5 روش برای اینکه قهوه را اشتباه ننوشید

دوست دارید چگونه قهوه بنوشید؟ با خامه و شیر؟ شاید کیفیت دانه های آن برایتان خیلی مهم است یا اینکه نوع رست قهوه برایتان اهمیت دارد. شاید هم از آن گروهی هستید که روش دم کردن آن برایتان جذاب است.

اگر نوع سیاه آن را دوست دارید شاید ترجیح دهید در گوشه دنجی بنشینید و آن را بنوشید، یا ماگ خود را کنار لب تاب بگذارید و کارکنید و یا با خود به خارج از خانه ببرید و در راه بنوشید.

اما همه اینها یک نقطه مشترک دارند. همه اینها روش استاندارد شما برای نوشیدن آن را نشان می دهند. آیا هرگز پیش آمده که به فنجان قهوه صبحگاهی خود نگاه کرده و به فکر روش جدیدی برای نوشیدن آن بیفتید؟ شاید نه، اما بسیاری از افراد گاه فکر می کنند و به دنبال روش جدیدی برای نوشیدن آن هستند.

بسیاری از روش های اشتباه نوشیدن قهوه

  1. نوشیدن قهوه هنگام عصر برای سرحال شدن

ساعت 4:50  بعد ازظهر  است و خسته از کار به خانه رسیده اید. چه چیزی بهتر از یک فنجان از آن می تواند شما را سر حال بیاورد.

به آشپزخانه می روید و یک فنجان قهوه دم می کنید و در گوشه ای آرام می نشینید و قهوهتان را می نوشید. 6 ساعت بعد که وقت خواب است، اما هنوز احساس خواب نمی کنید و سر حالید.

مطمئنید که اگر به موقع نخوابید صبح سر حال نخواهید بود. زمان شناسی کلید همه چیز است. اگر با بدن خود آشنا هستید و از تحمل خود در برابرکافئین مطلع هستید ساعت نوشیدن آن را مشخص کنید.

نگذارید نوشیدنی مورد علاقه تان تبدیل به یک مشکل شود.

  1. نوشیدن قهوه در ماگ های بدون دسته

شاید شنیدن این قصه برایتان جالب باشد. روزی سرخ پوستی از یک اروپایی سؤال می کند که چرا در لیوان دسته دار آن را می نوشند.

اروپایی پاسخ می دهد برای اینکه هنگام نگه داشتن لیوان دستمان نسوزد. سرخ پوست می گوید چرا برای حمل یک لیوان داغ عجله می کنید. می توانید کمی صبر کنید.

کل این داستان نشانگر جایگاه عجله و صبر در زندگی امروز است. همه ما به محض ریختن آن در ماگ آن را در دست می گیریم و جرعه جرعه می نوشیم.

نوشیدن آن بصورت داغ چه در لیوان با دسته و چه بی دسته می تواند باعث سوختگی شود. پس هرگز مرتکب این اشتباه نشویم و آن را خیلی داغ ننوشیم.

  1. قهوه و الکل

شاید فکر کنید بهترین راه برای رهایی از عوارض نوشیدن مشروبات الکلی (مستی، گیجی) نوشیدن یک فنجان قهوه باشد.

بطور کل شاید انجام این کار تا حدی درست باشد، اما به شرطی که در انتهای این عوارض باشید و به دنبال چیزی هستید که به این عوارض خاتمه دهید.

از سوی دیگر نوشیدن آن قبل و بعد از نوشیدن مشروب می تواند بسیار خطرناک باشد. اثرات محرک کافئین می تواند با اثرات الکل ایجاد عکس العمل نماید به این دلیل که کافئین اثرات الکل را تشدید می کند. در شرایط حاد و جدی مصرف آن می تواند باعث مسمومیت شود.

  1. قهوه و ماکرو فر

شاید بسیاری از شما برای گرم کردن آن از مایکروفر استفاده می کنید.

اگر قهوه تازه نباشد و یا برای چندمین بار می خواهید آن را گرم کنید آنهم در محفظه ای به اسم مایکروفر مطمئن باشید کل طعم و عطر قهوه را نابود کرده اید.

طعم آن به سرعت در مایکروفر تغییر می کند و خراب می شود. شما می توانید با فشار دادن یک دکمه آن را در قهوهساز خود گرم کنید.

اما استفاده از مایکروفر قطعاً باعث برخی از واکنشهای شیمیایی می شود که بر طعم آن تأثیر می گذارند. پس آن را تا تازه است بنوشید و اگر گرم می کنید از مایکروفر استفاده نکنید.

  1. قهوه و ماگهای بیرون بر

می خواهید امروز را خارج از خانه بگذرانید و یک فنجان از آن به همراه می برید.

اگر در ماگهای بیرون بر آن را به همراه خود می برید و در آن را می بندید حداقل هنگام نوشیدن آن را در ماگ دیگری بریزید. اگر می خواهید آن را در همان ماگ بیرون بر بنوشید مطمئن باشید که از طعم آن لذت نخواهید برد.

حداقل حسن تعویض ماگ، سرد شدن قهوه است. اگر آن را با شیر می نوشید ماگهای بیرون بر طعم آن را بد و خراب می کند و شما را از نوشیدن آن منصرف می کند.


تیرینک در اینستاگرام

نظر بگذارید