تا 6 دقیقه دم بکشد.
  • عسل را اضافه کنید.
  • چای را روی یخ بریزید.
  • حال چای را سرو کنید.

منبع thespruceeats
نظر بگذارید