فردای روشن را با هم زندگی کنیم

چرا کار خیر انجام می دهیم

انجام کار خیر یکی از ساده ترین روش ها برای مقابله با استرس و حفظ آرامش می باشد. بعد از انجام کار خیر نه تنها به دیگر افرادی که به حمایت و کمک ما نیاز داشته اند یاری رسانده ایم بلکه باعث اتفاقی نو در خودمان نیز شده ایم که باعث می شود نسبت به خودمان و اطرافمان نیز احساس بهتری داشته باشیم. همه ی ما انسان ها در قبال هم مسئول هستیم و اگر زمانی بتوانیم حمایتی از هم بکنیم نباید دریغ کنیم.

از زمان های پیش و حتی در اشعار شعرای بزرگی همچون سعدی هم به نوع دوستی و کمک کردن نیز اشاره شده است:

بنی آدم اعضای یکدیگرند

که در آفرینش ز یک گوهرند

چو عضوی به درد آورد روزگار

دگر عضوها را نماند قرار

تو کز محنت دیگران بی غمی

نشاید که نامت نهند آدمی

حال در این مقاله به داستان جوانی می پردازیم که هر چند با پایان تلخی در زندگی خود مواجه شد اما مسبب تحولی تازه در انسانیت و تاثیری شگرف در زندگی میلیون ها انسان شد و موسسه خیریه بهنام دهش پور نام گرفت.

تیرینک در بازارچه خیریه دهش پور

تاریخچه موسسه خیریه بهنام دهش پور

نام این موسسه برگرفته از اسم جوانی است که پایه های این موسسه را در راستای تلاش های بی وقفه خود در آخرین بهار زندگی اش شکل داد.

بهنام دهش پور جوانی بود که در هفدهمین سال زندگی خود به سرطان کبد مبتلا شد، او حدود سه سال با تمام قوای شگفت انگیز خود با این بیماری مبارزه کرد و با وجود معالجات فراوانی که در داخل و خارج کشور انجام داد عمر کوتاه اما پر ثمره اش به پایان رسید.

بهنام دهش پور در زمان آخرین معالجات خود در ایران به علت کمبود امکانات پرتو درمانی به شدت تحت تاثیر شرایط نامطلوب بیماران قرار گرفته بود و به رغم پیشرفت بیماری اش با کمک دوستان و خانواده اش اقدام به برگزاری بازارچه خیریه کرد.

این موسسه خیریه یک سازمان غیر دولتی و غیر انتفاعی مردم نهاد است که با پیگیری های بهنام دهش پور فعالیت های خود را آغاز کرد و این مسیر با حمایت داوطلبان و حامیان آن تا کنون ادامه داشته است.

با حمایت و کمک هامون حواسمون به خودمون و دیگران باشه.

از آن زمان تا امروز موسسه خیریه بهنام دهش پور با همکاری حامیان و با استفاده از آخرین دستاورد های پزشکی برای حمایت از بیماران مبتلا به سرطان و خانواده های آنان در عرضه خدمات درمانی نقش بسزایی داشته است.

موسسه خیریه با برگزاری مراسم مختلف از جمله : کنسرت، نمایشگاه نقاشی، بازار های مختلف و … به جمع آوری کمک های نقدی و غیر نقدی افراد نیکو کار و نهاد ها و موسسات می پردازد و با ارائه خدمات پزشکی، درمانی، بهداشتی و فرهنگی در سطح بین المللی به بیماران مبتلا به سرطان بدون در نظر گرفتن سن، جنسیت، مذهب و ملیت یاری می رساند، و هم چنین نیازمند همیاری و مشارکت معنوی و مادی مردم جهت ارائه خدمات درمانی می باشد.

فروشگاه اینترنتی تیرینک در راستای تحقق مسئولیت اجتماعی خود (CSR)  به عنوان حامی خیریه دهش پور حضور پیدا می کند.

نظر بگذارید