قهوه رژیم کتوژنیک چیست؟ چطور آن را تهیه کنیم؟

قهوه رژیم کتوژنیک چیست؟ از رژیم کتوژنیک چه می‌دانید؟ رژیم کتوژنیک یا همان کتو، یکی از سالم ترین و جدیدترین رژیم‌هایی است که در صنعت تناسب اندام و سلامتی ظهور کرده است. این رژیم علاوه بر محبوبیتش به عنوان یک رژیم خوشمزه، پشتوانه علمی زیادی دارد و تحقیقات زیادی در مورد آن انجام شده است. رژیم کتو در واقع یک رژیم با چربی زیاد و کربوهیدرات بسیار کم است. بطور مثال مصرف برنج، نان، نوشابه‌های شیرین و امثال اینها در این رژیم ممنوع است. همچنین این روزها قهوه رژیم کتوژنیک بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

خوشبختانه افرادی که به قهوه علاقه مند هستند، مجبور به قطع مصرف این نوشیدنی داغ و خوشمزه نیستند. مقدار کافئین و آنتی اکسیدان مورد نیاز بدن، حتی هنگام رژیم کتوژنیک هم نباید قطع شود. شما می‌توانید در رژیم کتوژنیک قهوه بنوشید به شرطی که به روشی که پیشنهاد می‌شود آن را تهیه کنید. با تیرینک همراه باشید تا اطلاعات بیشتری از این قهوه به شما بدهیم.

قهوه کتو را امتحان کنید

قهوه رژیم کتوژنیک یک ترکیب سه در یک است که با رژیم کتو هماهنگی دارد. در این قهوه از کره حیوانی که از علف تغذیه شده است استفاده می‌شود. ماده دیگری که به این قهوه اضافه می‌شود روغن MCT (روغن تری گلیسرید با زنجیره متوسط) است که قهوه شما را قوی و مطابق رژیم کتو می‌کند.

کره حیوانی که در چراگاه تغذیه می‌کند چیست؟

این کره از حیوانی تهیه می‌شود که در چراگاهها و علفزارها تغذیه می‌کند. این کره بسیار با ثبات و مغذی است. علف تازه‌ای که گاو با آن تغذیه می‌کند، چربی بخصوص چربی اشباع نشده را افزایش می‌دهد. به علاوه مواد مغذی آن نیز افزایش یافته و حاوی مقدار زیادی ویتامین K2 و اسیدهای چرب امگا 3 است. همه اینها در تهیه قهوه رژیم کتوژنیک تاثیر گذار است.

روغن MCT چیست؟

در بسیاری از اوقات، این روغن به عنوان مکمل به اسموتی‌ها و سالادها اضافه می‌شود. این روغنها از چربی‌هایی با زنجیره متوسط یا همان تری گلیسیرید با زنجیره متوسط تشکیل می‌شود. این روغن معمولاً در روغن نارگیل وجود دارد.

قهوه کتو را گاه می‌توان از مغازه ها تهیه کرد، اما بهتر است که آن را در خانه تهیه کرد. شما می‌توانید به روش بسیار ساده، این قهوه را در خانه تهیه کنید:

  1. یک فنجان قهوه مورد علاقه خود را دم کنید.
  2. در یک مخلوط کن، یک قاشق غذاخوری کرة حیوانی و یک قاشق غذاخوری روغن MCT بریزید و مخلوط کنید.
  3. مخلوط را در قهوه بریزید و خوب ترکیب کنید.
  4. به همین سادگی قهوه تان آماده شده است.

با مصرف این قهوه هنگام صبح و یا بعد از ظهر انرژی زیادی پیدا می‌کنید، چون این قهوه بسیار انرژی زاست.

یکی دیگر از خصوصیات مهم این قهوه که آن را بسیار مفید می‌کند، عدم استفاده از شکر است. هنگامی که شکر مصرف نمی‌کنید، بدن چربی سوزی بیشتری انجام می‌دهد. به همین دلیل علاقه‌تان به شکر کاهش می‌یابد و بدنتان گلوکز اضافی بدن را می‌سوزاند.

