طرز تهیه ترافل شیری با چای ماسالا

چای ماسالا یکی از محبوب ترین نوشیدنی ها در دنیاست. در سالهای اخیر این چای به دلیل طعم مطبوع و ادویه ای و خواص زیادی که دارد، در ردیف اول نوشیدنیهای سالم قرار گرفته است. استفاده از ماسالا در تهیه مواد دیگری مانند شکلات، کیک و شیرینی نیز بسیار محبوبیت پیدا کرده است. طعم ترافل ماسالا یکی از طعم هایی است که هرگز فراموش نخواهید کرد.

روش تهیه ترافل شیری با چای ماسالا

ساخت ترافل

مواد لازم:

         خامه

½ پیمانه

        چای ماسالا

1 قاشق چایخوری

        چیپس شکلات سفید

300 گرم

        پسته بو داده

¼  پیمانه

         بادام بو داده

¼ پیمانه

         شکلات تلخ

300 گرم

روش تهیه ترافل شیری:

  1. برای تهیه ترافل شیری پسته ها و بادامها را خرد کرده و خوب باهم مخلوط کنید. یک سوم از مخلوط را در چیپس شکلات بریزید و بهم بزنید.
  2. چای ماسالا را در خامه بریزید و بگذارید روی حرارت متوسط گرم شود. وقتی روی آن حباب مشاهده کردید، شعله را کم کنید و بگذارید برای 5 تا 10 دقیقه روی حرارت بماند. سپس شعله را خاموش کنید.
  3. مخلوط خامه و ماسالا را از صافی بگذرانید و روی شکلاتها بریزید. خوب بهم بزنید تا شکلاتها کاملاً ذوب شوند و بافت نرمی پیدا کنند. شما می توانید برای یکدست شدن شکلاتها، مخلوط را به مدت 30 ثانیه در ماکروفر گرم کنید. البته هر 10 ثانیه شکلاتها را بیرون آورده و بهم بزنید تا شکلات نسوزد.
  4. روی کاسه را با محافظ بپوشانید و در یخچال بگذارید تا خود را بگیرد.
  5. با یک اسکوپ مقداری از مایه برداشته و به شکل توپ ترافل شیری را رول کنید. پس از آماده شدن تمام ترافل ها، آنها را در یخچال گذاشته تا ترافل شیری ها سفت شوند.
  6. شکلات تلخ را به روش بن ماری ذوب کنید و ترافل شیری ها را به آن آغشته کنید.
  7. قبل از اینکه شکلاتها خود را کامل بگیرند، روی آن از مخلوط پسته و بادام بریزید.ترافل ماسالا

منبع /food52
نمایش نظرات (2)