8 روش برای طعم دادن به چای و قهوه صبحگاهی

صبحهای سرد زمستان را با یک فنجان چای و یا قهوه طعم دار گرم کنید.

مواد ساده زیادی هستند که می توانید به قهوه و چایهای خود اضافه کنید و طعم دلچسبی به آنها بدهید. روشی که بسیار ارزانتر از نوشیدن آنها در کافی شاپهاست.

چند روش ساده برای طعم دار کردن چای و قهوه

دارچین

با ریختن مستقیم پودر دارچین در قهوه و طعم آنها را عوض کنید. شما می توانید هنگام دم کردن هر کدام یک تکه چوب دارچین در آنها بیندازید و دم کنید.

شربت افرا

شما می توانید هم از شربت افرا و هم از شکر افرا استفاده کنید تا طعم مطلوبی به قهوه و چای بدهید.

کمی از هر کدام که ترجیح می دهید به چای و قهوه اضافه کنید و بنوشید. با اضافه کردن شیر طعم آن بهتر می شود.

هل

در تهیه قهوه ترک معمولاً از هل استفاده می شود که طعم گل به آن می دهد.

پودر هل را در فنجان بریزید و یا هل را به شکل کامل در قهوه ساز و یا قوری بیندازید و بگذارید با قهوه و یا چای دم بکشد. از میخک و جوز هندی نیز می توان به همین صورت استفاده کرد.

ادویه چای

وقت آن است که نوشیدن شای لاته را کنار بگذارید و از شیرینی بیش از حد آن خلاص شوید. چای ماسالا چای مناسبی است که هم بدن را گرم می کند و هم بسیار خوش طعم است.

پایه این چای از ریشه زنجبیل، هل سبز، دارچین و بادیان خطایی تشکیل شده است. آنها را در آب بجوشانید و کمی چای سیاه به آن اضافه کنید.

در انتها شیر به آن اضافه کنید و بگذارید کمی روی حرارت بماند. شما می توانید از شیرین کننده های طبیعی مثل عسل و شربت افرا برای شیرین کردن آن استفاده کنید.

خامه

اگر قهوه و یا چای را با شیر می نوشید مصرف کمی خامه طعم آنها را کاملاً عوض کنید. هر از گاهی با اضافه کردن خامه زده شده قهوه ای کرمی برای خود تهیه کنید.

قهوه به دلیل ذوب شدن خامه حالتی کف دار و غلیظ پیدا می کند. گاه با اضافه کردن کمی شیر عسلی نیز می توانید طعم قهوه و یا چای را بهتر کنید.

کاکائو

با اضافه کردن یک قاشق کاکائو قهوهها به موکا تبدیل می شوند.

با این کار به میزان پلی فنولها افزوده می شود. پودر کاکائو طعم تلخی داردکه می توان با کمی شیرین کننده و شیر طعم تلخی را از بین برد. روش دیگر اضافه کردن کمی شکلات تلخ است که می تواند طعم آنها را بهتر کند.

روغن نارگیل

 این روغن به نوشیدنی داغ طعمی شبیه مغزهای خوراکی می دهد. 1 قاشق روغن نارگیل در قهوهها و چای آنها را خوش طعم تر می کند.

شیر گرم

هنگامی که قهوه و یا چای دم می کنید کمی هم شیر را در ظرفی جداگانه گرم کنید.

شیر داغ طعم شیرینی به قهوه می دهد. اگر کف ساز دارید حتماً شیر را زده تا کف کند. در این حالت شیر و چایتان حالت لاته پیدا می کنند.


تیرینک در اینستاگرام

نظر بگذارید