درمان طبیعی فشارخون با چای

فشارخون یکی از شایع ترین بیماری ها و یکی از مهم ترین عوامل در بیماری های قلبی است. یک نفر از سه نفر مشکل فشارخون بالا دارد. این مشکل ارتباط مستقیم با مشکلات قلبی از جمله حملات قلبی و سکته دارد ومی تواند عامل بیماری های کلیوی شود. فشارخون یکی از عوامل مرگ در اثر بیماری های قلبی است، یکی از راه های درمان فشار خون استفاده از چای می باشد.

در آمریکا 25 درصد مردم آمادگی ابتلا به بیماری فشار خون دارند و یک نفر از چهار نفر مبتلا به آن هستند و خودشان اطلاع ندارند.

  • هرگاه فشار خون بیشتر از 12 ( ماکزیمم) و بیشتر از 8 (مینیمم) باشد دلیلی قاطع برای فشار خون است.

توجه داشته باشید میزان فشار خون به طور طبیعی در طول روز متغیر است و به تغذیه وسبک زندگی بستگی دارد. خوردن قهوه، فعالیت بدنی زیاد، خوردن غذاهای پر نمک و سرخ شده بر فشارخون تأثیر مستقیم دارد.

چگونه چای بر فشار خون تأثیر میگذارد

چای یک منبع سرشار از آنتی اکسیدان است که در مقابل بیماری های قلبی و عروقی از بدن محافظت می کند. مهم ترین آنتی اکسیدان چای کتچین نام دارد که نیتریک اسید تولید می کند. نیتریک اسید مستقیما روی رگ ها اثر کرده و باعث شل شدن آن می شود.

علاوه براین، چای حاوی کافئین است و باعث افزایش سریع فشار خون می شود. اما آزمایشات نشان داده است کافئین موجود در آن پس از نوشیدن به 45 تا 90 دقیقه زمان احتیاج دارد تا تأثیر بگذارد پس در بالا رفتن فشار چندان تأثیری ندارد. در واقع نوشیدن چای در دراز مدت می تواند فشار خون را کاهش دهد و به این دلیل کتچین موجود درآن می تواند عملکرد سیستم قلب و عروق را تنظیم و از آن ها محافظت کند.

طبق تحقیقات نوشیدن چای سبز و اولانگ به مقدار نصف فنجان تا 2 فنجان در روز 46 درصد خطر ابتلا به فشار خون را کاهش دهد.

اگر دوست دارید در کنار چای، قهوه هم بنوشید مراقب باشید کافئینی که به بدنتان می رسد بیش از حد مجاز یعنی 400 میلی گرم در روز نباشد.

آزمایش دیگری نشان داده نوشیدن چای سبز در دراز مدت می تواند فشار سیستولیک (ماکزیمم) و دیاستولیک (مینیمم) را کاهش دهد.

یک تحقیق میدانی طولانی دیگر بر 176437 نفر بین 16 تا 90 سال نشان داده که استفاده از آن کاهش فشار خون را با خود به همراه دارد.

چای سبز بهترین جایگزین برای قهوه است که حاوی 26 میلیگرم کافئین و مقدار زیادی کتچین است. کتچین موجود در آن رگ ها را شل کرده و جریان خون را آسان تر می کند واز قلب در مقابل فشار خون محافظت می کند.

از چای سیاه نیز میتوان در تنظیم فشار خون استفاده کرد ولی باید توجه داشت کافئین آن بین 42 تا 72 میلی گرم است و استفاده بیش از حد آن نتیجه ای بر خلاف انتظار دارد.

چای سفید یک درمانگر طبیعی فشار خون است. سرشار از آنتی اکسیدان بوده، خون را رقیق کرده و باعث بهبود وضعیت شریان می شود.

2 فنجان چای اولانگ در روز به دلیل کافئین وکتچین موجود در آن از ابتلا به بیماری فشار خون جلوگیری می کند.

برای خرید چای دلخواهتان به فروشگاه تیرینک مراجعه نمایید.


 

تیرینک در اینستاگرام

نظر بگذارید