نوشیدنی انرژی زا بهتر است یا قهوه ؟

هنگامی که صبح از خواب بیدار می شوید و یا در یک بعد از ظهر خسته کننده برای اینکه سر حال بیایید چه می کنید؟ آیا یک فنجان قهوه می نوشید یا سراغ یک نوشیدنی انرژی زا می روید؟ اگر هدفتان افزایش انرژی با استفاده از کافئین است حتماً به منبع آن دقت کنید.

انواع نوشیدنی های انرژی زا مثل رد بول (Red Bull) ، مانستر (Monster) ، راک استار (Rock Star) ، کیک استارت (Kick Start) و یا فایو آوور انرژی (5-Hour Energy) در بازار فراوان یافت می شوند. ولی چرا برخی ترجیح می دهند به جای آنها  یک فنجان قهوه بنوشند؟ دانستن برخی از خصوصیات این دو نوشیدنی به بحث انتخاب میان این دو پایان می دهد.

  1. قهوه کالری ندارد

علاوه بر کافئین، نوشیدنی های انرژی زا حاوی مقدار زیادی شکر هستند. بخشی از انرژی این نوشیدنی ها به دلیل وجود شکر آن است که بسیار زود از بین می رود. ولی یک فنجان قهوه انرژی پایدارتری تولید می کند در نتیجه نیازی به بیشتر نوشیدن آن نیست. نوشیدن مکرر نوشیدنی های انرژی زا به دلیل وجود شکر کالری بیشتری به بدن می رساند و باعث چاقی می شود. اگر چه بسیاری از این نوشیدنی ها با عنوان بدون  شکر در بازار ارائه میشوند اما بهتر است به جای آن ها از قهوه استفاده شود. در عین حال که شما میتوانید آن را شیرین میل کنید، در حالی که هنوز کالری کمتری نسبت به نوشیدنی های انرژی زا دارد. در عین حال میتوانید از شیرین کننده های کاملاً طبیعی (استویا) برای قهوه تان استفاده کنید و به جای کرم، شیر بادام در طعمهای مختلف در آن بریزید.

  2. مقدار کافئین در هر دو تقریباً یکسان است

اگر نگرانید که قهوه به اندازه یک قوطی نوشیدنی انرژی زا کافئین ندارد سخت در اشتباهید. طبق گفته کارشناسان تغذیه بخصوص در زمینه کافئین هر قوطی نوشیدنی انرژی زا بین 80 تا 200 میلیگرم و یک فنجان قهوه قطره ای (Drip) بین 100 تا 150 میلیگرم کافئین دارند مگر اینکه قوطی سایز بزرگ نوشیدنی باشد.

  3. قهوه مقرون به صرفه است

با 20 دلار تنها می توانید 7 قوطی رد بول خریداری کنید در حالی که با این مبلغ می توانید 34 فنجان قهوه بنوشید.

  4. قهوه دارای مواد نا مطمئن و یا غیر عادی نیست

هنگامی که آن را می نوشیم از خود سؤال می کنیم چه موادی در آن وجود دارد، آیا میتوانیم خواص جنسینگ، اسیدهای آلی، و یا ویتامین B12 مورد نیاز بدن خود را تأمین کنیم؟ اولین خبر خوب این است که بدن ما نیاز مبرمی به این مواد ندارد. مطمئن باشیدط با اینکه وجود این مواد در آن ثابت نشده است ولی مواد دیگری دارد که برای بدن بسیار لازم است. در عین حال شما به نوعی خواص مواد ذکر شده را در رژیم غذایی خود تأمین میکنید. یکی از مهمترین روشهای سلامتی کنترل موادی است که مصرف می کنید و مطمئن باشید قهوه یکی از بهترین ها است.

  5. طعم قهوه بهتر است

اگر کمی منصف باشیم همه قبول داریم که این نوشیدنی ها طعم خارق العاده ای مانند یک آب میوه خوشمزه ندارند. به همین دلیل به آنها لقب بدون سرب (Unleaded) و یا یورشی (Assault) می دهند چون به محض نوشیدن یک جرعه از آن طعم نا آشنای آن به ذائقه شما حمله ور شده و در نتیجه حس چشایی شما نمی تواند طعم مشخصی برای آن احساس کند.

قهوه دلخواهتان را از تیرینک  بخواهید.


 تیرینک در اینستاگرام

منبع atlascoffeeclub
نظر بگذارید