6 ماده ای که می توان به یربامایت افزود

شاید اضافه کردن چیزی به یربامایت کمی مضحک به نظر برسد. اما برای طعم بهتر می توان به نوشیدنیها طعم های متفاوت افزود. دلایل زیادی برای افزودن مواد مختلف به یربامایت وجود دارد. یکی از دلایل کاهش طعم تلخ این جوشانده است.

6 ماده ای که می توان به یربامایت افزود

  1. پوست لیمو و یا پرتقال

همانطور که می دانید یربامایت باعث سوزش معده می شود. به همین دلیل در گذشته هنگام تمدن مایا ها با اضافه کردن پوست لیمو حالت اسیدی یربامایت را کاهش می دادند. در عین حال پوست لیمو طعم بهتری به آن می داد.

برای این کار باید ابتدا پوست لیمو را با آتش مستقیم خشک کرده و سپس رست نمود. پس از آن به تکه های کوچک و ریز خرد شده و در جوشانده استفاده شود.

  1. قهوه

برخی بین استفاده از قهوه و یربامایت مردد هستند. اضافه کردن کمی پودر قهوه به یربامایت طعم خوبی به آن داده و به میزان کافئین آن میفزاید. برای اینکار 2 قاشق شکر و ½ قاشق پودر قهوه به جوشانده یربامایت اضافه کرده و می نوشند.

  1. یربامایت و برندی

در آرژانتین شمالی و برزیل جنوبی استفاده از یربامایت امری عادی است. بخصوص هنگام سرما. برای تهیه آن یربامایت خشک را در برندی می خیسانند.

پس از اینکه یربامایت برندی را به خود جذب کرد کمی آب به آن اضافه می کنند. هر از گاهی کمی برندی به آن اضافه می شود. حسن این نوشیدنی در گرم کردن بدن است ولی عیب آن در گوارش سخت آن است.

  1. گیاهان کوهی

برای طعم بهتر یربامایت می توان از برخی از گیاهان کوهی مانند نعنا فلفلی، بادرنگبویه وبرخی از نعنایان peperina استفاده کرد. این چای طعم خنک کننده و سالمی دارد.

  1. یربا مایت با عسل و سیدرون Cidron/Kidron

سیدرون گیاهی بومی شیلی و مناطق اطراف آن است. برای از بین بردن تلخی یربامایت می توان به آن عسل و سیدرون اضافه کرد که به عقیده بسیاری ایندو کاملاً طعم اصلی یربامایت را از بین می برند.

  1. شیر

شیر از افزودنی های دیگری است که می توان به یربامایت اضافه کرد. برای این کار شیر داغ را به یربامایت اضافه کنید و آب را خذف کنید. در گذشته این چای بیشتر توسط زنان استفاده می شد چون اعتقاد داشتند که باعث افزایش شیر می شود.


تیرینک در اینستاگرام

نظر بگذارید