از دانه های قهوه بدون طعم دهنده استفاده کنید

برای تهیه قهوه رژیم کتوژنیک ، اگر بتوانید دانه های قهوه مرغوب و درستی انتخاب کنید، می‌توانید از عطر و طعم شگفت انگیز آن بیشتر لذت ببرید. نه تنها مرغوبیت دانه قهوه بر قهوه‌ای که در فنجان می‌ریزید تأثیر می‌گذارد، بلکه نحوه فرآوری و رست آن نیز بسیار تأثیرگذار است. با انتخاب دانه های قهوه ‌ای که طعم دهی نشده‌اند، رفته رفته متوجه طعم متفاوت و میوه‌ای آن می‌شوید. با استفاده از این نوع دانه قهوه در دراز مدت، کم کم علاقه تان به شکر و کریمر کم می‌شود.

قهوه سیاه نه تنها برای افرادی که رژیم کتو دارند بسیار مناسب است، بلکه برای همه کسانی که قهوه می‌نوشند نیز بسیار خوشایند و مفید است. هنگامی که دانه های مرغوب انتخاب می‌کنید، آسانتر می‌توانید به نوشیدن قهوه سیاه و تلخ عادت کنید.

یک راه مناسب برای عادت کردن به قهوه سیاه و تلخ، استفاده از قهوه ای است که تازه آسیاب و تازه رست شده باشد. به این ترتیب می‌توانید قهوه بهتری بنوشید. بهتر است برای شروع از قهوه ای که رست روشن دارد استفاده کنید. چون هر چه بیشتر دانه ها رست شده باشند، کمتر می‌توان طعم میوه‌ای آن را احساس کرد.

قهوه رژیم کتوژنیک و کریمر مخصوص

اگر علاقه‌ای به قهوه سیاه و تلخ  ندارید، روشهایی وجود دارند که می‌توانند طعم آن را تغییر دهند. در رژیم کتو می‌توانید از قهوه کرمی استفاده کنید. با افزودن یک کریمر مناسب رژیم کتو می‌توانید قهوه خود را تبدیل به یک قهوه خوش طعم و مطابق ذائقه خود کنید.

از آنجایی که شیر مناسب این رژیم نیست، شما می‌توانید از کریمر مخصوص این رژیم استفاده کنید.

از شیرین کننده های جایگزین شکر استفاده کنید

برای شیرین کردن قهوه رژیم کتوژنیک ، اگر از نوشیدنی تلخ خوشتان نمی‌آید، جایگزینهای زیادی وجود دارند که مطابق ذائقه تان بوده و با رژیم کتو همخوانی دارند. شربت‌های بدون قند، شیرین کننده‌هائی هستند که برای دوستداران قهوه مناسب‌اند و می توانند از آنها استفاده کنند.

از مصرف قهوه های آماده اجتناب کنید

قهوه هایی که در کافی شاپها تهیه می‌شوند و یا بصورت آماده به فروش می‌رسند، حاوی مقدار زیادی قند هستند. همیشه باید مراقب مواد استفاده شده در قهوه‌تان باشید. قهوه و آب تنها مواد مناسب برای رژیم کتو هستند. پس اگر می‌خواهید از مواد دیگر استفاده کنید، باید طوری باشند که به رژیمتان صدمه‌ای نزنند.

کلام آخر

اگر از رژیم کتوژنیک پیروی می‌کنید، به نوشیدن قهوه ادامه داده و آن را قطع نکنید. اگر قبل از رژیم، قهوه سیاه و تلخ می‌نوشیدید، تنها نیاز دارید که کمی در روش تهیه و نوع قهوه تغییراتی ایجاد کنید. با استفاده از یک قهوه مرغوب می‌توانید از طعم خوب قهوه سیاه و تلختان لذت ببرید و رژیمتان را نیز حفظ کنید.


تیرینک در اینستاگرام

نظر بگذارید