3 پیوند علمی میان قهوه و بهره وری بیشتر در هنگام کار

با یک رایحه مست کننده و با هوشیاری که در نتیجه آن ایجاد می شود، قهوه یکی از نوشیدنیهائی است که روز را با آن آغاز می‌کنیم. تعجبی ندارد که قهوه بیشترین مصرف را در دنیا به خود اختصاص داده است.

در مقاله ای اظهار شده است:

که دلایل روشنی برای ارتباط منافع قهوه و کاهش خطر بسیاری از بیماریها و افزایش طول عمر بدست آمده است. طبق تحقیقات بدست آمده، قهوه منبع غنی آنتی اکسیدان است.

این خاصیت در کاهش ریسک بسیاری از بیماریها مانند مشکلات قلبی، سرطان و آلزایمر بسیار مؤثر است. علاوه بر این تحقیقات نشان داده اند که اگر قهوه بطور متعادل مصرف شود خطری برای سلامتی ندارد.

در این تحقیقات فوائد بسیاری از قهوه مشخص گردیده:

به همین دلیل بسیاری از محققین نوشیدن 3 تا 5 فنجان قهوه یعنی معادل 400 میلیگرم کافئین را مجاز و نافع سلامتی می‌دانند.

البته 5 فنجان قهوه در روز کمی زیاد به نظر می رسد، اما دانشمندان اظهار می دارند که هر فنجان 8 اونسی معادل 100 میلیگرم کافئین دارد. پس مراقب باشید که بیش از مصرف استاندارد قهوهها ننوشید

چون قهوههایی که در کافی شاپها خریداری می کنید معمولاً در فنجانهای 12 اونسی سرو می شوند که حاوی حدود 150 میلیگرم کافئین هستند. مصرف قهوه در محیط کار می تواند موجب کارآئی و بهره وری بیشتر شود.

بیش از نیمی از افراد شاغل اظهار می دارند که با نوشیدن قهوه بهتر می توانند به وظایف خود عمل نمایند. البته دقت کنید که هرگز از میزان استاندارد فراتر نروید. با سه دلیل علمی می توان این خاصیت را به اثبات رساند.

  1. موجب هوشیاری می شود

کافئین موجب بیداری نیست بلکه تأثیر آن بر برخی از ترکیبات مغزی (ادو نزین) که موجب خواب آلودگی می شوند این ترکیب در طول روز در بدن ایجاد می شود و رفته رفته موجب کاهش انرژی می گردد.

این کاهش انرژی موجب خواب آلودگی می شود. در نتیجه با مسدود شدن این گیرنده ها مغز دیگر احساس خواب آلودگی نمی کند. علاوه بر این کافئین انرژی مغز را افزایش می دهد.

هر چه این انرژی بیشتر باشد، تمرکز، حافظه و شناخت  افزایش می یابد. پس هنگامی که نیاز به تمرکز زیاد بر یک مسألة مهم را دارید، جرعه جرعه قهوه بنوشید.

در این شرایط مغز توجه و تمرکز بیشتری پیدا می کند. به شما کمک کرده تا کارهای ساده را به آسانی و مسائل پیچیده را با تمرکز بیشتری انجام دهید.

  1. موجب افزایش خلاقیت می شود

بسیاری از افرادی که قهوهها را می نوشند اظهار می دارند که نوشیدن قهوه موجب افزایش خلاقیت آنها می شود. دلیل این عمر افزایش هوشیاری است. مغزی که توانائی اندیشیدن فراتر از موارد کلیشه ای را داشته باشد معمولاً سازنده تر و خلاق تر خواهد بود.

طبق تحقیقات به عمل آمده افرادی که قهوهها را می نوشند هم به صورت انفرادی و هم جمعی خلاقیت بیشتری دارند. نوشیدن قهوه با همکاران می تواند موجب روابط صمیمانه تر شده و در نتیجه مشکلات کاری و یا ارتباطی به راحتی بر طرف می شوند.

برای برخی نوشیدن قهوه مانند آزاد کردن مغز از تارهای محدود کننده اطراف آن است و به همین دلیل می توانند نوآوری بیشتری داشته باشند.

افرادی که در کافی شاپها کار می کنند با نوشیدن قهوهها به خلاقیت خود میفزایند و تمرکز بیشتری پیدا می کنند در نتیجه با صداهای اطرافشان آزرده و خسته نمی شوند.

  1. موجب افزایش یادگیری می شود

اکثر دانشگاهها در پردیس خود کافی شاپ دارند. نوشیدن قهوه در محیط دانشگاه موجب افزایش یادگیری می شود. در محیطی که تغییرات بسیار سریع بوده، با نوشیدن قهوه می توان یادگیری مغز را افزایش داد. در تحقیقی مشخص گردید 200 میلیگرم کافئین می تواند تشخیص لغات و عبارات را سرعت بخشد.

در تحقیقی از قرص لاکتوز و کافئین استفاده شد. نتیجه نشان داد افرادی که کافئین مصرف کرده بودند در تشخیص لغات و عبارات بسیار سریع بودند.

در آزمایش دیگری مشخص گردید:

افرادی که 200 میلیگرم کافئین مصرف می کنند، بهتر می توانند لغات و مطالب را به یاد بیاورند. طبق این تحقیق با مصرف کافئین حافظه کوتاه مدت بهتر شده و فرد در حل مسائل استدلالی بهتر عمل می نماید.

فرقی نمی کند که برای گرفتن مدرک مطالعه می کنید و یا سعی دارید مطالب خاصی را ملکه ذهن کنید، قهوهها می توانند قدرت یادگیری شما را افزایش دهند.


تیرینک در اینستاگرام

نظر بگذارید