آیا می توان با رژیم سم زدایی وزن خود را کاهش داد؟

زمانهایی پیش میاید که می خواهید با رژیم سم زدایی وزن خود را کاهش دهید. اکثراً این اتفاق پس از گذراندن تعطیلات پیش میاید، چون در طی تعطیلات خوب خورده و خوب استراحت کرده اید. پس از تعطیلات دوست دارید اضافه وزنی را که پیدا کرده اید، از بین ببرید، چون لباسهایتان برایتان تنگ شده اند.

رژیم گرفتن همیشه کار ساده ای نیست، اما با پشتکار و ثبات می توانید به نتیجه ای که می خواهید برسید. ابتدا همه به دنبال یک روش ساده و سریع هستند و اولین چیزی که به ذهنشان می رسد روش سم زدایی است.

این روش یکی از سریعترین روشهای کاهش وزن است. البته این رژیم پایة علمی کاملی ندارد، اما به دلیل نتیجة خوب آن اکثراً از این روش استفاده می کنند.

بسیاری از مردم دوست دارند که در مورد این رژیم و دلایل سرعت کاهش وزن آن بدانند.

داستان سم زدای کاهش وزن

رژیم سم زدایی سیستم ایمنی بدن را قوی میسازد، گوارش را تنظیم می کند، سطح انرژی را افزایش می دهد و از همه مهمتر به دلیل خارج کردن مواد سمی از بدن،  موجب کاهش وزن می شود.

سم ها بر بدن انسان تأثیر منفی می گذارند. بدن انسان طوری است که باید به صورت طبیعی سموم را خارج نماید، اما متأسفانه نمی تواند اینکار را به شکل کامل انجام دهد. به همین دلیل اکثر مردم به این نوع رژیم روی میاورند.

اگرچه این رژیم موجب کاهش سریع وزن می شود، اما نمی تواند ادامه دار و همیشگی باشد. این رژیم با روزه داری آغاز می شود و با خوردن میوه، سبزیجات و آب و مایعات به مقدار زیاد ادامه می یابد.

همه می دانیم که آب برای بدن بسیار لازم و مفید است، اما آب بیش از اندازه به بدن صدمه می زند. در این رژیم فرد باید از غذاهائی که دارای سم هستند دوری کرده، به مقدار زیاد آب و مایعات، سبزیجات، میوه و حتی قرصهای مسهل استفاده کند.

در این رژیم شما وزن خود را کاهش می دهید، اما بلافاصله پس از قطع رژیم، شروع به افزایش وزن می کنید.

استفاده از این رژیم، روش صحیحی نیست چون عوارض جانبی دارد. وزنی که در طی رژیم کم می کنید، چربی نیست، بلکه آّب بدن شماست که از بین می رود. با این رژیم احساس خستگی می کنید، انرژیتان کم می شود، کالری از دست می دهید و ضعیف می شوید.

پس بهتر است از روش دیگری برای کاهش وزن استفاده کنید.

بهترین روش برای کاهش وزن

 بهترین راه برای همه، استفاده از رژیمی است که موجب کاهش وزن تدریجی می شود. اولین قدم داشتن صبر و ثبات برای ادامه است. این نوع رژیم بسیار مؤثر است و وزن کاهش یافته به سرعت باز نمی گردد.

از لحاظ پزشکی نیز این نوع رژیم تأئید شده است. در این رژیمها فرد از غذای سلامت استفاده کرده،  مصرف کالری را کاهش داده و ورزش می نماید. شاید کاهش وزن تدریجی به نظر خیلی طولانی باشد، اما برای همیشه می توان از اضافه وزن نجات پیدا کرد.

در رژیم سم زدایی با استفاده از قرصهای مسهل، فرد مقدار زیادی پروتئین از دست داده و احساس خستگی و ضعف می کند. اما در رژیم کاهش وزن تدریجی، فرد از پروتئین بیشتری استفاده می کند، اما مصرف شکر کاهش می یابد، از قرص استفاده نمی شود و آب به میزان متعادل استفاده می گردد. این امر موجب سلامتی شده و در عین حال وزن کاهش پیدا می کند.

کاهش وزن تدریجی و طولانی با رژیم سم زدایی

در این رژیم از ورزش استفاده می شود که خود در کاهش وزن بسیار اهمیت دارد. ورزش در کنار غذاهای سالم بهترین راه کاهش وزن است. اگر چه روش سریعی نیست، ام بسیار ایمن و سالم است.

بطور کل ورزش کردن برای سلامت لازم است، اما هنگام رژیم قطعاً باید انجام شود. با ورزش به همراه رژیم راحت تر وزن کم می کنید.

ورزش کردن برای کاهش وزن لازم است و ثبات و پشتکار در انجام آن اهمیت زیادی دارد. هنگامی که رژیم خود را آغاز می کنید، نوعی ورزشی که مناسب شماست انتخاب کنید و با رژیم خود همراه کنید.

کلام آخر

رژیم سم زدائی موجب کاهش وزن سریع می شود، اما سالم نیست. استفاده از این رژیم راه حل دائمی برای کاهش وزن نیست چون پس از قطع آن سریعاً به وزنتان اضافه می شود.

ورزش کردن بهترین راه کاهش وزن است، چون کالری سوزی را افزایش می دهد و حتی اگر ورزش را قطع کنید، این کالری ها دوباره به بدن باز نمی گردند. استفاده از یک رژیم سالم و ورزش، بهترین راه حل برای خلاصی از وزن اضافی است.

به جای رژیمهای کاهش سریع وزن، با خوردن غذاهای سالم و ورزش منظم، به وزن ایده آل خود رسیده وآن را حفظ کنید.


تیرینک در اینستاگرام

منبع lifehack
نظر بگذارید