چگونه در محیط کار احساس شادی و نشاط کنیم؟

همه دوست داریم که زندگی شادی داشته باشیم. البته نمی توان انکار کرد که هر چه بیشتر شاد باشیم کارآیی بهتری نیز خواهیم داشت. روش هایی وجود دارند که با تبعیت از آنها می توان در محیط کار شادتر و خلاق تر بود.

چگونه در محیط کارمان احساس شادی کنیم؟

  1. با قدرت آغاز کنید

چند دقیقه بیشتر در رختخواب ماندن بسیار لذت بخش است. اما همین چند دقیقه زودتر بیدار شدن به ما کمک می کند تا سر فرصت قهوه و صبحانة خود را بخوریم و برای طول روز برنامه ریزی کنیم.

  1. با همکاران طرح دوستی بریزید

از آنجایی که تمام روز را در کنار همکارانتان می گذرانید بهتر است برای نتیجه بهتر و شادتر با آنها طرح دوستی بریزید. مجبور نیستید که مانند دوستان دیگرتان آخر هفته ها را با آنها بگذرانید، اما بخاطر داشته باشید که رد و بدل کردن برخی شنیده ها و یا لطیفه ها خالی از لطف نیست و شما را به آنان نزدیک می کند.

  1. محیط کارتان را مطابق سلیقه تان بچنید

گذاشتن یک عکس که دوست دارید و لبخند روی لبهایتان می آورد و یا گذاشتن یک گلدان می تواند محیط شادی بخش تری را برایتان فراهم کند. اگر میزی مخصوص به خود ندارید، یک ماگ خوشگل می تواند کارساز باشد.

  1. تغذیه خوب داشته باشید و به بدنتان آبرسانی کنید

اگر گرسنه باشید کار کردن بسیار دشوار می شود. حتماً ناهار بخورید و اِسنَکهای سالم همراه خود داشته باشید. آب بنوشید تا دچار کم آبی نشوید.

  1. به دیگران کمک کنید

انجام کاری که به کسی منفعتی می رساند یکی از مطمئن ترین روشها برای شاد شدن است.

  1. اجازه بدهید دیگران به شما کمک کنند

اگر موظف به انجام کارهای زیادی هستید تنها نمانید. بگذارید دوستان و همکارنتان به شما کمک کنند.

  1. استراحت کنید

هر از گاهی به خود زمان داده تا کمی استراحت کنید و برای ادامه کار انگیزه پیدا کنید. طبق تحقیقات مصرف کافئین می تواند شما را متمرکزتر کند. در این حالت کمتر اشتباه می کنید. البته به خاطر داشته باشید که بیش از اندازه کافئین مصرف نکنید.

  1. در پی معنا باشید

نوشیدن تنها یک فنجان قهوه چیزی نیست که بتواند شما را کاملاً شاد نگه دارد. به خاطر بیاورید مسائل مهمتری وجود دارند که می توانند موجب خوشحالیتان شوند. بطور مثال به این فکر کنید چرا این شغل را انتخاب کرده اید، چه اهدافی برای آینده دارید و یا چگونه به دیگران کمک کرده اید.

  1. تازگی موقعیتها را حفظ کنید

اگر هر روز همان کارهای یکنواخت را انجام دهید قطعاً خسته و دلزده می شوید. بر پا کردن یک مهمانی و دورهمی اداری روحیه تان را بالا نگه می دارد و موجب یک شادی جمعی می شود.

  1. سپاسگزار باشید

هنگامی که از داشته هایتان راضی و سپاسگزار باشید دیدگاهتان به زندگی تغییر می کند. تشکر از یک دوست این رضایت را افزایش می دهد.


تیرینک در اینستاگرام

نظر بگذارید