چگونگی ایجاد انگیزه برای انجام کارهایی که به آن علاقه ای ندارید

فرقی نمی کند هدفمان از شغل جدید چیست اما ماندن در شغل قبل که علاقه ای هم به آن نداریم بسیار دشوار است و نیاز به انگیزه دارد.

آیا هرگز در مورد زندگی کار آفرینان و یا افراد موفق مطلبی خوانده اید؟ همه در یک مورد به یکدیگر شباهت دارند:

اکثر آنها نتواسته اند بسیاری از کارها و وظایف خود را به سرانجام برسانند و مجبور شدند روش خود را برای رسیدن به هدف مورد علاقه خود تغییر دهند. برای بسیاری از این افراد ترک شغل قبلیشان و  شروع کار جدید بسیار دشوار است. البته بسیاری از ما ثبات مالی نداریم و باید برای تأمین مخارج کار کنیم، در نتیجه ترک کاری که دوست نداریم می تواند مشکل ساز شود.

 اگر در حال حاضر نیاز دارید که شغل سابق خود را ادامه دهید انجام برخی از روشها می تواند انگیزه ادامه راه را برایتان فراهم سازد.

  1. بر مقصود و هدف خود متمرکز شوید

بهترین روش برای حفظ و افزایش انگیزه تان بهتر است ابتدا دقت کنید که هدفتان از ادامه راه چیست. اگر مقصود واقعی خود را کاملاً ندانید کار کمی دشوار می شود.

دقت کنید، موضوع عمیق تر از کسب درآمد است. چرا درآمد بیشتر برایتان اهمیت دارد؟ آیا برای تأمین خانواده است؟ یا شاید نیاز به پول بیشتر برای راه انداختن کسب و کار جدید خود دارید.

تلاش کنید ریشه واقعی را پیدا کنید.

  1. نقاط مثبت وظایف خود را پیدا کنید

فرقی نمی کند که چه تخصصی دارید و چه کاری انجام می دهید مطمئن باشید که حتماً نقاط مثبتی در آنها وجود دارد. بطور مثال کارتان ساخت ارزش در تجارت دیگران است و یا با افراد نخبه در ارتباطید مطمئن باشید که حتماً چیزی در آنها وجود دارد که مطابق علاقه و سلیقه شما باشد.

بنشینید و 3 چیزی را که در مورد شغلتان دوست دارید بنویسید. شاید با کمی دقت موارد بیشتری پیدا کنید. داشتن همان 3 مورد نیز کافی است تا به شما انگیزه دهد.

هنگامی که فهرست خود را نوشتید، آن را با خود به محل کار خود برده و جایی قرار دهید که هر از گاهی بتوانید به آن نگاهی بیندازید. هنگامی که بی انگیزه و بی علاقه می شوید نگاه به این فهرست انگیزه انجام کار را برایتان بیشتر می کند.

  1. به اهدافتان فکر کنید و ببینید چگونه شغلتان برای رسیدن به آنها کمک می کند

اگر کارتان را دوست ندارید اما توانسته اید شغل جدیدی برای خودتان پیدا کنید خوشحال باشید چون می توانید با ساختن روشهای خلاقانه میان ایندو برای خود انگیزه ایجاد کنید.

این مسأله به شما کمک می کند که بتوانید قدم بعدی را بردارید. راهی که پیدا می کنید به شما کمک می کند که تا برای انجام کار فعلیتان انگیزه داشته باشید و به شما یادآوری می کند که رسیدن به هدفتان اهمیت بیشتری دارد.

در واقع تا زمان ترک شغلی که در حال حاضر دارید و شروع کار جدید، با شغل فعلی، شما می توانید درآمدی برای هزینه های زندگیتان کسب کنید. اگر چه به شغل فعلی خود علاقه ای ندارید اما هنگامی که به هدف آینده خود فکر می کنید می بینید که شغلی که در حال حاضر به آن مشغولید تا چه حد می تواند برای رسیدن به هدفتان مفید باشد.

شمارش روزهای باقیمانده تا شروع کار جدید به شما انگیزه می دهد تا کار فعلی خود را بهتر انجام دهید.

  1. با موفقیت در انجام کارهای کوچک به خود توان تازه ای بدهید

به آخرین باری که در کار خود به موفقیت رسیده اید فکر کنید. حتماً احساس خوبی داشتید. حتی اگر به کارتان علاقه ای ندارید، موفق شدن در کارهایی حتی کوچک موجب هیجان و رضایتتان می شود.

هنگامی که کسی به شغل خود علاقه ای ندارد زیاد به موفقیت فکر نمی کند. متاسفانه اگر چنین احساسی پیدا کنید فقط رفع تکلیف می کنید.

اما انجام برخی از کارهای کوچک مرتبط و موفقیت در آنها کمی به شما انرژی می دهد. هنگامی که متوجه شوید توانایی موفقیت را دارید عطش موفقیت در کارهای بزرگتر در شما زیاد می شود. همیشه موفقیت، موفقیت به دنبال دارد. این روش برای ایجاد انگیزه برای ادامه شغل فعلی بسیار مؤثر و مفید است.

  1. احساس خوب خود را حفظ کنید

حتی زمانی که به شغل خود علاقه مندید، اگر حس خوبی نداشته باشید نمی توانید کار خود را به نحو احسن انجام دهید. خستگی، نداشتن تفریح در زندگی شخصی و یا مشکلات در داخل و یا خارج از محیط کار بر تمام جوانب شغلتان تأثیر منفی می گذارد.

قبل از رفتن به محل کار یا در طول روز سعی کنید که احساس خوب در خود ایجاد کنید. گپ زدن با همکاری که با شما صمیمی تر است، خوردن یک صبحانه سبک و یا صحبت با یک دوست می تواند روزتان را بهتر کند. اگر شاد باشید و حالتان خوب باشد کارتان را بهتر انجام می دهید.


تیرینک در اینستاگرام

نظر بگذارید