5 چای میوه ای حیات بخش برای عصر

چای میوه ای بنوشید و پر انرژی باشید

خواه شما شخصی شب زنده دار باشید یا فردی سحرخیز، احتمالا در ساعات بعد از ظهر احساس افت انرژی را تجربه کرده اید.

اگر چه این امری طبیعی است که در حدود ساعت 4 بعد از ظهر احساس افت انرژی کنید.

قطعا این امر مطلوب شما نیست، به ویژه هنگامی که قبل از رفتن به خانه هنوز هم  کارهای زیادی دارید که باید انجام دهید.

برای من اغلب این اتفاق می افتد، صرف نظر از اینکه شب خواب آرامی داشته ام، چقدر قهوه نوشیده ام یا اینکه چقدر کالری برای صبحانه خورده ام، موج خواب آلودگی باز هم در اواسط بعد از ظهر آزار دهنده است و زمانی که این اتفاق می افتد، راه حل سریع آن یک فنجان چای لیمو یا چای رویبوس است.
این نوشیدنی های خوشمزه برای حفظ انرژی در بعد از ظهر عالی هستند. لازم به ذکر است که این نوشیدنی ها شکر و کالری اضافی مثل نوشیدنی های انرژی زا و میان وعده های شیرین ندارند.

بنابراین، اگر خود را در حال خمیازه و فاقد انرژی در پایان روز می بینید ولی نیاز به راه حلی سریع برای پرانرژی بودن نیاز دارید، توصیه می کنم یک فنجان چای گیاهی یا میوه ای به برنامه ی هر روز خود اضافه کنید.

بر خلاف نوشیدنی های دیگر چای میوه ای کافئین ندارد و در طعم ها و عطرها ی مختلف هستند به همین دلیل می توانید طعمی طبق ذائقه پیدا کنید.

دراین مقاله 5 چای میوه ای خوشمزه وجود دارد که می توانند بعد از یک روز خسته کننده سطح انرژی شما را افزایش دهد، همیشه می توانید با طعم های مختلف و میوه ها بازی کنید و محصولات مختلف را آزمایش کنید تا آن چه شما را راضی می کند بیابید.

چای میوه ای تازه برای روزهای خسته کننده

چای های میوه ای فواید میوه های خام را حفظ می کنند و می توانند جایگزین خوبی برای سودا و نوشیدنی های مصنوعی به حساب می آیند، زیرا آنها فاقد قند اضافی هستند.
بر خلاف چای های کلاسیک – سیاه، سبز، سفید، اولانگ  و  پوئر، چای های گیاهی در واقع از دم کرده ها یا جوشانده های حاصل از میوه های خشک شده، پوست میوه یا روغن آن ها می باشد.

آماده اید تا  آن را بچشید و روز خود را تازه کنید؟ این 5 دستور العمل پر از طعم و مزه را امتحان کنید!

  • چای تمشک، وانیل و هلو

    شیرینی هلو و طراوت تمشک در این دم نوش، میل شما را به شیرینی را محدود می کند، به شما انرژی می دهد و مسکن ذهن آشفته ی عصرگاهی است. برای اینکه نوشیدنی را خوش طعم تر کنیم حتی می توانید کمی عصاره وانیل اضافه کنید، به این ترتیب طعم مطلوبتری خواهید یافت.
    4/1 فنجان تمشک با 1 هلو خرد شده و 2 قطره عصاره وانیل را مخلوط کنید، سپس آب جوش را روی مواد بریزید و بذارید خیس بخورد.  بدن شما احیا خواهد شد و خلق و خوی شما با اولین جرعه بهتر می شود، بنابراین شما قادر به تمرکز بیشتر بر کارهای خود خواهید بود.
    با این حال، اگر هنوز در دفتر کار خود هستید و نمی توانید این دم نوش را از مواد تازه تهیه کنید، می توانید از همان رنگین کمان پر از طعم  میوه ها با چای بی نظیر لذت ببرید. همانطور که از نام آن پیداست، این دم نوش از تمشک، وانیل، سیب و پاپایا، کشمش و تکه های آناناس باعث می شود احساس خوبی داشته باشید.

  • چای نعناع، دارچین و سیب

    به همان ساده گی که به نظر می رسد، این دم نوش یک نوشیدنی مقوی عالی است، شیرینی سیب به سادگی با خنکی طعم و مزه نعناع و انرژی بخشی دارچین همراهی می کند. برای تهیه آن، یک فنجان نعناع را با نصف فنجان سیب خرد شده و یک تکه دارچین مخلوط کنید. آب را بجوشانید و سپس آن را روی مخلوط بریزید و آن را برای چند دقیقه بخیسانید. این نوشیدنی برای افزایش سطح انرژی در طول یک  روز سرد زمستانی مناسب است. به صورت داغ سرو کنید.

  • چای گیلاس و گل رز

    آنچه که واقعا باعث انرژی بخشی شما می شود، گیلاس های شیرین با مزه و عطر و بوی غافلگیر کننده است. برای تهیه این دمنوش شما به 2 قاشق چایخوری گل رز و ¼ فنجان گیلاس به دو نیم شده نیاز دارید.  آب جوش را روی این مخلوط بریزید، چند دقیقه صبر کنید و از این نوشیدنی لذت ببرید. اگر بخواهید عطر و طعمی بهتری را تجربه کنید، این چای میوه پشن فروت گیلاس را با جوانه های گل رز، گیلاس، تکه های سیب و کشمش امتحان کنید.

  • چای آناناس، لیمو و زنجبیل

    این ترکیب خیلی خاصی است که باید حداقل یک بار آن را امتحان کنید. برای آماده سازی این دمنوش فقط به یک تکه از آناناس که به قطعات کوچکتر تقسیم شده، زنجبیل تازه و آب نصف لیموی تازه نیاز دارید. آب را بجوشانید و روی مواد اضافه کنید، چند دقیقه صبر کنید، سپس آن را گرم یا در دمای اتاق سرو کنید.

  • چای پرتقال، شکلات و انواع توت ها

    وقتی احساس خستگی می کنید یک تکه شکلات می تواند خلق و خو و انرژی شما را به طور شگفت انگیزی تغییر دهد، اما جایگزینی سالم برای آن یک فنجان دمنوش پرتقال، شکلات و انواع توت ها است. این بمب انرژی باید از مواد تازه تهیه شود.

    پرتقال را 3 تکه کنید و آنها را با ¼ فنجان انواع توت ها مخلوط کنید و 1 قاشق چای خوری  شکلات را به آنها اضافه کنید. فقط با چند جرعه از آن خستگی از تن شما می رود، بنابراین شما قادر به تمرکز روی وظایف کاری خود  برای چند ساعت  آینده خواهید بود.


تیرینک در اینستاگرام

منبع Rivertea
نظر بگذارید