تکنولوژیهای جدید برای افزایش سلامتی بدن انسان

امروزه حسگرهای مختلف و ابزارهای شخصی مانند ساعتهای هوشمند به ما کمک می کنند تا از وضعیت سلامتی خود بطور کامل اطلاع پیدا کنیم. حضور همزمان انواع تکنولوژِهای جدید برای ارتقاء سلامتی و تناسب اندام در بازار نشانگر توجه و علاقه مردم به سلامتی است.

امروزه حسگرهای مختلف و ابزارهای شخصی مانند ساعتهای هوشمند به ما کمک می کنند تا از وضعیت جسمانی خود بطور کامل اطلاع پیدا کنیم. مجموع این اطلاعات موجب می شود تا بیشتر و بهتر به سلامتی خود توجه کنیم. با وجود تعدد این نوع وسایل و ابزارها انتخاب کمی دشوار می شود و معمولاً به راحتی نمی توان بهترین و مفیدترین را انتخاب کرد.

کاهش فشار خون

این دستگاه برای کنترل فشار خون استفاده می شود و به دلیل وزن و حجم کم می توان همه جا آن را به همراه داشت. با این دستگاه بی سیم می توانید فشار خون خود را بسنجید، گزارش آن را ثبت کنید و برای پزشک، اقوام و یا هر کس دیگری که اپلیکیشن مربوط آن را در موبایل دارد بفرستید.

اَمرون ای والو علاوه بر ظاهری زیبا، بسیار دقیق است و با یک الگوریتم دقیق قلبی، دستگاه بدون هیچ نوع دخالت ناشی از حرکت اطلاعات دقیق را برایتان فراهم می سازد. این اطلاعات دقیق را می توان به دیگران انتقال داد.

رفع گرفتگی شریانها

فرقی نمی کند که قصد چه نوع سفری دارید. به کمپ می روید یا به هتل، با اتومبیل سفر می کنید و یا قطار، این دستگاه کوچک برایتان یک اسپرسوی مرغوب فراهم می کند. همانطور که همه میدانیم قهوه خواص زیادی برای سلامتی دارد.

قهوه خطر ابتلا به پارکینسون و برخی از سرطان ها را کاهش می دهد. اخیراً مؤسسه تحقیقاتی در سئوول اعلام کرده است که مصرف قهوه می تواند گرفتگی رگها را نیز بر طرف سازد. پس با این دستگاه در هر جا و هر زمان می توانید مراقب سلامت خود باشید.

ارتقاء سوخت و ساز

هیچ چیز بهتر از یک قهوه خوب ما را از خواب بیدار نمی کند. با این دستگاه می توانید تنها با لمس یک دکمه قهوه دانه ها را مطابق سلیقه خود گرایند کرده و یک قهوه خوش عطر و طعم تهیه کنید.

این دستگاه کاملاً اتوماتیک است و می تواند قهوه بهترین کافی شاپها را برایتان تهیه کند. با این دستگاه می توانید برای قهوه تان کف تهیه کرده و از نوشیدن آن لذت ببرید.

قهوه نه تنها شما را هوشیار می کند بلکه موجب چربی سوزی نیز می شود

تأمین 5 میوه یا سبزی در روز

طبق نظر سازمان بهداشتی جهان هر فرد برای حفظ سلامت باید در روز 5 میوه و سبزی (حدود 400 گرم) مصرف نماید. این دستگاه به شما کمک می کند تا به راحتی این میزان سبزیجات و میوه را در طول روز مصرف نمائید.

این دستگاه دارای 5 برنامه مختلف است. هر یک از این برنامه ها برای تهیه نوع خاصی از غذا و کار خاصی استفاده می شود. شما می توانید با این دستگاه سوپ، سس و اسموتی با تکه های یخ تهیه کنید. با این دستگاه می توان مواد جامد را به مایع تبدیل کرد. علاوه بر این، این دستگاه بطور اتوماتیک تمیز می شود.

در برخی از این دستگاه درجه تنظیم سرعت و دما نیز تعبیه شده است.

آبرسانی به بدن

با این دستگاه می توان آب را تصفیه نمود. فیلتر این دستگاه بسیار قوی است و می تواند ذرات ریز محلول در آب را به خود بگیرد. فیلتر این دستگاه سرب و فلزات سنگین به خود گرفته و مانع ورود آنها به آب می شود.

شما می توانید با خیال راحت آب سالم و تمیز بنوشید و به بدن خود آب کافی برسانید.

کاهش وزن

ترازوی هوشمند یکی از جدیدترین تکنولوژیهاست. علاوه بر وزن کردن خود با این دستگاه می توانید میزان آب بدن، ضربان قلب، چربی، تراکم استخوان و توده عضلانی را نیز محاسبه کرده و اطلاعات به دست آمده را حفظ کنید.

