طرز تهیه کریمر برای قهوه

بسیاری از کسانی که قهوه می‌نوشند، قهوه را تلخ و بدون هیج طعم دهنده‌ای استفاده می‌کنند. اما بسیاری از ما، استفاده از موادی که به قهوه اضافه می‌شوند را دوست داریم. کریمر نوعی طعم دهنده است که به قهوه اضافه می‌شود و به آن غلظت و طعم می‌دهد. این ماده گاه به صورت پودر و گاه به شکل مایع است. بطور مثال کافی میت نوعی کریمر است. ابتدا بهتر است بدانید که به منظور تهیه کریمر برای قهوه به چه موادی نیاز است. اگر این مواد را خانه داشته باشید، می توانید برای خود یک کریمر سالم تهیه کنید.

طرز تهیه یک کریمر ساده

برای تهیه کریمر برای قهوه به چند ماده کرمی نیاز دارید. طعمهای دیگر مانند شکلات، دارچین و یا وانیل را می‌توانید پس از تهیه کریمر ساده به آن اضافه کنید.

مواد و لوازم مورد نیاز:

  • شیر عسلی 114 اونس
  • شیر یا خامه 1 و 4/3 اونس (14 اونس)
  • طعم دهنده مانند شربت ساده و ادویه برای طعم دادن
  • یک شیشه دردار
  • مخلوط کن

روش تهیه:

همه مواد را خوب مخلوط کنید تا یکدست شوند. مواد، آماده استفاده هستند. مواد باقیمانده را در ظرف شیشه‌ای دردار بریزید. کریمر بدست آمده برای 2 هفته ماندگاری دارد.

انواع کریمر با طعمهای مختلف

در این مرحله می‌توانید از قدرت خلاقیت خود استفاده کنید. ابتدا با طعمهایی که همه دوست دارید شروع کنید. اگر می‌خواهید کریمر غلیظ تر باشد، از خامه به جای شیر استفاده کنید. برای اینکه کالری کمتری جذب کنید، بهتر است شیر عسلی کم چرب و هر نوع شیری که دوست دارید( شیر نارگیل) مصرف کنید.

برای طعم بهتر، به کابینت آشپزخانه تان سری بزنید. ادویه‌هایی مثل دارچین یا جوز هندی، عصاره‌هایی مانند وانیل، نعنا فلفلی، بادام و فندق، میتوانند طعم کریمر شما را بهتر کنند. علاوه بر این ادویه مخصوص کدو حلوایی و شربت شکلات نیز برای طعم دادن به کریمر بسیار مناسبند. بهتر است برای تهیه کریمر، دو قاشق چایخوری ادویه و عصاره استفاده شود.

هنگامی که ادویه خشک استفاده می‌کنید، بهتر است که کریمر ساده و ادویه را روی حرارت قرار دهید تا ادویه در کریمر حل شده و بافتی شن مانند ایجاد نکند. عصاره وانیل طعم آن را بهتر می‌کند. ادویه‌ها و عصاره‌ها را برمبنای ذائقه خود انتخاب کنید. کریمر برای قهوه

جایگزین شیر عسلی

بسیاری از افراد شیر عسلی را با شیر پر چرب اشتباه می‌کنند. شیر عسلی از شیر گاو تهیه شده و به دلیل پختن آب آن بخار می‌شود. سپس به آن شکر اضافه می‌شود و ماده ای غلیظ و شیرین بدست میاید. شیر پر چرب و غلیظ نیز جوشیده می‌شود تا آب آن از بین برود. اما به این شیر شکر اضافه نمی‌شود و به همین دلیل خیلی غلیظ نیست.

اگر چه پایه اصلی کریمر شیر عسلی است، اما همه شیرینی و چربی دوست ندارند و حتی ترجیح می‌دهند که از شیرهای غیر لبنی استفاده کنند. شما می‌توانید از شیر نارگیل، برنج، سویا و یا بادام استفاده کنید. گاه این افراد شیر کم چرب و شیرین کننده‌های مصنوعی را به شیر عسلی و شکر ترجیح می‌دهند. با این وجود اگر هنوز هم غلظت شیر عسلی را دوست دارید، به راحتی می‌توانید موادی را که دوست دارید با کمک حرارت به غلظت مناسب برسانید.

کلام آخر

کافی کریمر را به آسانی می‌توان در خانه تهیه کرد. ترکیب مقدار مساوی شیر، شیر عسلی، شیرین کننده و طعمهایی که دوست دارید، برای خود کافی کریمر تهیه کنید. با در نظر گرفتن بودجه و سلیقه خود می‌توانید کافی کریمرهای خوش طعم تهیه کنید.


تیرینک در اینستاگرام

منبع coffee-channel.com
نظر بگذارید