5 چای برای درخشان کردن پوست

چای ها بهترین موادی هستند که می توان برای سلامت پوست استفاده نمود. پوست بزرگترین عضو بدن است و  قابلیت جذب مواد گوناگونی را که رویش گذاشته و یا مالیده شود دارد. متأسفانه به همین دلیل به راحتی مواد شیمیائی و سرطان زای لوازم آرایش، عطر و کرمها نیز جذب پوست شده و وارد خون می شود.

خوشبختانه شما می توانید مراقب موادی که وارد بدن می شود باشید. با کنترل تغذیه و محصولات آرایشی می توانید از منافع آنها استفاده نمائید.

چای سبز، سیاه و نعنا فلفلی موجب سفتی و استحکام پوست می شوند. چای بابونه و اسطوقدوس التهابات پوست را بر طرف کرده و موجب آرامش آن می شوند.

بار دیگر که چای نوشیدید کیسة آن را باز کنید و تفاله را در لایه بردار و ماسک مصرف کنید.

5 چای که پوست را درخشان و شفاف می کنند

چای بابونه

آن را در قالب یخ ریخته بگذارید یخ بزند. با این یخ چشمهای پف کرده را کمپرس کنید.

بابونه رومی آرام بخش است و بابونه آلمانی خاصیت ضد التهاب و ضد قارچ دارد. کمپرس این دو چای برای رفع آکنه و پف چشم استفاده می شود.

برای استفاده قالبهای یخ را در حوله بگذارید و برای 10 دقیقه روی چشمها  قرار دهید.

پوست معمولی تا پوست چرب را می توان با چای سبز شاداب کرد.

چای سبز

معمولاً  موجب کاهش التهاب، از بین بردن باکتری و از بین بردن چربی های اضافی پوست شده و با رادیکالهای آزاد مقابله می کند. آنتی اکسیدان و پلی فنول در چای سبز از پوست در مقابل آسیبهای محیطی محافظت می کند. بخصوص این آنتی اکسیدانها مانع صدمات اشعة ماورای بنفش به پوست می شوند.

1 فنجان چای سبز دم کنید و پیش از آن که به جوش آید از روی حرارت برداشته و رویش را بپوشانید؛ بگذارید برای 8 دقیقه بماند. مایع را در شیشه های افشانه دار بریزید و 1 پیمانه آب آلوئه ورا به آن اضافه کنید. هر روز پس از پاک کردن پوست از این مخلوط روی پوست بمالید.

کالاندولا

سالهاست که به دلیل خاصیت درمانی مصرف زیادی دارد. به همین دلیل از عصارة آن در تهیة کرمها و پمادها استفاده می شود. چای کیسه ای کالاندولا را خیس کرده و در ماست بریزید و به آن پودر جو اضافه کرده ماسک تهیه کنید و روی پوست بمالید.

2 عدد چای کیسه ای کالاندولا را در آب بگذارید و پس از 8 دقیقه از آب بیرون بیاورید، آب اضافی آن را بگیرید. کیسه ها را باز کرده و تفاله را در ½ پیمانه ماست بریزید، سپس ¼ پیمانه جو به آن اضافه کنید. خوب بهم بزنید و روی پوست بگذارید. پس از 15 دقیقه پوست را آبکشی کنید و با حوله خشک نمائید.

این ماسک برای رفع سائیدگی جزعی، زخم های سطحی، آکنه، جوش و التهاب بسیار مفید است.

نعنا فلفلی

پوست را با نعنا فلفلی در فصل گرما خنک سازید. نعنا فلفلی برای آرام کردن دستگاه گوارش استفاده می شود اما برای خنک کردن بدن چه از طریق مصرف خارجی و چه از طریق مصرف داخلی نیز بکار گرفته می شود. نعنا فلفلی ضد عفونی کننده و ضد باکتریست که مصرف آن را در تابستان بسیار مناسب می کند.

یک چای کیسه ای نعنا فلفلی را در یک فنجان آب برای 8 تا 10 دقیقه بخیسانید. کیسه ها را از آب خارج کنید و مایع را در یک افشانه بریزید. هر گاه که احساس گرما می کنید و یا سردرد دارید کمی از آن را اسپری کنید. برای استفاده بهتر از منافع آن در یخچال نگهداری کنید.

چای سیاه

حاوی تنین است که موجب سلامت و شادابی پوست می شود. این ماده موجب تشکیل مجدد و سریع سلولهای پوست شده و از آن در مقابل رادیکالهای آزادی که موجب پیری زودرس پوست می شوند محافظت می کند.

یک عدد چای کیسه ای دم کنید. مایع را مستقیم در وان پر آب بریزید و حمام کنید. شما می توانید تفاله چای را در 2 قاشق عسل ریخته و مخلوط کنید. این لایه بردار را روی پوست بمالید و بگذارید برای 15 دقیقه بماند. پس از آن خوب آبکشی کرده و خشک کنید. سپس مقداری مرطوب کننده یا روغن نارگیل به پوست بمالید.


تیرینک در اینستاگرام

نظر بگذارید