آیا استفاده از چای عطری برای دوران بارداری مناسب است؟

آیا چای عطری را دوست دارید و دلتان نمی‌خواهد در دوران بارداری مصرف آن را قطع کنید؟ ارل گری حاوی کافئین است و به همین دلیل ممکن است نگران عوارض جانبی آن در دوران بارداری باشید. اما قبل از نگرانی و حذف این چای، بهتر است با چای ارل گری آشنا شوید. با تیرینک همراه باشید.

چای ارل گری یا چای سیاه

چای عطری از مخلوط چای سیاه و روغن برگاموت (ترنج) تهیه می‌شود. این چای طعمی بارز و شبیه مرکبات دارد. ترنج میوه‌ای خوش عطر بوده و بومی مناطق مدیترانه ایست. طعم آن بسته به شرکت تهیه کننده تفاوت دارد، اما در مجموع طعمی بارز و نشاط آور دارد.

کافئین چای ارل گری

چای ارل گری معمولاً کافئین دارد، مگر اینکه از نوع بدون کافئین باشد. بسته به تهیه کنندگان این چای، میزان کافئین متفاوت است. اما در کل کافئین آن همسان چای سیاه است.

یک فنجان چای ارل گری بطور معمول بین 55 تا 65 میلی گرم کافئین دارد. نوع بدون کافئین آن کافئین بسیار کمتری دارد.

اما آیا نوشیدن آن در دوران بارداری مجاز است؟ آیا تأثیر منفی دارد؟

آیا نوشیدن چای عطری در دوران بارداری مجاز است؟

این چای بسیار محبوبیت دارد، و در طعمهای متفاوتی در بازار وجود دارد. با وجود اینکه این چای منافع زیادی دارد، اما مصرف بیش اندازه هر چائی که با پایه چای سیاه باشد، خطرات و عوارض جانبی خود را به همراه دارد.

طبق تحقیقات، مصرف بیش از حد مجاز کافئین (150 میلیگرم در روز) می‌تواند موجب کاهش وزن نوزاد، عدم رشد کافی رحم و سقط جنین شود. مصرف 1 تا 2 فنجان چای در روز خطری ایجاد نمی‌کند و نباید از آن بیشتر شود. ابتدا با پزشک خود مشورت کنید و سپس چای بنوشید و هرگز از حد مجاز خارج نشوید.

چه مقدار چای باید نوشید؟

طبق تحقیقات مقدار مصرف کافئین در روز باید کمتر از 200 میلیگرم باشد. مصرف 250 میلیگرم کافئین در روز برای بزرگسالان ممکن است مشکلی ایجاد نکند، اما اگر به دنبال سبک زندگی سالم هستید نگذارید مصرف روزانه تان از 200 میلیگرم بیشتر شود.

در زنان باردار مقدار مصرف باید زیر 150 میلیگرم باشد. مصرف بیشتر از این اندازه به مادر و جنین صدمه می‌زند. اگر به کودک خود شیر می‌دهید، نباید بیشتر از 1 تا 2 فنجان چای در روز بنوشید.

عوارص جانبی در دوران بارداری

عوارض احتمالی نوشیدن بیش از اندازه چای عطری گری:

  • سردرد
  • حالتهای عصبی
  • بیخوابی
  • بیقراری
  • سوزش معده
  • گیجی
  • ضربان نامنظم قلب
  • رعشه
  • تشنج

اگر به نوشیدن این چای عادت کرده باشید، ترک آن موجب مشکلات ذهنی می‌شود. مصرف بیش از اندازه موجب افزایش فشار خون در دوران بارداری می‌شود.

کلام آخر

اگر میخواهید در دوران بارداری چای ارل گری بنوشید، آن را محدود به 1 تا 2 فنجان در روز کنید. حتماً با پزشک مشورت کنید بخصوص اگر مشکلی در مورد سلامتی خود احساس می‌کنید. اگر بتوانید از چای بدون کافئین استفاده کنید خیلی مطمئن تر است.


منبع lifehack
نظر بگذارید