آیا تکنولوژی به تغذیه سالم در دنیا کمک می کند؟

تکنولوژی زندگی را آسان می نماید اما از سوی دیگر موجب تنبلی می شود. اگر چه با تکنولوژی بهتر می توان کارها را سرو سامان داد اما با کمی دقت متوجه می شوید که از میزان فعالیت شما کاسته می شود.

در حال حاضر بسیاری از کارها مانند نظافت را می توان به کمک رباتها انجام داد. استفاده از رباتها زمان کافی برای انجام کارهای دیگر را برایمان مهیا می کند. اما متاسفانه بسیاری از ما تنها به کارهای پشت میزی و کم تحرک می پردازیم.

اهمیت کنترل غذای مصرفی

متاسفانه چاقی مرضی هر روزه و با سرعت زیاد رو به افزایش است. طبق تحقیقات تا سال 2030 تعداد افراد چاق در امریکا حدود 50 درصد افزایش می یابد. متاسفانه این معضل در میان کودکان نیز رایج است.

امروزه متاسفانه از هر 3 کودک تنها یک نفر فعالیت بدنی مناسب دارد. با افزایش سریع بازیهای کامپیوتری، کودکان نشستن در خانه و استفاده از این بازیها را به فعالیت های بدنی بیرون از خانه ترجیح می دهند. امروزه سلامت زیستن به چالش بزرگی تبدیل شده است.

خوشبختانه امروزه تکنولوژی در مسیر روشهای سالم زندگی قدم برداشته است. بطور مثال وسایل و نرم افزارهای خاصی ابداع شده اند تا اطلاعات لازم برای سلامتی را با لمس یک دکمه در اختیارمان بگذارند.

شما به غذای خوب برای سوخت رسانی به بدن نیاز دارید. هر چه تغذیه شما سالم تر باشد سالم تر خواهید بود. در مقابل یک سبک زندگی بی تحرک و تغذیه ناسالم به زندگی آسیب می رساند. امروزه تغذیه سالم تبدیل به یک چالش بزرگ شده است.

یک زندگی سالم با تغذیه سالم

 تغذیه و تکنولوژی بررسی شود بهتر است بدانیم که چگونه غذای خوب و یا بد بر بدن تأثیر می گذارد. منظور از غذای بد فست فودها هستند که طعم خوبی دارند اما بسیار مضر هستند. زیاده روی در مصرف غذاهای بد تأثیرات مهمی بر بدن می گذارد:

  • مشکلات فراگیری و حافظه ای
  • عدم کنترل اشتها
  • ایجاد افسردگی
  • ایجاد اشتهای کاذب و هوس به خوردن

یکی از دلایل استفاده از فست فودها مشغله زندگی امروزه است. خوردن یک غذای آماده در راه محل کار به صورت یک عادت عادی درآمده است. این روش بیشتر از هر چیز دیگری به سلامتی آسیب می رساند.

یکی از روشهای دوری از این مشکل انجام کار از راه دور است. افرادی که به انجام مشاغل از راه دورمشغولند کنترل بهتری بر عادت غذایی خود دارند چون آشپزخانه همیشه در دسترس آنهاست.

غذاهای سالمی مانند انواع بری ها، بادام، ماست یونانی، اسموتی، سالاد مرغ و شکلات تلخ را می توان هنگام گرسنگی و در شرایط کار از راه دور استفاده نمود.

استفاده از تکنولوژی در پخت غذا

شما به راحتی می توانید عادت غذایی خود را توسط گوشی هوشمند خود تغییر دهید. بطور مثال شما می توانید توسط گوشی موبایل از مواد مغذی یک غذا مطلع شوید. حال می توان گفت تکنولوژی در راه زندگی سالم قدم مثبتی برداشته است.


تیرینک در اینستاگرام

نظر بگذارید