برای رسیدن به این هدفها این تکنولوژی انجام کارهای لازم را به شما یادآوری میکند. علاوه بر این تمام اعضای خانواده نیز می توانند اطلاعات خود را به اشتراک بگذارند.

پاکیزگی ریه

اگر در یکی از شهرهای بزرگ زندگی می کنید مراقب باشید چون هوای آلوده در این شهرها قطعاً به سلامتی شما آسیب می رساند. در برخی از مناطق این شهرها آلودگی بیشتر از مناطق دیگر است. اما چگونه می توان فهمید که این آلودگی به مکانهائی مانند خانه که وقت بیشتری را در آنجا می گذرانید وارد شده اند.

این دستگاه خانگی به شما کمک می کند تا محل زندگی خود را از آلودگی پاک کنید. این دستگاه کیفیت هوا، صدا، دما و رطوبت را بررسی کرده و به شما پیشنهاد می دهد که چگونه هوای محیط را برای سلامتی سالم تر کنید. شما می توانید این دستگاه را به موبایل وصل کرده و از راه دور کنترل نمائید.

گوارش راحت

فیبر یکی از مواد مغذی است که در پیشگیری از بیماریهای قلبی، دیابت، اضافه وزن، برخی از سرطانها بسیار مؤثر است. علاوه بر این فیبر در سلامت گوارش بسیار اهمیت دارد.

یکی از روش مصرف فیبر استفاده از دستگاههای آب میوه گیری است. در این دستگاه از تکنولوژی افزایش فیبر استفاده شده است. به این معنی که شما می توانید بافت آب میوه را تنظیم کنید و آب میوه ای کاملاً شفاف و یا کرم مانند و همراه با فیبر برای خود تهیه کنید.

کنترل ضربان قلب

این تکنولوژی می تواند جان شما را نجات دهد. اگر یک ساعت هوشمند اپل دارید ولی هنوز نگران ضربان قلب خود هستید و می خواهید که همیشه آن را کنترل کنید این ساعت را انتخاب کنید. این ساعت با بند اپل مورد تأئید مراکز بهداشت قلب است.

چیزی که این ساعت را متمایز می کند استفاده از تکنولوژی الکتروکاردیوگرم است که می تواند تنگی نفس، تپش قلب و دیگر علائم مهم را مشخص نماید. با دانستن این اطلاعات می توان مانع سکته قلبی شد. خرید این دستگاه برای کسانی که نگران قلب خود هستند امری حیاتی است.

زندگی کاملاً بهداشتی

یکی از روشهای حفظ سلامتی و بهداشت در خانه داشتن یک سطل زباله بهداشتی است. مشکل پسماند و زباله یکی از بزرگترین معضلات جهان امروز است. هر ساله حدود 3/1 میلیارد تن زباله تولید می شود و هر چه ما بیشتر زباله بسازیم بیشتر محیط خانه و جهان را تنگ می کنیم.

اما در این سطل زباله شما می توانید زباله ها را فشرده کنید و در نتیجه 3 برابر سطل زباله معمولی گنجایش دارد. لایه درونی آن کاملاً بهداشتی است و مانع تماس دست شما  و یا بدنه سطل با زباله ها می شود. به دلیل داشتن فیلتر زغالی بوی بد ایجاد نمی کند.

کنترل دمای بدن

هنگام بیماری کنترل دمای بدن بسیار اهمیت دارد. با نصب این دستگاه به یک اپلیکیشن شما می توانید بطور منظم دما و درجه تب خود را کنترل کنید. این تکنولوژی برای افرادی که زیاد بیمار می شوند بسیار مفید است.

درمان جراحت

این دستگاه ظریف مانند یک بند به بدن بسته می شود و به ترمیم جراحات کوچک و کوفتگی عضلات پس از ورزش کمک می کند. این دستگاه فاقد سیم است و پشت زانو بسته می شود.

هنگامی که به بدن تماس پیدا کند پالسهای بدون درد الکترونیکی از آن متصاعد می شود و موجب افزایش گردش خون و فعال سازی عضلات قسمت پایین پا می شود.

ورزشکاران حرفه ای و غیر حرفه ای می توانند از این وسیله استفاده نمایند. این تکنولوژی ترمیم جراحت را تسریع کرده و موجب بهبودی سریعتر پیچ خوردگی، کشیدگی و درد می گردد.

خواب راحت و آرام

این تکنولوژی شبیه به ساعت زنگ دار است. نیازی نیست آن را مانند دیگر وسایل به بالش و یا به بدن وصل نمائید. شما می توانید آن را کنار تخت خود قرار دهید تا سنسورهای آن تنفس، تکانها، تغییر جهت بدن، کشیده شدن بازوها و حرکت شانه ها را بررسی کنند.


تیرینک در اینستاگرام

نظر بگذارید