چه نوشیدنی هایی برای افراد دیابتی مناسب است؟

اکثر نوشیدنیهای خوشمزه و به ظاهر سالم، همیشه خوب نیستند. اما شما می‌توانید با یک تغییر کوچک و تهیه نوع خانگی آنها، بسیاری از آنها را سالم تر تهیه کنید. این نوشیدنی‌ها را می‌توان در رژیم دیابت جای داد و از نوشیدن آنها بدون ترس لذت برد. در این مطلب از تیرینک به چند نوشیدنی برای افراد دیابتی اشاره کرده ایم.

بدون شک، آب بهترین و کامل‌ترین نوشیدنی‌هاست. آب یک نوشیدنی فاقد کالری، قند، یا کربوهیدرات بوده و همیشه در دسترس است. اما اگر به دنبال نوشیدنی‌های طعم دار هستید، گزینه های متعددی وجود دارند.

نوشیدنی های مناسب برای افراد مبتلا به دیابت

  1. شیر شکلات

این نوشیدنی حاوی مقدار زیادی کلسیم است و برای افراد بالغ بسیار مناسب است. این نوشیدنی اگر از نوع کم چرب باشد، برای بعد از ورزش بسیار مفید است. متأسفانه انواع شیر شکلاتهایی که در بازار به فروش می‌رسند، دارای شکر و مواد قندی هستند. شما می‌توانید با شیر یک درصد چربی، 3 قاشق چایخوری پودر کاکائو و شیرین کننده‌های بدون قند این نوشیدنی را در خانه تهیه کنید. با این روش 70 کالری، 16 گرم کربوهیدرات و 2 گرم چربی کمتری  به بدن خود می‌رسانید.

َشیر شکلات - نوشیدنی برای افراد دیابتی

  1. شکر دیباتی ها

شرکتهایی هستند که قندها و شکرهای رژیمی تولید می‌کنند. این چای ها با وزن 16 اونس حدود 36 گرم کربوهیدرات دارند. شما می‌توانید از انواع بدون شکر چای های شرکتی خریداری کرده و یا خود در خانه آنها را تهیه کنید. شما می‌توانید چای خود را دم کرده و با افزودن میوه‌های خشک و یا قندهای طبی مخصوص آنها را شیرین کرده و پس از سرد شدن بنوشید.

چای شیرین - نوشیدنی برای افراد دیابتی

  1. آب پرتقال

آب پرتقال بسیار خوشمزه است، اما در هر لیوان آن 26 گرم کربوهیدرات وجود دارد، به همین دلیل خوردن پرتقال بسیار بهتر از آب پرتقال است. فیبر پرتقال شما را سیر نگه می‌دارد. اما اگر دوست دارید آب پرتقال بنوشید، از یک نوشیدنی سبک با طعم پرتقال استفاده کنید. برخی از این نوشیدنی‌ها فقط 3 گرم کربوهیدرات و 15 کالری دارند و می‌توانند ویتامین C مورد نیاز بدنتان را 100% تأمین نماید.

آب پرتقال - نوشیدنی برای افراد دیابتی

  1. چای لاته ماچا

این چای شیرین، و خوش عطر بوده و بافتی کرم مانند دارد. انواع این چای که در کافی شاپها به فروش می‌رسند غالباً 33 گرم کربوهیدرات دارند. اما شما می توانید همین چای را با کربوهیدرات کمتر در خانه تهیه کنید. چای کیسه‌ای را در یک فنجان شبر بادام یا سویای شیرین نشده دم کنید. به آن فلفل سیاه و دارچین اضافه کنید. این نوشیدنی گرم کننده است و فقط 1 گرم کربوهیدرات است. این نوشیدنی برای افراد دیباتی سرشار از آنتی اکسیدان است. همچنین برای تهیه و خرید چای ماچا میتوانید به سایت تیرینک مراجعه فرمایید.

