چگونه رژیم گیاه خواری در ورزش تناسب اندام می تواند مانع گرسنگی شود؟

معمولاً رژیم گیاه خواری ابتدا با خذف مواد حیوانی از رژیم غذایی شروع می شود. بسیاری از افراد وقتی فرد ورزشکار و عضلانی را می بینند، از او در مورد ورزش و تغذیه اش سؤالات زیادی می کنند. کاهش وزن آسان است، آما به سادگی نمی توان اینکار را انجام داد.

چگونه باید رژیم گیاه خواری (وِگَن) بادی بیلدینگ را آغاز کرد

با حذف مواد غذایی حیوانی، فرد ابتدا احساس ضعف می کند و به سختی ادامه می دهد. حتی احساس می کند که دیگر قادر به انجام بسیاری از کارها نیست. پس از مدتی این فرد متوجه می شود که مشکل در عادت غذایی اوست.

انگیزه

متاسفانه این عادتها را به سختی می توان ترک کرد. نصف شب تصمیم میگیریم که کاهش وزن دهیم. صبح برای یک رژیم مناسب تمام سایتها را جستجو می کنیم. اولین چیزی که در این سایتها گفته می شود، داشتن انگیزه است.

انسانها به 3 دلیل انگیزه پیدا می کنند:

  • لذت بردن
  • اجتناب از درد
  • حفظ انرژی

این 3 دلیل همه جا حضور دارند. هنگامی که می خواهیم اندامی متناسب داشته باشیم، یعنی می خواهیم از تعریف و تمجید دیگران و زیبایی خود لذت ببریم. هنگامی که وزن ناسالم خود را می بینیم، دوست داریم که از دردسرهای آن که موجب مشکلات زیادی می شوند، اجتناب کنیم. اما مهمترین انگیزه حفظ انرژی است. ما دوست داریم کمترین انرژی را مصرف کنیم.

اگر نتوانیم انرژی خود را حفظ کنیم، قادر به ادامه نخواهیم بود.

آیا غذایی که می خورید واقعاً مانند سوخت عمل می کند یا فقط سم است؟

انتخاب غذای ما به انگیزه ما ارتباط دارد. همیشه به دنبال غذاهایی هستیم که انرژی بیشتری به ما می دهند، خوردنشان آسان است و در عین حال خوشمزه اند. به همین دلیل نوتلا در دنیا بسیار طرفدار دارد.

نوتلا نوعی اسنک است و طوری ساخته شده است که از طعم آن لذت ببریم و بیشترین انرژی را به ما برساند. این محصول کاملاً به شکلی است که ما به مصرف آن عادت می کنیم.

سوخت واقعی مصرف کنید:

3 فاکتور را هنگام خوردن در نظر بگیرید، تا غذایی انتخاب کنید که در عین حال که خوشمزه است، وزنتان کم کنید و گرفتارش نمی شوید.

فیلتر 1: گیاهی باشد

  اولین چیزی که باید در گیاه خواری به یاد داشته باشیم این است که فقط گوشت و لبنیات تنها غذاهای مغذی نیستند. مواد غذایی حیوانی فاقد فیبر هستند. فیبر موجب می شود که در گیاه خوری احساس گرسنگی نکنیم، علاوه بر این برای میگروارگانیسمهای معده بسیار مفیدند. مواد گیاهی علاوه بر فیبر حاوی مقدار زیادی آنتی اکسیدان هستند.

فیلتر 2: فرآوری نشده باشند

مواد مغذی موجود در طبیعت را نمی توان در یک قرص جای داد. بهترین مواد غذایی را می توان در مسیر تولید تشخیص داد. تقریباً در همه غذاهای فرآوری شده، نمک، شکر و شیرین کننده های مصنوعی وجود دارد.

غذاهای فرآوری شده حتی اگر برای گیاه خوارای باشند، فیبر کمتری دارند. بطور مثال مصرف برنج قهوه ای باید به برنج سفید ارجحیت داشته باشد. برنج سفید محصولی فرآوری شده است و بیشتر فیبر آن از بین رفته است. مصرف برنج قهوه ای شما را به هدفتان نزدیکتر می کند.

فیلتر 3: جامد باشد   

اکثر کالری که مصرف می کنیم، باید به صورت جامد باشد. کالری جامد موجب می شود که احساس سیری بیشتری بکنیم و در عین حال این نوع کالری بسیار سلامت است. مصرف سودا باید قطع شده و یا خیلی کاهش یابد. حذف سودا و اسموتی در رژیم، موجب کاهش وزن می شود.

برای رژیم گیاه خواری چه چیزهایی در روز بخوریم؟

با برخی از برنامه های رژیمی می توان برنامه روزانه را مشخص نمود. این رژیم حاوی 1872 کالری، 244 گرم کربوهیدرات، 71 گرم چربی، 85 گرم پروتئین و 59 گرم فیبر است.

برای یک زن فعال با وزن 56 کیلو، قد 162 و سن بین 26 تا 45 سال، این رژیم 100 کالری کم دارد. برای یک مرد فعال با وزن 70 کیلو، قد 177 و سن 26 تا 45 سال، این رژیم 700 کالری کم دارد.

در نتیجه برای کاهش وزن زنان مصرف مغزهای خوراکی را کاهش دهند و مردان باید مقدار بیشتری مغزهای خوراکی مصرف کنند.

صبحانه

مواد لازم :

·        موز  1 غدد
·        گلابی بدون هسته 1 عدد
·        خرمای بدون هسته 1 عدد
·        بادام 3 قاشق غذاخوری
·        تخم کتان 1 قاشق غذاخوری
·        آرد همپ (شبیه کانابیس/ حشیش) 1 قاشق غذلخوری
·        پودر خرنوب ½ قاشق غذاخوری
·        زنجبیل تازه ½ قاشق غذاخوری
·        شیر سویا 250 میلی لیتر

روش تهیه:

  • گلابی، موز، خرما و بادام را خرد کنید.
  • همه مواد را در کاسه ای بریزید.
  • شیر سویا به آن اضافه کنید.

نهار

مواد لازم:

·        سبزیجات ترکیبی(کاهو، اسفناج، کلم وکیل) 2 پیمانه
·        لوبیای سویا ( اِداماما) بدن پوست 1 پیمانه1
·        چغندر خرد شده ½ چغندر متوسط
·        گشنیز تازه خرد شده 1 قاشق غذاخوری

 

روش تهیه:

  • در ظرفی چغندر، لوبیا، گشنیز و سبزیجات را مخلوط کنید.
  • 2 قاشق غذاخوری روغن زیتون و 2 قاشق غذاخوری سرکه سیب روی آن بریزید و میل کنید.

شام

مواد لازم:

·        برنج قهوه ای 1 پیمانه
·        کِیل( گیاه سبز برگ پهن) 200 گرم
·        لوبیای قرمز 2 پیمانه

روش تهیه:

  • برنج و کِیل را در یک قابلمه متوسط بپزید.
  • لوبیا و آب را در ظرفی بریزید.
  • وقتی خوب پخت، آبکشی کنید.
  • همه را مخلوط کنید و کمی تخم کتان روی آن بریزید و میل کنید.

    تیرینک در اینستاگرام

منبع lifehack
نظر بگذارید