چگونه بدون نیاز به برق قهوه دم کنیم؟

چگونه بدون نیاز به برق قهوه دم کنیم؟

چگونه بدون نیاز به برق قهوه دم کنیم؟

راههای مختلفی برای دم کردن قهوه بدون نیاز به دستگاه قهوهساز و حتی برق وجود دارد. شما حتی می توانید بدون نیاز به گرما و حرارت، دم کنید.نگران نباشید، شما حتی بدون قوری نیز می توانید قهوهها را دم کنید.

بسته به مکان و تجهیزاتی که در اطرافتان است، بودجه و حتی ذائقه تان، راههای مختلفی وجود دارند که می توانید مشکل را حل نمائید.

راههای مختلفی برای بیرون کشیدن عصاره قهوه وجود دارند که در نهایت تبدیل به روشی برای دم کردن قهوه می شوند. عصاره قهوهها را می توان با استفاده از آب داغ که متداول ترین روش است خارج نمود.

قهوه داغ زمانی تهیه می شود که حتماً نوعی منبع گرمایش وجود داشته باشد. بطور مثال می توان از اجاق هیزمی و یا آتش کمپ نام برد.

اگر منبع گرمایشی نداشته باشید نوشیدن نوع داغ آن را نیز باید فراموش کنید.

اگر در مکان دور افتاده ای هستید که دسترسی به آتش و یا برق ندارید، از اجاقهائی استفاده کنید که از انرژی خورشیدی استفاده می کنند. حال اگر از این نوع اجاقها هم در دسترستان نیست به دم کردن قهوهها به روش سرد اکتفا کنید.

برای تهیه نوع سرد دم شده، شما فقط به آب و قهوه گرایند شده نیاز دارید. شما می توانید نوع گرایند شده را 12 ساعت در آب سرد خیس نمائید و سپس بنوشید.

این قهوه یک نوع عالی است که بسیاری آن را به نوع گرم ترجیح می دهند. تنها مشکل آن زمان طولانی دم کشیدن است.

شما نمی توانید هر وقت که خواستید آن را دم کنید پس بهتر است که از قبل برنامه ریزی کنید تا هر زمان که میل داشتید قهوه بنوشید.

اگر زمانی که مشغول ماهیگیری هستید و یا در کمپ استراحت می کنید، هوس نوشیدن قهوهها را کرده اید، می توانید از راههای مختلفی استفاده کنید.

بهترین راه استفاده از برق اتومبیلتان است. فلاسکهای خاصی برای استفاده از برق ماشین ساخته شده اند که مشکل را حل می نمایند. روش دیگر استفاده از آب داغ و روش دم کردن با دست است. برای این روش به یک فرنچ پرس نیاز دارید تا قهوه را به روش دریپ یا همان قطره ای دم کنید.

اگر دستگاه اسپرسوساز دستی دارید برای خود اسپرسو تهیه کنید. روش دیگر استفاده از اجاق هیزمی و یا اجاق گازهای سفریست. در این حالت می توانید برای خود نوع ترک، موکا و یا هر قهوه ای با روش دستی تهیه کنید.

دستگاههای قهوهساز که با برق اتومبیل کار می کنند

اکثراً می دانیم که می توان از برق اتومبیل برای استفاده از دستگاههای قهوهساز مخصوص استفاده کرد. اگر با اتومبیل خود سفر می کنید حتماً از نیروی برق اتومبیل برای دم کردن قهوهها استفاده کنید.

علاوه بر دستگاههای قهوهساز مخصوص، شما می توانید از فلاسکهای گرم کننده آب نیز استفاده کرده و برای خود قهوه دم کنید.

دستگاههای قهوهساز مختلفی برای استفاده در اتومبیل  وجود دارند که ولتاژهایشان مختلف است. اکثر آنها سوکتهای ضعیفی برای گرفتن برق اتومبیل دارند.

اما مدلهای قوی تری نیز وجود دارند که مستقیماً به باطری اتومبیل متصل می شوند. با استفاده از این نوع دستگاهها قهوه سریعتر دم می شود.

راهنمائی:

هنگامی که دستگاه سوکت ضعیفتری داشته باشد، تهیه چند فنجان از آن به زمان بیشتری نیاز دارد.  اما اگر از انواعی که مستقیماً به باطری اتومبیل وصل میشوند خریداری می کنید، قهوههای بیشتری را می توانید در زمان کوتاه تری تهیه کنید.

نکته: اگر دوست ندارید که قهوهها را قطره ای تهیه کنید، آب گرم کنید و از روشهای دیگر استفاده کنید.

دستگاههای قهوهساز مخصوص استفاده از باطری اتومبیل

برای تهیه یک قوری در 15 دقیقه نباید از فیلترهای یک بار مصرف استفاده کرد. شما احتیاج به آب داغ دارید.

آب را روی اجاق هیزمی و یا هر وسیله دیگر داغ کنید. برای تهیه یک شات اسپرسو بدون استفاده از برق، شما نیاز به یک اسپرسوساز کاملاً دستی، آب داغ و قهوهها ی گرایند شده دارید.

با فراگیری تنظیم زمان، درجه گرایند قهوه و فشار لازم می توانید هر بار یک اسپرسوی مرغوب تهیه کنید. بهتر است قبل از دم کردن قهوه در کمپ چند بار در منزل تمرین کنید، بخصوص اگر قهوه را خودتان در خانه گرایند می کنید.

سعی کنید در منزل درجه حرارت مناسب، میزان فشاری که برای تمپ کردن قهوهها نیاز است و نوع گرایند را خوب فرا گیرید. برای تهیه یک اسپرسوی کرم دار از قهوه ای که زبر گرایند شده است استفاده کنید.

روش دیگر استفاده از قوری مخصوص تهیه موکاست. با این قوری که روی اجاق قرار می گیرد می توانید قهوه ای شبیه به اسپرسو دم کنید. این روش از روشهای دیگر ساده تر است.

چگونه بدون برق قهوه ترک دم کنیم؟

برای نوع ترک، شما نیاز به نوع گرایند نرم ترک، یک منبع گرمایش مانند اجاق هیزمی، آتش و یا هر چیز دیگر و یک قهوه جوش دارید.

ظرف قهوهجوش مخصوص نوع ترک  را به نوع خاصی طراحی شده و به آن ایبریک Ibrik یا سِز Cezve می گویند. آب را در قهوهجوش بجوشانید، پودر قهوهها را اضافه کنید و بگذارید قهوه به آرامی کف کند.

هر چه زمان بیشتری برای دم کردن بکار گیرید، کافئین بیشتر، حالت اسیدی بیشتر و طعم کمتری خواهید داشت. قهوهها باید بسیار نرم گرایند شوند. هر چه قهوه نرمتر باشد سریعتر در آب غوطه ور می شود.


تیرینک در اینستاگرام

نظر بگذارید