همه چیز درباره ی خواص چای سبز و جنسینگ

امروزه چای با مواد مختلفی طعم دار می شود، یکی از این چایهای ترکیبی، ترکیب چای سبز و جنسینگ است که اخیراً بسیار محبوبیت پیدا کرده است.

هر دو ماده فواید مشابهی دارند و هیچکدام عوارض جانبی خطرناک و مهمی ندارند.اگر به چای سبز علاقه ای ندارید میتوانید از چای اولانگ نیز برای تهیه این چای ترکیبی استفاده کنید.

همه میدانیم که هم چای سبز و هم جنسینگ فوائد زیادی برای سلامتی دارند. اما بهتر است که در مورد خواص ترکیب این دو ماده نیز اطلاعاتی کسب نمود.

شباهت های خواص آنها با یکدیگر

حمایت از سیستم ایمنی بدن

همانطور که می دانید از جنسینگ برای ارتقاء عملکرد سیستم ایمنی بدن استفاده می شود.ا لبته می دانید که از چای سبز نیز برای پیشگیری سرما خوردگی و آنفولانزا استفاده می گردد.

اما آیا ترکیب این دو نیز موجب ارتقاء سیستم ایمنی و پیشگیری از بیماریهای ویروسی و باکتریائی می شود. تحقیقات نشان داده اند که چای جنسینگ نیز موجب بهبودی عملکرد سیستم ایمنی می شود.

سلامت قلب

یکی از خواص مشترک جنسینگ و چای سبز تأثیر مثبت آنها بر سلامت قلب است.

جنسینگ در طبقه بندی مؤسسه ملی بهداشت در رده بندی B قرار دارد و این امر به معنای وجود تحقیقات علمی در پیشتیبانی از خاصیت آن است. این رده بندی نشان می دهد که جنسینگ را می توان در درمان برخی از بیماریهای قلبی استفاده نمود.

در تحقیقات علمی در مورد چای سبز نیز مشخص شده است که این چای می تواند از سخت شدن رگهای قلبی جلوگیری کند. علاوه بر آن ثابت شده است که چای سبز موجب کاهش کلسترول  LDL و افزایش کلسترول HDL می شود.

کنترل قند خون

 چای ترکیبی جنسینگ و چای سبز به افرادی که دیابت دارند و یا از افت قند رنج می برند کمک نموده و نوسانات قندی را از بین برده و تنظیم می نماید.

طبق تحقیقات مشخص گردید که:

مصرف مکملهای حاوی جنسینگ سطح قند خون را قبل و بعد از صرف غذا در افراد دیابتی و یا با افت قند خون کاهش می دهد.

اما این کاهش در حدی نیست که خطری ایجاد نماید. تحقیق دیگری نشان داده است که مصرف چای سبز ابتلا به دیابت نوع 1 را در مراحل اولیه به تأخیر انداخته و سطح گلوکز را در خون تنظیم می نماید.

 پیشگیری از سرطان

مصرف جنسینگ می تواند خطر ابتلا به برخی از سرطانهای متداول و خطرناک را کاهش دهد.

طبق تحقیقاتی که هنوز نمی توان بطور کامل از آنها نتیجه گیری کرد:

جنسینگ حاوی مواد ضد سرطانی است و خطر ابتلا به سرطانهای تخمدان، پانکراس، کبد، معده و ریه را کاهش می دهد.

علاوه بر این پلی فنولهای موجود در چای سبز نیز از خطر ابتلا به سرطانهای مثانه، تخمدان، معده، کبد، سینه، ریه، مری، پروستات روده، مقعد و پوست می کاهد.

البته همانطور که گفته شد نیاز به آزمایشات بیشتری در این موارد است تا بتوان کامل در این مورد اظهار نظر نمود.

مطلبی که باید بدان توجه نمود ایجاد حالت عصبی و بیخوابی با مصرف زیاد جنسینگ است. مصرف طولانی مدت این گیاه گاه موجب گیجی، سردرد، التهاب معده می شود.

علاوه بر این جنسینگ می تواند با داروهای مصرفی تداخل پیدا کند. پس بهتر است قبل از مصرف جنسینگ با پزشکتان مشورت نمائید.

اگر مشکلی ندارید حتما از این چای ترکیبی استفاده نمائید تا از خواص مضاعف آن بهره منی شوید.


تیرینک در اینستاگرام

نظر بگذارید