چگونه چای رویبوس با سرطان و بیماریهای قلبی مقابله می کند؟

رویبوس دارای مواد مغذی زیادی است و برای پیشگیری و درمان بسیاری از بیماریهای مزمن استفاده می شود. همه نوشیدن چای را دوست دارند، اما اگر چای رویبوس بنوشید هم لذت زیادی از طعم آن می برید و هم به سلامت بدن خود کمک زیادی می کنید. این گیاه بومی آفریقای جنوبی، به دلیل خواص زیادش، در سراسر دنیا برای جوانسازی و ترمیم مشکلات پوستی استفاده می شود. با مجله تیرینک همراه باشید.

منافع چای رویبوس

منبع غنی آنتی اکسیدان        

رویبوس دارای ترکیبات آنتی اکسیدانی مختلفی است. رویبوس دارای یکی از نادرترین آنتی اکسیدانها به نام آسپالاتین است. نوع فرآوری و تخمیر نشده رویبوس (رویبوس سبز) دارای بیشترین مقدار آنتی اکسیدان است. این آنتی اکسیدانها توانایی دارند تا میزان آنتی اکسیدان در خون را افزایش دهند. در نتیجه سیستم دفاعی بدن در مقابل بیماریها قدرتمندتر عمل می نماید.

میزان آنتی اکسیدان رویبوس به خاکی که در آن به عمل می آید، روش تهیه آن، مقدار آب، دمای آب، زمان عصاره گیری و موارد دیگری دارد.

خواص چای رویبوس

پیشگیری از ابتلا به سرطان و بیماری های قلبی

رویبوس رشد ضایعات سرطانی پوست را کاهش می دهد. ترکیب پیچیده پلی فنولهای آن از پوست در مقابل رادیکالهای آزاد حمایت می کند. این ترکیب تأثیر رادیکالهای آزاد را خنثی کرده، مانع تشکیل کلسترول شده و از گرفتگی رگها، سکته و حملات قلبی جلوگیری می کند.

رویبوس مانع تبدیل سلولهای DNA به سلولهای سرطانی می شود. همچنین از تکثیر سلولها جلوگیری کرده و مانع تشکیل تومور می گردد.

منافع دیگر رویبوس برای بدن

رویبوس فاقد کافئین است و تنین کمی دارد. مصرف چای رویبوس در بعضی از افراد توانسته است خواب را بهتر کند، علائم آلرژی را کاهش دهد، گوارش را بهتر کرده و سردرد را برطرف سازد. البته برای اثبات کامل این موارد نیاز به بررسی های بیشتری است.

برخی از پزشکان برای رفع کولیک نوزادی (قولنج نوزادی) از رویبوس استفاده می کنند که البته نیاز به اثبات علمی دارد. کسانی که مشکل حساسیت به کافئین دارند، می توانند از چای رویبوس استفاده کنند. به عنوان یک الکترولیت، مصرف آن توسط ورزشکاران توصیه می شود. این چای سالم را می توان برای نوزادان و مادران شیرده نیز استفاده کرد.


منبع thesouthafrican
نظر بگذارید