چای ماچا - نوشیدنی برای افراد دیابتی

  1. لیموناد

یکی از محبوبترین نوشیدنیها برای فصل تابستان لیموناد است. اما لیمونادهایی که در بازار به فروش می رسند غالباً حدود 60 گرم کربوهیدرات دارند و برای افراد مبتلا به دیابت مناسب نیستند. اما اگر آن را در خانه تهیه کنید می‌توانید کربوهیدرات و کالری را از آن حذف کنید. آب را با آبلیموی تازه مخلوط کرده و به آن یکی از شیرین کننده های بدون کالری را اضافه نمائید. این نوشیدنی بسیار سالم و مطبوع است.

لیموناد - نوشیدنی برای افراد دیابتی

  1. شکلات داغ (هات چاکلت)

هات چاکت را اگر از کافی شاپها خریداری کنید، مملو از کربوهیدرات است و برای افراد مبتلا به دیابت مناسب نیست. یک هات چاکلت سبک که با شیر کم چرب تهبه می‌شود، 60 گرم کربوهیدرات دارد. شما می‌توانید این نوشیدنی را در خانه تهیه کنید. یک فنجان شیر کم چرب را با 2 تکه شکلات تلخ 70% مخلوط کرده و کمی وانیل به آن اضافه کنید. اگر دوست داشتید کمی دارچین به این مخلوط اضافه کنید تا خوش طعم تر شود. این نوشیدنی تنها 23 گرم کربوهیدرات دارد.

هات چاکلت - نوشیدنی برای افراد دیابتی

  1. سرکه سیب

در هوای سرد یک فنجان از این نوشیدنی بسیار دلچسب است. به خاطر داشته باشید که سرکه سیب به اندازه آب سیب کربوهیدرات دارد. پس بهتر است که آب سیبی که سبک تر است و کربوهیدرات کمتری دارد را جایگزین کنید.

  1. نوشیدنی انرژی زا

این نوشیدنی مملو از کافئین است و بسته به مقداری که می‌نوشید می‌تواند تأثیرات مختلفی داشته باشد. کافئین می‌تواند موجب افزایش فشار خون و ضربان قلب شود. بهتر است از نوشیدنی هائی که شکر کمتری دارند استفاده کنید و دقت کنید که هرگز بیش از 400 میلیگرم کافئین به بدن خود نرسانید.

  1. اسموتی میوه

این نوشیدنی بسیار سالم است. اما انواعی که از بیرون خریداری می‌کنید مقدار زیادی شکر و کربوهیدرات دارند. بطور مثال یک اسموتی انبه که از بیرون خریداری می کنید، 5/58 گرم کربوهیدرات دارد. این میزان کربوهیدرات معادل یک سیب و یک ساندویچ ساده است.

شما می‌توانید اسموتی بری را در خانه تهیه کنید و برای تهیه آن نصف فنجان از هر نوع بری را به همراه موز با هم مخلوط کرده و اسموتی بری تهیه کنید. این اسموتی را با یخ تهیه کنید و با نصف میزان کربوهیدرات اسموتی های دیگر، از نوشیدنش لذت ببرید.

اسموتی - نوشیدنی برای افراد دیابتی

  1. جینجر اِل (نوشیدنی زنجبیل تهیه شده با آب گازدار)

این نوشیدنی خوشمزه معمولاً 60 گرم کربوهیدرات دارد. برای اجتناب از این مشکل شما می توانید این نوشیدنی را در خانه تهیه کنید. کمی زنجبیل را به آب گازدار اضافه کرده و با مواد قندی بدون کالری شیرین کنید.

  1. کافه موکا

ترکیب شکلات و قهوه بسیار خوشمزه است. اگر این نوشیدنی را از بیرون تهیه کنید، گاه حاوی 300 کالری و 40 گرم کربوهیدرات است. اما اگر آن را در خانه تهیه کنید، می‌توانید از مصرف 300 کالری، 40 کربوهیدرات و 15 گرم چربی اجتناب کنید. برای تهیه این نوشیدنی، یک فنجان قهوه دم کرده را با 1 قاشق غذاخوری کاکائو، 2 قاشق غذاخوری شیر کم چرب و کمی قند بدون کالری مخلوط کرده و نوش جان کنید.

کافه موکا - نوشیدنی برای افراد دیابتی

همراهان تیرینک، اگر شما هم نوشیدنی برای افراد دیابتی می‌شناسید. برای ما در زیر این مقاله کامنت کنید.


منبع webmd
نظر بگذارید