چگونه می توان با خوردن شکلات اندامی متناسب داشت؟

آیا ممکن است خوراکیهای خوشمزه بخوریم و بدنی متناسب بسازیم؟ آیا خوردن شکلات می‌تواند به ما در این مسیر کمک کند؟ یکی از چیزهایی که می‌تواند موجب عضلات قوی و خوش فرم شود مصرف شکلات تلخ است. اگر خوراکیهای مناسب و صحیح انتخاب کنیم، حتماً می توانیم.

بدنسازی تنها به معنی مصرف مکمل، استروئید، پودر پروتئین گرانقیمت و یا آهن نیست. اولین چیزی که در بدنسازی اهمیت دارد استفاده از مواد مغذی سالم و طبیعی است.

رازهای پنهانی شکلات تلخ

همانطور که همه می‌دانیم اساس ساخت آن بر پایه دانه های کاکائوست. نیاز به ترغیب کسی نیست که شکلات بخورد، زیرا یکی از خوشمزه ترین، راضی کننده ترین خوراکیهاست. خوردن شکلات می‌تواند حالمان را خوب کرده و ما را شاد کند. علاوه بر این شکلاتها منافع و خواص زیادی دارند.

اما منافع شکلاتها در چیست؟ بیشترین خاصیت آن به دلیل فلاونیدهای کاکائو است.

این فلاونیدها معمولاً در شکلات تلخ و یا عصاره کاکائو وجود دارند. نوع تلخ 70 درصد کاکائو دارد و هر چه مقدار کاکائو بیشتر باشد خواص آن بیشتر می‌شود.

هر چه میزان کاکائو بیشتر شود شکلاتها تلخ تر می‌شوند. شکلات تلخ 70 درصد مقداری شکر دارد تا طعم تلخ آن را کمی متعادل سازد.

از مصرف نوع شیری آن خودداری کنید، چون شکر اضافه و دیگر افزودنی های شکلات شیری سالم نیستند.

همچنین شکلاتها باید از مواد ارگانیک تهیه‌ شوند. اینگونه مواد تا حد امکان کم فرآوری می‌شوند و در نتیجه بیشتر مواد مفید در آن باقی می‌ماند.

فلاونیدها نوعی آنتی اکسیدان هستند که برای سیستم قلبی عروقی بسیار مفیدند. فلاونید کاکائو موجب افزایش اکسید نیتریک می‌شود.

این ترکیب موجب آرامش رگها شده و در نتیجه جریان خون آسانتر و بهتر می شود. جریان خوب و منظم موجب می شود تا خون به همه بافتها رسیده و در نهایت فشار خون تنظیم بماند.

این تأثیر باعث می شود تا عضلاتی سفت و تکه تکه در بدن ایجاد شود. با مصرف شکلاتها بافتهای عضلانی مواد مغذی و اکسیژن بیشتری دریافت می کنند.

شکلات تلخ و لاغری

شکلات تلخ و ساخت عضلات بیشتر

جریان خون مناسب و منظم موجب قدرت وترمیم عضلات می‌شود. این امر باعث می شود که پس از ورزش درد کمتری در عضلات احساس شود و عضلات در همان حال که ترمیم می شوند، قدرتمند نیز بشوند.

ترمیم عضلانی در واقع سوخت و ساز در بافت است. شکلات تلخ می تواند هنگام شکست عضلات، به راحتی آن را ترمیم کند.

یکی از مشخص ترین فلاونیدهای شکلات اپی کاتچین نام دارد. این فلاونید مانع عملکرد سریع مایوستاتین (پروتئین مسؤول رشد ماهیچه) شده و در نتیجه عضلات می‌توانند سریع و منظم رشد کرده و به شکل زیبایی حجیم شوند.

 اپی کاتِچین با تحریک پروتئین فولیستاتین عضله سازی را بهتر می‌کند. این پروتئین موجب رشد عضلات می‌شود.

شکلات و تناسب اندام

خواص دیگر آن

با مصرف 50 گرم شکلات تلخ 70 درصد در روز می‌توانید منافع زیادی به بدن خود برسانید. علاوه بر ساخت عضلات، خوردن شکلات تلخ می‌تواند حال شما را بهتر کرده و شاد کند. جریان خون را به دستگاه باروری افزایش می‌دهد و میزان تستسترون را افزایش می دهد.

شکلاتهای تلخ جریان خون به مغز را نیز افزایش می‌دهند و در نتیجه سلولهای مغزی بهتر تغذیه شده و عملکرد بهتری پیدا می کنند.

این امر موجب می شود که فرستنده های عصبی تعادل بهتری داشته باشند، به زبان دیگر مانند نوعی ضد افسردگی عمل می نماید.

هر روزه منافع بیشتری در مورد شکلاتها کشف می‌شود. شکلات تلخ هم بسیار لذیذ است و هم بسیار مفید.


تیرینک در اینستاگرام

نظر بگذارید