چرا همه باید چای سبز بنوشند

خواص اعجاب انگیز چای سبز

چرا چای سبز؟

علاوه بر خواص آن چای سبز در پیشگیری از سرطان موثر است. بسیاری از جنبه های سلامتی و بهداشتی چای سبز باعث شده تا در میان سلامت ترین نوشیدنی های جهان قرار بگیرد. حال در این مقاله برایتان میگوییم که چرا همه باید چای سبز بنوشند.خاصیت اصلی چای سبز بدون شک در میزان بالای آنتی‌اکسیدان آن بخصوص فلاوونوئیدهای آن است. متخصصان حوزه‌ی تغذیه سفارش می‌کنند که به‌طور مرتب چای میل کنید به خاطر اینکه منبع طبیعی ویتامین‌ها و مواد معدنی مانند کاتچین است. این ترکیب موثر برای تقویت سیستم ایمنی بدن و مقابله با بیماری‌ها فوق‌العاده عمل می‌کند. یکی دیگر از خواص مثال زدنی و قابل‌توجه چای سبز، تأثیر آن در لاغری است. راز لاغری آن در تحریک متابولیسم یا همان سوخت‌ و ساز بدن و مقابله با حالت احتباس آب است. روشن و واضح است که چای سبز به‌عنوان یک مکمل موثر در کنار رژیم غذایی سالم به خوش‌ اندامی شما کمک زیادی می‌کند. برای رسیدن به این هدف لازم است که عادت‌های غذایی‌تان را تغییر داده و کمی ورزش کنید.

  • چای یکی از طبیعی ترین و قدیمی ترین نوشیدنی ها در جهان است.به خصوص چای سبز که مسلما سالم ترین نوع چای است.

کاهش ریسک سرطان

مطالعات بسیاری در سراسر جهان انجام شده که نشان می دهد چای سبز مانع رشد سلول های سرطانی می شود و در کاهش خطر ابتلا به انواع خاصی از سرطان ها از جمله سرطان مری، روده بزرگ، دهانه رحم و … نقش موثری دارد.

کاهش کلسترول

برخی عناصر موجود در این چای باعث کاهش سطح کلسترول می شود. بسیاری از دانشمندان معتقدند که مواد طبیعی موجود در آن برای کاهش بیماری های قلبی و هم چنین تا حدودی برای خنثی کردن چربی ناشی از خوردن غذا های روغنی بسیار مفید است.

 رژیم غذایی و سلامت پوست و دندان

نوشیدن چای سبز در عملکرد سوزاندن کالری در یک رژیم غذایی بسیار موثر است. مواد تشکیل دهنده ی بسیاری از محصولات که مربوط به مراقبت از پوست از جمله کرم ها و حتی دئودورانت ها چای سبز است. نوشیدن آن دندان های شما را محکم می کند و باعث جلوگیری از پوسیدگی آن ها می شود.

 درمان آکنه

فقط 100 گرم برگ چای سبز و نیم لیتر آب را مخلوط کنید و مخلوط را در دمای اتاق 30 تا 40 دقیقه بگذارید. مایع آن را خارج کرده و در یخچال قرار دهید. می توانید از این مخلوط برای شادابی چهره خسته شده خود بعد از یک روز طولانی استفاده کنید. این مخلوط همچنین به پاک کردن آکنه از پوست کمک می کند و از بازگشت آن جلوگیری می کند.به طور منظم از تونر استفاده کنید. برای این منظور فقط چای سبز تازه را دم کنید و بگذارید یخ بزند. سپس چای یخ زده را به آرامی بر روی پوست خود بمالید. این کار به شما احساس طراوت داده و برای پوست شما نیز مفید است.
برگ چای سبز می تواند به عنوان یک لایه بردار ملایم استفاده شود.

مبارزه با پوکی استخوان

پوکی استخوان به دلیل کاهش تراکم استخوانی ناشی از ضعف استخوان‌ها ایجاد می‌شود. این مشکل در میان زنان بسیار شایع است. چای سبز حاوی مقادیر زیادی فلورید است که باعث بهبود سلامت استخوان‌ها و حفظ استحکامشان می‌شود.


تیرینک در اینستاگرام

نظر بگذارید