همه چیز درباره ‌ی قهوه سفید

شاید چیزهایی در مورد قهوه سفید شنیده باشید. اما در مورد آن چه می دانید. در واقع این قهوه از نوع جدیدی از رست قهوه تهیه می شود و به دلیل همین نوع رست بسیار خاص است.

چه چیزی قهوه سفید را سفید می کند؟

این سؤال بسیار منطقی است، چون همه می دانیم که قهوه میوه ای سبز است و پس از رست شدن رنگ قهوه ای پیدا می کند. پس این سفیدی چگونه به وجود میاید.

دانه های سبز قهوه هنگام رست شدن ابتدا رنگی روشن پیدا می کنند و خیلی سریع قهوه ای می شوند. هر چه فرآیند رست شدن ادامه پیدا کند، رنگ دانه ها تیره تر و تیره تر می گردد.

اما اگر این دانه ها با دمای کمتری از دمای رست معمولی مثلاً 100 درجه فارنهایت رست شوند، رنگ سفید ایجاد شده در زمان رست، حفظ می شود. رست کردن دانه های قهوه در درجه پائین بر طعم و کافئین قهوه تأثیر می گذارد.

آیا این نوع قهوه کافئین بیشتری دارد؟

شاید باورتان نشود، اما باید بدانید که مملو از کافئین است. همانطور که می دانید،  در رست معمولی هر چه زمان بیشتر شود، قهوه کافئین بیشتری از دست می دهد.

به همین دلیل قهوه با رست تیره حاوی کمترین مقدار کافئین است. اما به دلیل طعم بارز این نوع قهوه، اکثر مردم ترجیح می دهند هنگام صبح از این نوع قهوه استفاده کنند.

اما کافئین بیشتر قهوه سفید نمی تواند به شما آسیب زیادی برساند، چون با وجود اینکه تولیدکنندگان ادعا می کنند کافئین قهوه سفید 50 درصد بیشتر از قهوه های دیگر است، باید بدانید که میزان کافئین در این قهوه فقط 5 درصد بیشتر از قهوه های دیگر است.

این میزان تفاوت بسیار ناچیز است، پس نباید این قهوه را یک نوشیدنی انرژی زا با قدرت زیاد دانست. هرگز آن را برای کافئین موجود در آن ننوشید، اما حتماً آن را امتحان کنید و از طعم آن لذت ببرید.

قهوه سفید چه طعمی دارد؟

هنگام رست و در درجات مختلف رست، طعمهای گوناگون دانه قهوه بارز می شوند. در نتیجه می توان گفت که طعم درجات مختلف قهوه از الگوی خاصی پیروی می کند. بطور کل می توان گفت که قهوه با رست روشن کمی میوه ای تر اطعم شکلاتی است.

همین الگو را می توان برای قهوه سفید نیز بکار برد و چون رنگ بسیار روشنی دارد، طعم میوه ای آن بیشتر و قهوه اسیدی تر است. به سختی می توان طعمهائی مانند کشمش و مالت را که در قهوه رست تیره وجود دارد در این نوع قهوه متوجه شد.

علاوه بر این قهوه سفید دارای طعمی آجیلی است. این طعم بهترین طعم موجود در این قهوه است. شما می توانید طعم بادام و گردو را در این قهوه حس کنید.

از کجا می توان این قهوه را تهیه نمود؟

برای تهیه این قهوه باید به فروشگاههای مخصوص فروش قهوه و یا برخی از کافی شاپها مراجعه کنید. اگر توانستید این قهوه را پیدا کنید حتماً به نوع رست آن دقت کنید.

مقایسه دانه های قهوه سفید با نوع گرایند شده آن

 علاقه مندان به قهوه، شاید نتوانند به راحتی دانه های قهوه سفید را در بازار پیدا کنند. اگر چه مانند هر قهوه دیگری، بهتر است که برای حفظ تازگی قهوه، دانه قهوه خریداری و سپس گرایند شود، اما به دلیل اینکه دانه های آن کمتر رست می شوند، سفت تر و محکم ترند، در بازار بسیار نایابند.

چون این دانه ها بسیار سخت هستند، گرایند آن در خانه هم مشکل تر است و هم به دستگاه گرایندر صدمه می زنند، پس بهترین راه تهیه گرایند شده آن است.

قهوه سفید چگونه تهیه می شود؟

تهیه قهوه سفید کمی با قهوه های دیگر تفاوت دارد. برای اینکه عصاره مطبوع و کاملی از قهوه خارج شود باید به گونه دیگری عمل نمائید.

برخی از علاقه مندان قهوه آن را به صورت اسپرسو و برخی با استفاده از قهوه سازهای دستی و روی اجاق آن را تهیه می کنند. از آنجائی که گرایند آن کمی متراکم تر است، به فشار بیشتری برای خارج کردن عصارة آن نیاز است.

بهترین روش استفاده از دستگاه اسپرسوساز است. برای تهیه این قهوه، همان نسبت آب و قهوه ای که برای قهوه های دیگر در نظر می گیرید بکار ببرید.


تیرینک در اینستاگرام

نظر بگذارید