طرز تهیه نوشیدنی پرتقال خونی و رزماری

در مناسبتهای خاص معمولاً غذاها و نوشیدنیهای خاص سرو می شود. تهیه نوشیدنی پرتقال خونی و رزماری یکی از آنهاست که در مناسبتهای خاص مانند کریسمس سرو می شود. از این نوشیدنی برای پایه کوکتل و مرینید کردن (مایه مخصوص مزه دار کردن مواد غذایی) نیز استفاده می شود

معمولاً این نوشیدنی را در حجم زیاد تهیه می کنند تا بتوانند برای مدتی از آن استفاده کنند.

روش تهیه نوشیدنی پرتقال خونی و رزماری

مواد لازم:

  • پرتقال خونی 2 کیلو گرم
  • شکر سفید ارگانیک حدود نیم کیلو
  • رزماری 2 شاخه
  • سرکه شراب سفید 1 لیتر

روش تهیه:

  1. پرتقالها را پوست کرده و تمام قسمتهای سفید پوست پرتقال را از پرتقالها جدا کنید. قسمت سفید پوست پرتقال باعث تلخی می شود
  2. رزماریها را خوب شسته و خشک کنید. هنگامی که خوب خشک شدند، به وسیله فندک مخصوص آشپزی لبه های آن را کمی برشته کنید. مراقب باشید که آنها را نسوزانید، فقط کمی برشته شوند و سبزی آنها حفظ شود. اینکار موجب طعم دودی می شود.
  3. پرتقالها را به اندازه لقمه ای خرد کرده و در ظرفی که واکنش شیمیایی نشان نمی دهد بریزید و شکرها را رویشان ریخته، کمی بهم بزنید تا شکر به همه جای پرتقالها برسد. رزماریها را رویشان بگذارید و سپس در آن را محکم ببندید.
  4. ظرف را برای حداقل 2 هفته در یخچال بگذارید. بعد از 2 هفته پرتقالها را از ظرف خارج کنید و شربت را نگه دارید. بگذارید رزماری ها در ظرف بمانند تا بیشتر طعم و عطرشان آزاد شود.
  5. به این شربت سرکه را اضافه کنید.
  6. دوباره ظرف را در یخچال بگذارید و اجازه دهید تا 2 هفته دیگر در یخچال بماند.
  7. این شربت را در یک ظرف کاملاً بهداشتی در یخچال نگهداری کنید.

به خاطر داشته باشید که زمان در تهیه این نوشیدنی نقش بسیار مهمی دارد. هر چه زمان طولانی تر باشد، حالت اسیدی سرکه کمتر شده، طعم رزماری بارزتر می شود و شربت حالت کاراملی پیدا می کند. هنگام سرو، شربت را به آب گازدار بدون طعم اضافه کرده و رویش را با گل و برگ رزماری تزئین کنید.

همانطور که گفته شد این شربت می تواند پایه انواع کوکتلها باشد. بطور مثال می توانید هنگام سرو یک شات جین به آن اضافه کنید. برای مرینید کردن، گوشت را در آن بخوابانید و پس از چند ساعت بپزید. ذاین شربت را می توانید برای مدت طولانی در یخچال نگه دارید.


منبع royalcoffee
نظر بگذارید