چگونه از راه دور از والدین سالمند خود مراقبت کنیم؟

آیا نگران والدین سالمند خود هستید؟ مراقبت از والدینتان و رسیدن به کارهای شخصی و وظایف خود چالش بزرگی اشت. شاید در شهر دیگری زندگی می کنید و رسیدگی به کار و زندگی شخصیتان به شما اجازه نمی دهد مرتب به آنها سرکشی کنید.

هر دلیلی که داشته باشید باید بدانید، امروزه تکنولوژیهای جدید و متعددی وجود دارند، که کار را برایتان ساده می کنند. با کمک این تکنولوژیها می توانید سلامت، شادی و امنیت آنها را تضمین نمائید، بدون اینکه نیازی به رفت و آمدهای مداوم داشته باشید.

چگونه از راه دور از والدین سالمند خود مراقبت کنیم؟

 

  1. در ارتباط باشید

هنگامی که سن والدینتان بالا می رود، رفته رفته دوستان، اقوام و همکاران خود را از دست داده و از آنها دور می شوند. این دوری موجب تنهایی و انزوای آنها می گردد. اما بهترین، ساده ترین و ارزانترین راه، در ارتباط بودن با آنهاست. با تلفن، نامه و تکست و یا حتی با ویدئو می توانید هر روز با آنها تماس داشته باشید.

حتی می توانید با آنها مکالمه تصویری داشته باشید و آنها را در کارهایی که انجام می دهید شریک کنید. بطور مثال، می توانید از آنها بخواهید که برای فرزند شما یعنی نوه هایشان هنگام خواب، داستان بخوانند. یا می توانید به کمک آنها غذا بپزید.

در این حالت می توانید رفتارها، حرکات و بطور کل اوضاع جسمی آنها را زیر نظر داشته باشید. شما می توانید ببینید که آیا مضطرب، غمگین و یا خسته اند؟ آیا لباس مرتب به تن دارند و آراسته اند؟ هر نوع تغییری را می توانید مورد بررسی قرار دهید و برای رفع آن کاری انجام دهید.

  1. برنامه ریزی برای تحویل خریدهای آن درب منزل

والدین سالمند ما بسیاری از توانایی های خود را از دست می دهند. عدم توانائی کامل و کنترل اتومبیل و رانندگی، بینایی ضعیف و کندی حرکت، خرید را برای آنها دشوار می سازد. خرید خانه، انجام کارهای خانه و پیگیری دوره های درمانی در زندگی آنها اهمیت زیادی دارند.

در گذشته وقتی خود قادر به انجام برخی از امور نبودند، شاید مجبور بودید که برای آنها خرید کنید و یا حتی برایشان برای مدتی غذا پخته و در یخچال بگذارید. اما حال بسیاری از اینکارها را دیگران برایتان انجام می دهند.

با فروشگاهها هماهنگ کنید خریدهای آنها را درب منزل بیاورند. حتی می توانید با داروخانه ها صحبت کنید که داروهای آنها را درب خانه به آنها تحویل دهند و آنها را آنلاین خریداری کنید آنها برایشان بیاورند. اگر مشکل غذا پختن دارند، در اطراف خود مکانی را پیدا کنید که روزانه برای آنها غذای گرم بیاورند.

  1. کمک رسانی سازماندهی شده

یکی از معضلات سالمندان زمین خوردن آنهاست که می تواند موجب شکستگی و جراحتهای شدید شود. برخی از آنها کشنده اند و موجب ضربات مغزی و یا شکستگی لگن آنها می شوند. وقتی بدانید که در هنگام بروز حادثه کسانی هستند که می توانند به آنها کمک کنند، تا حد زیادی امنیت آنها را تأمین کرده اید.

در حال حاضر مراکزی وجود دارند که می توانند در هنگام بروز حادثه چه در منزل و چه خارج از منزل به مشکل رسیدگی کنند. این مراکز به کمک GPS از محل آنها مطلع می شوند.

علاوه بر این با کمک ابزارهای خاصی می توانند متوجه زمین خوردن آنها شوند. حتی با استفاده از دوربینهایی که در منزل والدیتان نصب می شوند، هم شما و هم این مراکز می توانید از وضعیت سلامت آنها مطلع گردید.

حتی با کمک دوربینهایی که به زنگ خانه وصل می شوند، شما می توانید از ورور و خروج کمک رسان مطلع شده و حتی با آنها صحبت کنید. با این دوربینها شما می توانید برعملکرد نیروی کمکی نظارت داشته باشید.

خوشبختانه با استفاده از این سیستم شما حتی می توانید از احتمال بروز حادثه در راه پله و حمام نیز مطلع شوید.

