یک زن سالم 65 ساله به چه میزان کالری نیاز دارد؟

چگونه مقدار مورد نیاز بدن به کالری در طول زمان تغییر می کند؟ آیا با افزایش سن باید از میزان کالری  کمتری استفاده کرد و یا باید تغییراتی در رژیم غذایی داد؟

کالریهای مورد نیاز یک زن 65 ساله

بسیاری از عوامل مانند سن، قد، وزن و مقدار فعالیت روزانه می توانند میزان کالری روزانه را مشخص نمایند. بطور کل زنان بین 26 تا 50 سالگی که فعالیت متوسطی دارند، برای اینکه وزنشان ثابت بماند، روزانه به 2000 کالری نیاز دارند. البته این مقدار بر مبنای فاکتورهای گفته شد تغییر می کند.

زنان بالای 50 سال برای حفظ وزن خود به کالری کمتری دارند. هنگامی که سن بالا می رود، فرد عضلات خود را از دست داده و کمتر فعالیت می کند بطور کل زنان سالم بالای 60 سال باید بین 1600 تا 2000 کالری در روز به بدن خود برسانند تا هم سلامت مانده و هم وزن خود را حفظ کنند.

زنانی که فعالترند تا 2000 کالری باید به بدن خود برسانند، اما آنهایی که فعالیت چندانی ندارند این مقدار باید تا 1600 کالری باشد. اگر چه بدن در این سن در مقایسه با زمان 20 سالگی نیاز به کالری کمتری دارد، اما باید دقت کرد باید مواد مغذی تری نسبت به 20 سالگی مصرف کرد.

بطور مثال، زنان بالای 65 سال باید برای تأمین کالری (1600کالری) بیشتر از مواد پروتئینی استفاده کنند تا عضلات خود را بهتر حفظ نمایند. از دست دادن عضله یا همان سارکوپنیا موجب ضعف شده و گاه موجب ترک خوردگی استخوانها می شود.

زنان بالای 65 سال باید از مواد مغذی دیگری نیز استفاده کنند:

  • فیبر : برای جلوگیری از مشکلات روده ای مانند یبوست، مصرف فیبر ضروری است.
  • کلسیم و ویتامین D : کلسیم و ویتامین D برای استحکام استخوانها مورد نیاز است.
  • ویتامین B12 : بدن در سنین بالا نمی تواند این ویتامین را به خوبی جذب کند و نیاز به مصرف مکملهای آن است.
  • آهن: بدن در سنین بالا به آهن بیشتری دارد تا دچار کم خونی نشود.
  • برای تأمین این مواد باید از رژیمی استفاده کرد که حاوی سبزیجات، میوه، گوشت بی چربی، مواد لبنی و ماهی است.

نظر بگذارید