مدیریت زمان و چند راهکار برای دیر نرسیدن به قرارهایتان

آیا همیشه به قرارهایتان دیر می‌رسید و نمی‌دانید چگونه می‌توان این معضل را برطرف کنید؟ با پیروی از برخی روشها و مدیریت زمان می‌توانید به فردی وقت شناس تبدیل شوید. در این مطلب از تیرینک به چند راهکار برای برای دیر نرسیدن به قرارهایتان اشاره کرده‌ایم.

  1. فهرستی از کارهایی که باید برای یک قرار عادی انجام دهید تهیه کنید

آیا همیشه هنگام قرار، به کارهائی که باید برای آن انجام دهید فکر می‌کنید؟ با نوشتن می‌توانید وقت خود را هدر ندهید. بطور مثال اگر با مربی خصوصی خود در باشگاه قرار دارید، وسایلی را که نیاز دارید بنویسید. معمولاً برای باشگاه رفتن به لباس ورزش، کفش ورزشی، حوله، کارت عضویت، قمقمه و کیف وسایلتان نیاز دارید. از آنها لیستی تهیه کنید و نگه دارید و هنگامی که زمان قرارتان می‌رسد، به آسانی و بسیار سریع آنها را مرتب کنید.

  1. کیف خود را چند ساعت قبل مرتب کنید

فکر انسان همیشه مشغول است، بخصوص هنگامی که قرار است کاری را به موقع انجام دهد. به جای اینکه تا دقیقه نود صبر کنید، از چند ساعت قبل که هنوز ذهنتان آرام است دست بکار شوید و وسایلتان را مرتب کرده و در کیف بگذارید. البته ممکن است که نتوان همه وسایل را با هم در کیف گذاشت، بطور مثال قمقمه آب آخرین وسیله ایست که باید به همراه خود داشته باشید. اگر از قبل وسایلتان جمع شده باشد و لیست هم جلوی چشمتان باشد، در کمال آرامش آخرین وسیله را هم با خود بر می‌دارید.

  1. هنگامی که برای قرارتان آماده می‌شوید از انجام کارهای دیگر اجتناب کنید

آیا هنگامی که آماده ترک منزل برای قرارتان هستید، ایمیلهای خود را چک می‌کنید، با حیوان خانگی خود بازی می‌کنید، یا تکست می‌نویسید؟ انجام تمام اینکارها را کنار بگذارید و فقط به قرار خود برسید. اینکارها را بعد از قرار هم می‌توانید انجام دهید.

مدیریت زمان 3

  1. عادت “همین یک کار را انجام میدم، بعد….” را کنار بگذارید

برای به موقع رسیدن به قرارتان، از لیستی که تهیه کرده‌اید پیروی کنید. بطور مثال نگوئید حالا لباسها را جمع می‌کنم و بعد می‌روم. انجام اینکارها وقت شما را از بین برده و ذهن شما را منحرف می‌کند. زمانی که این تفکر که “حالا همین یکی را انجام می‌دهم”به ذهنتان رسید، بیایستید و فقط به فکر کارهایی که باید برای قرارتان انجام دهید فکر کرده و انجام دهید. مدیریت زمان در همینجا به درد شما میخورد.

  1. چند قرار متوالی برای خود تعیین نکنید

چند قرار پشت هم به معنی تأخیر داشتن و دیر رسیدن است. اگر برای یکی از قرارهایتان دیر برسید، مطمئن باشید زمان از دستتان خارج شده و به بقیه هم دیر خواهید رسید.

  1. زمان رفتن به قرار را در تقویمتان بنویسید

نوشتن زمان ترک خانه برای رسیدن به قرار کمک بسیار خوبی است. با اینکار زمان دقیق در ذهنتان ملکه می‌شود و فراموش نکرده و به موقع به سوی قرارتان حرکت می‌کنید. هنگامی که قرارتان را در تقویم می‌نویسید متوجه می شوید که زمان حرکت چقدر زمان دارید.

مدیریت زمان 5

  1. زمان اضافی برای خود مشخص کنید

رفتن از قراری به قرار دیگر موجب دلواپسی شما شده و تمرکزتان را بهم میریزد. اگر بتوانید زمان اضافه تری را در نظر بگیرید، کمتر نگرانی برای خود ایجاد می‌کنید. پس از احتساب نسبی زمان سفر بین دو قرار، اگر بتوانید زمان بیشتری در نظر بگیرید حتماً به موقع به قرار بعدی خود می‌رسید. پس هنگامی که می خواهید چند قرار متوالی داشته باشید زمان بین آنها را با دقت مشخص کنید. به این ترتیب به همه قرارهای خود در آرامش کامل می‌رسید و مدیریت زمان را به درستی انجام داده‌اید.

  1. وسیله نقلیه خود را از قبل انتخاب کنید

شما نمی‌توانید به وسایل نقلیه عمومی اعتماد کنید، شاید زمانی که شما باید سوار وسیله نقلیه شوید هنوز نرسیده باشد و یا ایستگاه را ترک کرده باشد. اگر از زمان حرکت وسایل نقلیه اطلاع نداشته باشید، حتی اگر 30 ثانیه تأخیر داشته باشید، آن را از دست می‌دهید. به روش آنلاین از ساعت حرکت این وسایل مطلع شده و سر وقت خود را به آنها برسانید.

و نکته پایانی: بعد از رسیدن به قرارتان از خودتان پذیرایی کنید

وقتی با خیال راحت به قرارتان رسیدید و به منزل بازگشتید. با یک دمنوش خوشمزه از خودتان پذیرایی کنید تا به آرامش برسید و خستگی را از تن به در کنید.


تیرینک در اینستاگرام

منبع lifehack
نظر بگذارید