  1. نصب دوربینهای مدار بسته و دزدگیر

سالمندان بیشتر از هر کسی در خطر سرقت از خانه و سوء استفاده هستند. تنهایی، مشکلات حرکتی و بینایی، کاهش شناخت و خوش قلبی و خوش باوری سالمندان، آنها را تبدیل به هدف مناسبی برای سوء استفاده کرده است. نه تنها افراد غریبه بلکه افرادی از اقوام و حتی پرستاران و مراقبین آنها می توانند از آنها سوء استفاده کنند.

خوشبختانه کارهای زیادی برای رفع این معضلات می توان انجام داد. اول از همه می توانید یک دوربین به زنگ خانه آنها نصب کنید، تا سریعاً متوجه شوید چه کسانی و در چه ساعتی به خانه آنها مراجعه می کنند.

با اطلاع از این مسأله می توانید با والدین خود تماس گرفته و از آنها بخواهید که در خانه را به روی آنها باز نکنند. حتی می توانید با این سیستم در را قفل کرده و از ورود آنها جلوگیری کنید.

علاوه بر این می توانید یک ویدئو کم با میکروفون در قسمتهای مختلف خانه نصب کنید تا تمام حرکات مراقبین، پرستاران و اقوام را کنترل نمائید. شما به راحتی می توانید رفتار این افراد را با والدین خود کنترل کنید. شما حتی می توانید دوربین را در محلی نصب کنید که مراقبین بدانند شما آنها را کنترل می کنید.

در نهایت می توانید سیستم دزدگیر در خانه والدینتان نصب کنید تا از خطراتی مانند سرقت جلوگیری نمائید.

  1. هوشمندسازی خانه

در گذشته افراد سالمند برای تماشای تلویزیون، استفاده از دستگاههای تهویه، رادیو و حتی تلفن دچار مشکل می شدند.

کندی حرکت، بینایی ضعیف و سن بالا، انجام بسیاری از کارها را برای سالمندان سخت می کنند. خوشبختانه تکنولوژی های هوشمندی که برای خانه ها وجود دارند، بسیاری از این کارها را ساده کرده اند. ارتباطات کلامی با برخی از این ابزارها کار را بسیار ساده نموده است.

بطور مثال، افراد کم بینا در حال حاضر می توانند به راحتی تلویزیون و رادیو را روشن کنند و کانال ها را تنها با کلام خود تغییر دهند. آنها می توانند بدون مراجعه به دفترچه تلفن و یا صفحه موبایل خود هر شماره ای را که می خواهند پیدا کرده و با آن تماس بگیرند.

با استفاده از یک خانه هوشمند می توانید زندگی را برای والدین سالمند خود آسان نمائید.

  1. استفاده از ابزارهای کمکی

بسیاری از سالمندان اجباراً خانه های خود را ترک می کنند، چون زندگی در آنها برایشان مشکل است. اگر بتوان خانه را برایشان طوری سازماندهی کرد که محیط برایشان راحت تر شود، کمک بزرگی به آنها می شود. بسیاری از این ابزارها از بروز حادثه برای آنها جلوگیری می کنند.

یکی از این ابزارها میله های کمکی هستند که با نصب آنها می توان حرکت، جابجایی و بالا و پائین رفتن از پله ها را برای سالمند امن تر کند. این میله ها را می توان در دستشویی، حمام و همه جا نصب کرد. اگر این میله ها در کنار دستشویی و وان حمام نصب شوند، کار را برایشان ساده تر می کنند.

یکی دیگر از وسایل مناسب شیرهای لمسی است که نیازی به باز و بسته کردن ندارند. این شیرها برای سالمندانی که مشکل آرتروز دارند بسیار مناسبند. این شیرها برای سالمندانی که دچار فراموشی هستند نیز بسیار مناسب اند، چون اتوماتیک بسته می شوند. نصب بیده در حمام در نظافت آنها بسیار کارآئی دارد. صندلی های مخصوص دوش از دیگر وسایل مناسب برای این گروه است.

کلام آخر

حال می بینید، با وجود اینکه در شهر دیگری زندگی می کنید هنوز هم می توانید از والدین خود مراقبت کنید. راههای زیاد دیگری نیز برای ساده کردن زندگی آنها وجود دارند.

درست که هیچ چیز نمی تواند جایگزین در آغوش گرفتن آنها شود، اما نمی توان از برخی از مشکلات اجتناب کرد. تکنولوژی امروزه در این امور انقلابهایی کرده است که با بهره مندی از آنها میتوانید یک زندگی امن، شاد و سلامت برای عزیزانتان مهیا کنید. علاوه بر این با کمک این تکنولوژیها، لزومی ندارد که خانه هائی را که خاطرات زیادی در آنها دارند ترک کنند.


تیرینک در اینستاگرام

نظر بگذارید