لایه برداری پوست با چای سبز

در این دنیای پر تحرک همه به نوعی مشغول گذران زندگی هستند. انجام کارهای روزمره در خانه و یا در محل کار گاه موجب خستگی می شود. اگر چه بسیاری از ما به کاری که انجام می دهیم علاقه مندیم و از انجام آن لذت می بریم اما گاه ساعات طولانی برایمان خسته کننده می شود و نیاز به تجدید قوا داریم. اگر بتوانیم حد اقل ماهی یک بار روزی را برای خود و تجدید قوا تعیین کنیم به راحتی می توانیم به راهمان ادامه دهیم. بسیاری از افراد یک روز را برای رفتن به اسپا spa مشخص می کنند و برای رفع خستگی از برنامه های خاصی پیروی می کنند. یکی از این برنامه ها رسیدگی به سلامت پوست است.

اگر بتوان مواد لازم برای سلامت پوست را در خانه تهیه کرد مقرون به صرفه تر است. یکی از روشهای حفظ سلامت پوست لایه برداری است که خوشبختانه به راحتی می توان انواع طبیعی آن را در خانه تهیه کرد.

مواد لازم برای تهیه لایه بردار خانگی

چای سبز

مواد لازم این لایه بردار را می توان به راحتی در همه جا از سوپر مارکت تا کافی شاپ پیدا کرد. چای سبز حاوی آنتی اکسیدان است ومی تواند موجب فعال سازی سلولهای پوست شده و با صدمات پوستی مبارزه کند. چای سبز را می توان به طروق مختلف استفاده کرد و در حال حاضر بسیاری از شرکتهای سازندة لوازم آرایشی از آن در محصولات خود استفاده می کنند.  با مصرف چای سبز می توانید آلاینده های نا خواسته را از پوست دور کنید.

شکر

شکر ماده ای است که رطوبت را در خود نگه می دارد. مصرف شکر به عنوان لایه بردار می تواند رطوبت پوست را حفظ نماید. شکر حاوی گلیکولیک بوده و موجب شادابی سلولهای پوست می شود. البته باید بدانید هنگامی که در لایه بردار خانگی از شکر استفاده می کنید همة شکرها  تأثیر یکسانی ندارند. هر چه شکر نرم تر باشد بخصوص شکر سفید ارگانیک و یا شکر قهوه ای رطوبت بیشتری را در پوست حفظ می کند. استفاده از شکرهائی مانند شکر نارگیل و یا شکر پالایش نشده می توانند موجب التهاب و قرمزی پوست شوند.

روغن زیتون

از روغن زیتون نه تنها می توان در سالاد استفاده کرد بلکه برای سلامت پوست نیز می توان از آن استفاده نمود. روغن زیتون حاوی 3 نوع آنتی اکسیدان مهم است که می توانند از پیری زود رس پوست جلوگیری کنند. اگر از این روغن برای تمیز کردن پوست استفاده شود روغنهای مازاد در پوست را از بین می برد.

عسل خام

عسل بخصوص عسلی که پاستوریزه نشده باشد حاوی مواد مغذی برای پوست است. عسل دارای آنتی اکسیدان و آنزیمهائی است که پوست را تمیز کرده و به آن مواد مغذی می رساند. عسل چون ضد باکتری است می تواند با آکنه مقابله نماید.

مواد لازم:

  • برگ ریزه های چای سبز  2-3 چای کیسه ای معادل 1 قاشق غذاخوری
  • شکر سفید ارگانیک نرم   1 پیمانه یا (شکر قهوه ای)
  • روغن زیتون بکر  ½  پیمانه
  • اسانس اسطوقدوس 10 قطره

طرز تهیه:

در کاسه متوسطی تمام مواد را مخلوط نمائید. سپس در ظرفی بدون هوا ریخته و در محل سرد و تاریکی قرار دهید.

این مقدار از لایه بردار برای مصرف 2 تا 3 مرتبه لایه برداری کل بدن و صورت کافی است. از آنجایی که شکر طبیعتی سوزش آور دارد بهتر از که هر دو هفته یک بار برای صورت از این لایه بردار استفاده کرد. مراقب باشید که هنگام استفاده آب داخل آن نشود. با استفاده از قاشق لایه بردار را از ظرف بیرون آورده و روی پوست بمالید.


تیرینک در اینستاگرام

نظر بگذارید