10 فایده شگفت انگیز دمنوش ها

آیا شما هم از آن گروهی هستید که به محض بیدار شدن روزتان را با یک فنجان چای شروع می کنید؟

بسیاری از مردم بدون توجه به سلامتی خود هر صبح یک فنجان چای با عطر و طعم مصنوعی و مقدار زیادی شکر می نوشند. خدا را شکر که راه حل های مناسبی برای جایگزینی این عادت بد وجود دارد. دمنوش ها بهترین و مفیدترین جایگزین هستند. این نوشیدنی ها از گیاهان یا ریشه آنها و یا از دانه میوه ها تهیه می شوند و اگر چه در ترکیبات شیمیایی با یکدیگر تفاوت دارند ولی همه مملو از آنتی اکسیدان و دیگر مواد مغذی و دارویی هستند.

در زیر 10 فایده شگفت انگیز دمنوش ها را بررسی می کنیم.

  1. درمان سرماخوردگی

گیاهی با نام علمی Samcumbus که در اکثر نقاط جهان یافت میشود یکی از مؤثرترین داروها در درمان سرماخوردگی است. این گیاه به اِلدر بِری نیز مشهور است و گرفتگی بینی را برطرف میکند و سرفه را نیز کاهش می دهد. از این دارو برای رفع علائم آسم نیز استفاده می شود.

  2. ضد پیری

دمنوش ها حاوی مقدار زیادی آنتی اکسیدان هستند. این ماده یکی از بهترین مواد برای جلوگیری از پیری است. آنتی اکسیدان ها مانع فعالیت رادیکال های آزاد در بدن شده و از پیری پوست جلوگیری می کنند.

  3. ضد تهوع

افراد زیادی مبتلا به به تهوع و استفراغ هستند و نوشیدن دمنوش در این موارد بسیار مفید است. درمان سریع تهوع حتی در زنان باردار نیز با تجویز پزشکان از این طریق انجام می گردد.

  4. بر طرف کننده استرس

بسیاری از افراد با نوشیدن چای احساس آرامش می کنند واسترسشان کم می شود. نوشیدن برخی از انواع دمنوش همین خاصیت را دارند و اضطراب و بیخوابی را برطرف میکنند. چای بابونه یکی از بهترین ها برای رفع استرس است.

  5. بر طرف کننده سوء هاضمه

کمک به هضم غذا و رفع مشکلات گوارشی از دیگر فواید این نوشیدنی هاست، بدین ترتیب که باعث شکستن چربیها در غذا شده و دفع مواد زائد را آسان میکنند.

برای خواندن مطالب بیشتر درباره دمنوش ها کلیک کنید

  6. تنظیم کننده قند خون

افراد دیابتی که از انسولین استفاده نمی کنند می توانند از دمنوش های خاص برای کنترل این بیماری استفاده کنند. گیاه سیاه گیله (Bilberry) و یا مریمی (Sage) قند خون را پائین آورده و معمولاً در درمان دیابت استفاده می شود.

  7. برطرف کننده ورم

به دلیل مواد مغذی و دارویی چای سبز اکثراً هنگامی که ورم در بدن ایجاد می شود از آن استفاده می شود. این چای دردهای روماتیسمی را بر طرف می کند. نوشیدن چای زنجبیل در درمان ورم مفاصل بسیار مؤثر است.

  8. تنظیم کننده کلیه

برخی از دمنوش ها خاصیت سم زدایی دارند. با نوشیدن آنها سموم کلیه دفع شده و باعث سلامت کلیه میشوند.

  9. ضد افسردگی

دمنوش ها می توانند تأثیری آرام بخش داشته باشند و استرس را کاهش دهند. در واقع نوعی ضد افسردگی ولی گیاهی هستند.

  10. کاهش فشار خون

فشار بالای خون یکی از مهمترین مشکلات متداول است. این مشکل می تواند بر قلب و کلیه تأثیر گذاشته و باعث بیماری های قلبی عروقی گردد. دمنوش ها می توانند از بدن در مقابل این بیماری از بدن محافظت کنند. اکثر دمنوش ها فاقد کافئین هستند و یا مقدار کمی کافئین دارند. این دمنوش ها مملو از فنول ها، فلاونیدها و مقدار زیادی آنتی اکسیدان هستند.

با دانستن منافع دمنوشها بهتر است روزانه چند فنجان دمنوش در رژیم غذایی قرار داده شود.

برای خرید دمنوش دلخواهتان از تیرینک کلیک کنید.


تیرینک در اینستاگرام

نظر بگذارید