انواع ماگ و فنجان مناسب برای مناسبتها و شرایط مختلف

برای هر موقعیت و هر مناسبتی می توان از فنجان و یا ماگ مخصوص استفاده کرد. بطور مثال، اگر در سفر هستید و هوس قهوه گرم می کنید و یا در محل کار خود دلتان قهوه سرد می خواهد، می توانید از ماگ و یا فنجان مخصوص سفر استفاده کنید. در این مقاله از تیرینک انوع ماگ ها و فنجان ها را با هم بررسی میکنیم.

البته این تنها وجه تمایز فنجانها و ماگها با یکدیگر نیست، فنجانها و ماگها بطور مثال، از لحاظ جنس و یا نوع قهوه ای که در خود نگه میدارند، با یکدیگر تفاوت دارند. حتی از لحاظ دیواره نیز با یکدیگر فرق می کنند.

انواع ماگ و فنجان

  • استفاده مشخص

بهتر است از ماگ یا فنجانی استفاده کنید که مناسب قهوه تان باشد.

انواع ماگ - ماگ کلاسیک قهوه

  1. ماگ کلاسیک

این ماگها گنجایش 8 اونس (226 گرم) مایع دارند و معمولاً از جنس شیشه و یا چینی هستند. تمام این ماگها اندازه یکسانی دارند، فقط شکل دسته آنها با یکدیگر متفاوت است. ماگهای شیشه ای معمولاً دسته کوچکتری دارند و گاه نگهداری آنها کمی مشکل است. دقت کنید جنس مناسبی انتخاب کنید. برخی از این ماگها طعم و گرمای قهوه را بهتر نگه می دارند. انواع ماگ های کلاسیک در بازار و فروشگاه های اینترنتی قابل خرید هستند.

ماگ سفری - انواع ماگ

  1. ماگ سفری

انواع ماگ های سفری مختلفی در بازار هستند، اما توانایی حفظ گرما و بدون منفذ بودن آنها مهمترین خصیصه این ماگهاست. این ماگها باید در محکمی داشته و قابل شستشو در ماشین ظرفشویی باشند. اندازه آنها بستگی به سلیقه و نیاز شما دارد. برخی از این ماگها گنجایش 24 اونس مایع دارند.

ماگ Demitasse - انواع ماگ

  1. دمی تاسِی Demitasse

دمی تا سِی در واقع همان فنجان مخصوص اسپرسوست. این فنجانها معمولاً ساده هستند و تزئینی ندارند. گنجایش آنها 4/3 اونس است. هنگام خرید دقت کنید که دیواره ضخیم تری داشته باشد تا بتواند برای مدت بیشتری گرما را نگه دارد.

ماگ تامبلر Tumbler-انواع ماگ

  1. تامبلر Tumbler

این ماگ ترکیبی از ماگ کلاسیک و ماگ سفری است. شکل ظاهری آنها شبیه ماگ کلاسیک است، اما بلندترند و در جای لیوانی بهتر جا می شوند. این ماگها قهوه را بهتر گرم نگه می دارند.

 

جنس ماگ و فنجان

جنس ماگ اهمیت زیادی دارد. گاه جنس ماگ می تواند بر طعم قهوه تأثیر بگذارد. انواع ماگهای مختلف از جنس های متفاوت وجود دارند.

  • سرامیک

ماگهای سرامیک عمر طولانی تری دارند و حرارت را در سراسر خود پخش می کنند. علاوه بر این شکل و رنگهای مختلفی دارند. همچنین می توان آنها را در ماشین ظرفشوئی شست.

  • شیشه

ماگها و فنجانهای شیشه ای مانند ماگها و فنجانهای سرامیک بسیار شکیل و متنوع هستند. این ماگها می توانند گرما را حفظ کنند، اما خیلی زود ترک برداشته و یا می شکنند.

  • سفال لعابدار

این ماگها طرفداران زیادی ندارند، ولی بسیار مقاومند. این ماگها یه اشکال مختلف در بازار فروخته می شوند و به دلیل نوع جنسشان بسیار ساده تمیز می شوند.

