مینی پرسو در مقایسه با هَندپرسو: کدام اسپرسوساز بهتر است؟

اگر به قهوه اسپرسو علاقه مندید، اما دوست ندارید که در صف کافی شاپ منتظر یک فنجان اسپرسو بایستید، می توانید یک اسپرسو ساز بخرید. برای تهیه اسپرسو در خانه می توانید بر خرید یک دستگاه اسپرسوساز با کیفیت بالا سرمایه گذاری کنید.

قبل از اینکه بودجه خود را صرف خرید یک اسپرسوساز ایتالیایی کنید، دقت کنید که گزینه های دیگری نیز وجود دارند که خرید آنها هزینه کمتری دارد. شما می توانید یک دستگاه اسپرسو ساز پرتابل ( قابل حمل) انتخاب کنید.

این دستگاهها معمولاً سبک تر، ارزانتر بوده و با دست کار می کنند. دو نوع از این دستگاهها یعنی مینی پرسو و هندپرسو مشتریان بیشتری دارند. ( هندپرسو Wild Hybrid و مینی پرسو GR )

خصوصیات دو دستگاه اسپرسوساز در یک نگاه:

  • با کیفیت و با دوام
  • قابل استفاده برای گرایند با درجات مختلف و تمپینگ
  • میزان فشار مؤثر
  • با قابلیت استفاده از قهوه گرایند شده و یا قهوه کیسه ای ESE
  • هر دستگاه با اجزای محدود برای استفاده
  • سبک و ارزان
  • با قابلیت تهیه اسپسور کرمی
  • رز کار آسان
  • به همراه اسکوپ قهوه و فنجان

هندپرسو HPWILDHYBRID  

  • با قابلیت استفاده از قهوه گرایند شده و قهوه های کیسه ای ESE
  • میزان فشار: 16 بار(Bar )

سهولت استفاده

تهیه یک شات اسپرسوی مرغوب کار چندان ساده ای نیست. اما این دستگاههای کوچک کار را برایتان ساده می کنند. برای تهیه اسپرسو با این دو دستگاه فقط به آب داغ و قهوه گرایند شده نیاز دارید. هر دو با نیروی دست کار می کنند و شما فقط باید با پیستون آنها پمپ زده تا فشار ایجاد کنید. حدودآ 40 تا 50 مرتبه پمپ زدن کافی است.

هندپرسو کمی بیشتر انعطاف پذیر است، به این دلیل که شما می توانید در این دستگاه بجای قهوه گرایند شده از قهوه کیسه ای نیز استفاده کنید.

شما می توانید قبل از ریختن آب و قهوه در این دستگاه فشار ایجاد کنید. این دستگاه فشارسنج جذابی دارد که به راحتی می توانید فشار 16 بار ایجاد کنید.

برای استفاده صحیح از هندپرسو باید به چند نکته توجه کنید. اول باید دقت کنیدکه پمپ به منطقه قرمز نرسد. دوم دقت کنید که دکمه دم کردن بالا باشد. شاید کمی مشکل به نظر بیاید اما می توانید با کمی تمرین و استفاده از گرایندهای مختلف روش خوب و صحیح را پیدا کنید.

کار با مینی پرسو ساده تر است و می توانید همیشه یک اسپرسوی با کیفیت تهیه کنید. شما باید قهوه و آب را قبل از ایجاد فشار در دستگاه بریزید.

هنگامی که شروع به پمپ زدن می کنید، باید دستگاه را روی فنجان نگه دارید. اسپرسو پس از 10 بار پمپ زدن شروع به ریختن در فنجان می کند. این دستگاه فشارسنج و یا راهنمایی ندارد.

برخی نکات را باید هنگام استفاده از مینی پرسو در نظر داشته باشید. هنگام نصب محفظه آب دقت کنید، تمام قسمتهای دستگاه باید کاملاً جا افتاده باشند.

کیفیت ساخت

هر دو دستگاه اسپرسوساز بسیار خوش ساخت و پرقدرت اند.

هندپرسو گرانتر است و از فلز و پلاستیک با دوام ساخته شده است. این دستگاه دارای 4 بخش است – بدنه، سرپوش و دو سبد فیلتر. وزن آن کمی بیشتر است و حدود نیم کیلو سنگینی دارد. این دستگاه برای خانه بسیار مناسب است، اما برای به همراه داشتن کمی سنگین است.

از سوی دیگر، مینی پرسو علاوه بر اینکه محکم است، به دلیل یکپارچه بودن برای سفر بسیار مناسب است. این دستگاه از پلاستیک سبک ساخته شده است. مینی پرسو دو سرپوش دارد که یکی به عنوان فنجان استفاده می شود. علاوه بر این دارای یک اسکوپ است که می توان به عنوان تمپر از آن استفاده کرد.

کیفیت اسپرسو

 برای مقایسه کیفیت اسپرسویی که به وسیله هر دستگاه تهیه می شود، از قهوه ای استفاده شد که در نوع دانه قهوه، گرایندر و درجه گرایند یکسان بودند.

علیرغم فشار بیشتر هندپرسو، کیفیت اسپرسوی تهیه شده با مینی پرسو به مراتب کیفیت بهتری داشت. اسپرسوی تهیه شده با هندپرسو تیره و طعمی غالب دارد. این اسپرسو بسیار معطر است. طعم آن به طعم اسپرسوی تهیه شده با دستگاه  اِروپرس نزدیکتر است.

اسپرسوی مینی پرس طعمی پیچیده و قوی دارد. عطر آن بسیار مطبوع است و رویه آن خامه ای است. اگر می خواهید اسپرسویی شبیه کافی شاپها بنوشید این اسپرسو بسیار مناسب است.

قیمت

از لحاظ قیمت، خرید مینی پرسو بسیار مقرون به صرفه است. قیمت مینی پرسو خیلی ارزانتر از هندپرسو است.

هَندپرسو یا مینی پرسو

هر دو دستگاه قابل حمل و خوش ساخت هستند و با هر دو می توان اسپرسویی خوش طعم تهیه کرد. اما  را کدام را باید انتخاب کرد؟ انتخاب دستگاه به نظر شخصی شما بستگی دارد.

اگر قیمت برایتان اهمیتی ندارد و دوست دارید که دستگاهتان ظاهری زیباتر داشته باشد، هندپرسو بخرید. نوع Wild Hybrid  بهترین گزینه است. این دستگاه به دلیل داشتن فشارسنج و وزن مناسب بسیار شکیل است. به دلیل وزن مناسب و کوچک بودن آن می توان آن را با خود به سفر برد.

اگر به دنبال دستگاه اسپرسوساز هستید که بتوانید با خود به کمپ برده و اسپرسوی با کیفیتی با آن تهیه کنید، مینی پرسو بسیار مناسب است. نوع Wacaco Minipresso GR گزینه خوبی است، چون یکپارچه است و قطعات کمتری دارد. این دستگاه بسیار کوچک و سبک است و به راحتی می توان با آن اسپرسو تهیه کرد.


تیرینک در اینستاگرام

منبع lifehack
نظر بگذارید