تاثیر چای و قهوه بر دیابت

اگر نوشیدن چای و قهوه را در برنامه ی روزانه ی خود قرار دهید باعث پیشگیری از دیابت می گردد که دیگر به دیابت، این   بیماری خطرناک مبتلا نشوید. در این نوشتار تاثیر چای و قهوه بر دیابت را یرلیتان میگوییم

قهوه

دانشمندان در آمستردام گفتند، ترکیبات موجود در قهوه به سوخت و ساز قند در بدن کمک می‌کند. از اینرو موجب کاهش خطر دیابت می‌شود.

طبق گفته Rob Van Dam از دانشگاه آمستردام ، ” این اولین مطالعه و پژوهشی است که نشان می‌دهد قهوه می‌تواند برای دیابت نوع دوم مفید باشد.

فرقی نمی‌کند قهوه به صورت کاپوچینو ، اسپرسو یا نسکافه باشد، قهوه حاوی مواد معدنی است مانند منیزیم و پتاسیم و دیگر مواد مغذی که فواید درمانی فراوانی دارند.

Van Dam و همکارانش نمی‌دانند کدام یک از ترکیبات قهوه مؤثر هستند یا این ترکیبات چگونه علیه دیابت فعالیت می‌کنند، اما وقتی مصرف قهوه را با خطر دیابت بزرگسالان ( نوع دوم ) بررسی کردند، دریافتند هر قدر افراد ، بیشتر قهوه می‌نوشند، خطر ابتلا آنها به بیماری دیابت کمتر است.

افرادی که ۷ فنجان یا بیشتر در روز قهوه می‌نوشیدند ۵۰ درصد کمتر احتمال داشت به این بیماری مبتلا شوند.

نوشیدن چندین فنجان کمتر، تأثیر کمتری داشت.

طبق گفته Van Dam برای اکثر افراد بد نیست که مقدار متعادلی قهوه بنوشند.

اما این یافته جدید باید با مطالعات و پژوهش های دیگر تأیید شود و صرفاً رسیدن به این یافته جدید به این معنی نیست که افراد باید مقدار زیادی قهوه در روز بنوشند.

در تحقیقی که در سال 2004 انجام گرفت مشخص شد مردانی که در روز 6 فنجان قهوه می نوشند خطر ابتلا به دیابت در آنها 50 در صد کاهش می یابد.

مصرف همین مقدار در زنان نشان داد که خطر ابتلا به دیابت نوع 2 تا 30 در صد در آنها کاهش یافته است.

نتیجه این تحقیق جمع آوری و بررسی پاسخ های 126000 نفربه پرسشنامه های این تحقیق طی 12 تا 18 سال حاصل شده است.

در تحقیقی در آلمان تأثیر مثبت مصرف قهوه بر سوخت و ساز بدن بخصوص تأثیر آن بر مواد قندی ثابت گردید.

در تحقیق دیگری در هلند 17000مرد و زن شرکت داشتند.

در این تحقیق  نتیجه نشان داد نوشیدن 7 فنجان قهوه در روز می تواند تا 50 درصد از ابتلا به دیابت نوع 2 جلوگیری کند. در حال حاضر محققان در پی کشف ارتباط کامل قهوه و دیابت هستند و هنوز نگران اثرات جنبی و خطرات احتمالی این مقدار قهوه در روز بر بدن هستند.

به همین دلیل هنوز هم استفاده از این مقدار قهوه در روز به صراحت تجویز نمی شود.
در تحقیقاتی که در گذشته انجام شده بود متخصصین مصرف زیاد کافئین را جایز ندانسته و بر این باور بودند که میتواند باعث ابتلا به دیابت شود.

پس برای اطمینان خاطر و احتیاط بهتر است از قهو دی کف (بدون کافئین) استفاده شود که هم میتواند مصرف کافئین را کنترل کرد و خطر ابتلا به دیابت را کاهش داد.

چای

بنابراین شما می توانید با استفاده از درمان های خانگی و مواد کاملا طبیعی از این بیماری خطرناک پیشگیری کنید زیرا با پیشگیری کردن این بیماری از مبتلا شدن به بیماری های دیگر خودداری کنید.

یکی از این راه های کنترل دیابت نوشیدن چای سبز میباشد.

پلی‌فنول موجود در چای سبز میزان گلوکز بدن را تنظیم می‌کند، همین امر باعث پیشگیری یا کنترل دیابت می‌شود.

نوشیدن چای برای افراد مبتلا به دیابت بسیار مفید است زیرا چای حاوی ماده‌ای است که پلی‌فنول نامیده می‌شود.

این ماده آنتی‌اکسیدانی است که در گیاهان یافت می‌شود.

دکتر استینبوم معتقد است: “پلی‌فنول، موجب کاهش فرایند اکسیداسیون شده، موجب اتساع عروق (گشاد شدن رگ‌ها) و در نتیجه کاهش فشار خون شده.

چای نیز می تواند بر دیابت تأثیر بگذارد.ن

وشیدن چای سیاه، سبز ویا اولانگ فعالیت انسولین را 15 بار افزایش می دهد.

چای های گیاهی تأثیر چندانی ندارند مگر اینکه به مقدار زیاد نوشیده شوند.

فراموش نکنید این چایها را نمی توان با شیر حتی شیر سویا نوشید چون شیر با مواد مورد نیاز بدن موجود در این چای ها اثر متقابل داشته و مانع جذب آنها در بدن می شود.


تیرینک در اینستاگرام

نظر بگذارید