4 روش استفاده از دمنوش برای حضور ذهن بیشتر در روز

4 روش استفاده از دمنوش برای حضور ذهن بیشتر در روز

با وجود مشغله زیاد، جلسات کاری و بسیاری از کارهای روزانه، زندگی شبیه به مسابقه شده است. اما زمانی را به خود اختصاص دادن، استراحت کردن و رفع فشارهای روزانه با یک لیوان دمنوش بسیار حیاتی است.

استرس یکی از مهم‌ترین عوامل بروز بسیاری از بیماریهاست. نداشتن وقت آزاد در روز خود استرس ایجاد می‌کند. اما می‌توان از برخی از روشها استفاده کرد و روز خود را ساخت.

  1. چای زنجبیل و حضور ذهن

زنگ زدن ساعت هنگام صبح بسیار استرس زاست. تلاش کنید که صبحها بدون زنگ ساعت زودتر از خواب بیدار شوید.

هنگامی که زودتر از خواب بیدار می‌شوید زمان بیشتری دارید که به کارهایتان رسیدگی کنید.

روزتان را با یک فنجان چای دلپذیر زنجبیل شروع کنید. این چای شما را سرحال آورده و حضور ذهنتان را افزایش می‌دهد. همانطور که می‌دانید حضور زنجبیل در ترکیبات دمنوش‌ها هم جایگاه ویژه‌ای دارد.

  1. بابونه آرام بخش

چای بابونه خواص و فوائد زیادی دارد که از جمله می‌توان از رایحه و طعم ملایم آن نام برد. در طی یک صبح پر مشغله کمی بنشینید و یک فنجان چای بابونه بنوشید.

ریختن آب داغ روی بابونه و استشمام رایحه دل انگیز آن موجب آرامش شما می‌شود و با نوشیدن آن این آرامش تکمیل می‌گردد. دمنوش بابونه هم باعث تسکین استرس خواهد شد.

  1. چای نعنا بعد از ناهار

چای نعنا بهترین نوشیدنی برای گوارش آسان بعد از غذاست. معمولاً استرس به مشکلات گوارشی تبدیل می‌شود که تحمل آن بسیار دردناک و مشکل است.

فرقی نمیکند که به دلیل مشغله زیاد و یا نداشتن زمان برای خوردن غذا، به شما استرس وارد می‌شود، به محض آغاز استرس سوزش معده و مشکلات روده نیز آغاز می‌شود. برای بر طرف کردن هر نوع مشکل معده از چای نعنا استفاده کنید.

مصرف این چای و یا دمنوش آن بعد از ناهار هم نشاط آور است و هم گوارشتان را آسان می‌کند.

  1. چای زردچوبه و آرامش

وقتی به خانه می‌رسید لباس خود را عوض می‌کنید و دوست دارید که خستگی روزانه را برطرف کنید. یک فنجان چای زردچوبه این ادویه معجزه آسا شما را سر حال می‌آورد.

بگذارید کتری آب بجوشد و روی چای زردچوبه بریزید. از عطر و رنگ آن هنگام دم کشیدن لذت ببرید. مطمئن باشید تمام خستگی روزانه‌تان بر طرف می‌شود.

  1. چای سنبل الطیب و اسطوقدوس و خواب آرام

بیخوابی یکی از مشکلاتی است که در این زندگی شلوغ هر روز فراگیرتر می‌شود. همه دوست داریم که ساعات روز را با حضور ذهن و هوشیاری سپری کنیم، اما بیخوابی شبانه مانع کارآئی و حضور ذهنمان در روز می‌شود.

پس قبل از خواب یک چای سنبل الطیب و اسطوقدوس برای خود دم کنید و بنوشید. هنگام نوشیدن چای، برای خود شمع روشن کنید و به یک موسیقی ملایم گوش کنید. دمنوش این گیاهان نیز خواص زیادی دارند.

مطمئن باشید هنگامی که به رختخواب می‌روید بلافاصله به یک خواب خوب و عمیق می‌روید.


تیرینک در اینستاگرام

نظر بگذارید