  • استیل

ماگهای استیل معمولاً در سفر استفاده می شوند. این ماگها معمولاً دارای سرپوش هستند و مانع نشت مایع به خارج شده و گاه دسته دار هستند.

  • چینی

از زمان سلسله مینگ تا کنون، ظروف چینی طرفداران زیادی دارند. ماگهای چینی بسیار زیبا و مرغوب بوده و رقیب ندارند. این ظروف یک نقطه ضعف بزرگ دارند، چون بسیار شکننده اند و نیاز به مراقبت زیادی دارند.

  • ملامین

ماگهای ملامین گرما را بخوبی در خود نگه می دارند و قابل شستشو در ماشین ظرفشویی هستند. علاوه بر این قیمت مناسبی دارند. به خاطر داشته باشید که نباید قهوه را با آن گرم کرد، چون صدمه می بیند.

 

عملکرد خاص

برخی از ماگها استفاده خاصی دارند.

ماگ پور اور انواع ماگ

1. پور اُوِر

این ماگها مخصوص قهوه پوراور هستند. این ماگها دارای یک بخش جداگانه شبیه به فنجان هستندکه روی فنجان اصلی قرار داده می شود. قهوه گرایند شده را به همراه فلیتر در این بخش ریخته. سپس آب جوش روی آن ریخته می شود و قهوه دم شده بصورت قطره ای در فنجان اصلی می ریزد. یکی از نقاط مثبت این ماگ لذت بردن از تماشای دم کشیدن قهوه است.

ماگ ناولتی طرح دوربین - انواع ماگ

2. ناولتی Novelty

این ماگ ترکیبی از انواع ماگ های مختلف است و در اشکال مختلف در بازار فروخته می شوند. بطور مثال، ماگ‌هایی به شکل لنز دوربین در این گروه قرار دارند.

ماگ دو جداره انواع-ماگ

3. ماگ دو جداره

این ماگها فاقد دسته هستند و دو دیواره دارند. از آنجایی که وقتی قهوه داخل آن زیاد داغ است به دلیل جداره رویی ماگ هنگام بدست گرفتن، دست را نمی سوزاند. علاوه بر این منظره زیبا و جذابی دارد. انواع ماگ دوجداره را میتوانید در بازار یا فروشگاه های اینترنتی مشاهده و خریداری نمایید. همچنین میتوانید از تیرینک محصولات دوجدار مناسب نوشیدنی ها را سفارش دهید.

ماگ وینتیج انواع ماگ

4. وینتِیج Vintage

ماگهایی که در دهه 1950 ساخته شده اند در این گروه قرار دارند. این ماگها بسیار شکیل و زیبا هستند. انواع ماگ وینتیج در طرح های جذاب و مختلفی وجود دارند. اما باید هنگام خرید دقت کنید که ترک نداشته باشد.

ماگ Cup Snack Tray انواع-ماگ

5. ماگ یا فنجان با نعلبکی بزرگ Cup + Snack Tray

از دیگر انواع ماگ ها آنهایی هستند که دارای یک نعلبکی بزرگ هستند و می توان اسنک، بیسکوئیت و یا شیرینی در آن گذاشت. شما می توانید آن را در یک دست خود نگه داشته و با دست دیگر هم اسنک و یا فنجان را بردارید. قیمت این ماگها نسبت به ماگهای دیگر گرانتر است.

ماگ با روکش طلا - انواع ماگ

6. ماگ با روکش طلا

اگر به دنبال یک ماگ ارزشمند هستید، ماگ روکش طلا بهترین گزینه است. این ماگ معمولاً بادوام تر از انواع دیگر است. این ماگها را باید با دست شست و در ماشین ظرفشویی قرار نداد.

 

7. ماگ شخصی

هیچ چیز مانند یک ماگ شخصی که متعلق و مخصوص خودتان است، دوست داشتنی نیست. شما می توانید با این ماگ از نوشیدن قهوه خود بیشتر لذت ببرید. امروزه تقریباً می توان هر نوع ماگی مخصوص به خود سفارش دهید.

کلام آخر

علاوه بر این فنجانها و ماگها، فنجانهای یک بار مصرف نیز در بازار بفروش می رسند.


منبع homegrounds
نظر بگذارید