چای صبحانه انگلیسی و طرز تهیه آن

طعم چای صبحانه انگلیسی بسیار قوی و بارز است و نسبت به چای سبز، هوشیاری بیشتری را هنگام صبح ایجاد می‌کند. بسته به تولید کنندگان، چای صبحانه طعمی شیرین، تلخ و یا شبیه مالت دارد. یک چای انگلیسی خوب و با کیفیت، با شیر و شکر هماهنگی خوبی دارد و طعم یک چای سنتی را تداعی می‌کند.

طعم این چای سیاه، شبیه گیاهان و سبزیجات تازه است وهر چه زمان تبخیر بیشتر باشد، این طعم بارزتر و قوی‌تر می‌شود. هنگامی که این چای دم می‌کشد، رایحة آن در فضا می‌پیچد و تجربه مطبوعی ایجاد می‌کند.

چه موادی در یک فنجان چای صبحانه انگلیسی وجود دارد؟

خواص زیادی در این چای و بطور کل در همه انواع چای سیاه وجود دارد. چای سیاه مملو از پتاسیم است که در واقع نوعی الکترولیت و انرژی زاست و به بدن آبرسانی می‌کند. طبق تحقیقات، پتاسیم موجب کاهش فشار خون می‌شود.

برگهای چای سیاه سطح متعادلی منیزیم دارد که موجب استحکام استخوانها می‌شود. هنگامی که با ویتامین E همراه شود، سوخت و ساز بدن را افزایش داده و سطح قند خون را پائین میاورد.

چای صبحانه مملو از تیانین نوعی اسید آمینه است.

در واقع این اسید آمینه موجب آرامش و حس خوب در فرد می‌شود. یک فنجان چای صبحانه معمولاً دارای 35 تا 50 میلیگرم کافئین است. تحقیقات نشان داده‌اند که توانائی تیانین، تأثیر کافئین را افزایش می‌دهد و موجب آرامش بیشتر می‌شود. این میزان کافئین موجب هوشیاری و تمرکز بیشتر می‌شود.

علاوه بر این چای سیاه مملو از کتچین _20 تا 28 میلیگرم در یک فنجان  است. این پلی فنولها، آلکالوئید‌های ضد التهابی هستند و می‌توانند مانع پیری زودرس شوند. طبق تحقیقات، کتچین می‌تواند موجب افزایش انرژی شده و سوخت و ساز را افزایش دهد.

چگونه آن را درست کنیم؟

در تهیه یک چای صبحانه با کیفیت و خوش طعم، روش تهیه از اهمیت زیادی برخوردار است. با پیروی از چند روش ساده می‌توانید یک چای با کیفیت برای خود تهیه کنید:

  • از آب تازه و سالم استفاده کرده و در کتری بریزید.
  • هنگامی که آب به جوش آمد، به تعداد نفرات چای کیسه‌ای در کتری بگذارید.
  • بگذارید برای 3 تا 5 دقیقه دم بکشد.
  • بهتر است کمی شیر به آن اضافه کنید.
  • اگر شیر دوست ندارید، با یک برش لیمو طعم آن را بهتر کنید.

چای را در محلی خنک، تاریک، خشک و در ظرف دردار نگهداری کنید تا تازه بماند. این چای به دلیل داشتن کافئین زیاد برای صبح بسیار مناسب است و شما را هوشیار و سرحال می‌کند.

این چای با غذائی که هنگام صبحانه میل می‌کنید بسیاری هماهنگی دارد. شما می توانید آن را با هر نوع صبحانه‌ای میل کنید.


تیرینک در اینستاگرام

منبع teaforte
نظر بگذارید