توصیه‌ هایی برای نوشیدن آب ، آیا می توان بلافاصله قبل و یا بعد از غذا آب نوشید؟

شاید این سؤال برای شما هم پیش آمده باشد. در واقع همه شک می‌کنند که باید قبل و یا بعداز غذا آب بنوشند. برخی از پزشکان توصیه می‌کنند که هنگام خوردن غذا نباید آب نوشید و باید پس از 1 تا 2 ساعت پس از غذا اقدام به نوشیدن آب کرد. برخی دیگر می‌گویند که قبل از غذا نباید آب نوشید. با این همه توصیه و پیشنهاد، باید به کدامیک اعتماد کرد و از آن پیروی نمود؟ در این مطلب از تیرینک به توصیه‌هایی در خصوص نوشیدن آب اشاره کرده‌ایم. با ما همراه باشید.

حل مشکل طبق دیدگاه طب آیورودا

چه زمانی آب می‌نوشیم و یا چه زمانی باید آب بنوشیم؟ مسلماً همه زمانی آب می‌نوشیم که تشنه هستیم. تشنگی نوعی اجبار و نیاز است که باید به آن توجه شود، حال فرقی نمی‌کند که قبل، بعد و یا در هنگام غذا خوردن باشد.

همه زمانی غذا می‌خورند که گرسنه هستند و یا هنگامی ادرار می‌کنند که به آنها فشار وارد شده باشد. تمام این فشارها و اجبارها تنها به دلیل ریتم شبانه روزی بدن و نیازهای آن است.

آیا نوشیدن آب پس از غذا صحیح است؟

آیا نوشیدن آب پس از غذا روش صحیحی است؟ بسیاری از پزشکان معتقدند که نباید هنگام صرف غذا آن را نوشید. اما در طب آیورودا عقیده بر این است که آب باید هنگام غذا خوردن نوشیده شود.

هنگامی که قبل از غذا آب می‌نوشید، موجب ضعیف شدن آگنی (آتش) به معنی قدرت هضم از دیدگاه طب آیورودا می‌شود. چون آب سرد است و موجب رقیق شدن اسید معده شده و در نتیجه از قدرت هضم می‌کاهد. طبق نظر طب هندی آیورودا، تا چند ساعت قبل از صرف غذا نباید آن را نوشید. به اعتقاد این طب نوشیدن آب قبل از غذا موجب ضعف و لاغری می‌شود.

حال اگر بلافاصله بعد از غذا بنوشید چه اتفاقی میفتد؟ اینکار موجب می‌شود تا بر کیفیت غذا و قدرت گوارش تأثیر بگذارد. فرقی نمی‌کند چه غذائی میخورید، آب موجب سردی آن می‌شود و اگر این کار را به دفعات تکرار کنید موجب چاقی می‌گردد. در نتیجه طب آیورودا مخالف نوشیدن آب پس از غذاست.

طب آیورودا نوشیدن آن هنگام غذا خوردن را تأئید می‌کند. اینکار موجب رطوبت در غذا شده و به شکسته شدن غذا کمک می‌کند. علاوه بر این اگر غذایتان چرب و ادویه‌ای باشد، تشنگی برطرف می‌شود. این عادت بسیار ایده آل و سلامت است. البته نوشیدن آن هنگام غذا خوردن به این معنی نیست که یک لیوان کامل آن را برای رفع عطش بنوشید. سعی کنید هنگام غذا خوردن جرعه جرعه آن را بنوشید، وگرنه معده‌تان پر شده و نمی‌توانید به میزان لازم غذا بخورید.

اما آبی که می‌نوشید باید دمای مطابق با دمای اتاق داشته باشد. نوشیدن آب سرد به دلیل غیر فعال سازی آنزیمها، قدرت هضم را کاهش داده و موجب می‌شود تا سموم غذا در بدن انباشته شوند. این سموم موجب درد، ریفلاکس و یا هیاتال (ضعف عضلات دیافراگم) می‌شوند. از نوشیدن قهوه و یا نوشیدنی‌های گازدار هنگام غذا خوردن اجتناب کنید.

پس از خوردن غذا حداقل نیم ساعت صبر کرده و سپس آن را بنوشید. با اینکار هم تشنگی برطرف شده و هم احساس سیری می‌کنید. 2 تا 3 ساعت پس از غذا هر چقدر که دوست دارید بنوشید، تا آن زمان روند گوارش شما  آغاز به کار کرده است.

مورد دیگری که وجود دارد در مورد افرادی است که باید قبل از غذا دارو استفاده کنند. آیا آنها هم نباید قبل از غذا آب بنوشند؟

حتماً شنیده‌اید که پزشکان تجویز می‌کنند نیم ساعت قبل ار غذا دارو مصرف کنید. دلیل آن واضح است، چون از نیم ساعت قبل از غذا نباید  نوشید. علاوه بر این اگر نیم ساعت قبل از غذا دارو مصرف می‌کنید، حتماً اینکار را با مقدار کمتری از آن انجام دهید.


تیرینک در اینستاگرام

منبع stylecraze
نظر بگذارید