10 چای محبوب در چین

بسیاری از افراد با شنیدن نام چای، کشور چین را به خاطر میاورند. از آنجایی که چای از زمان سلسلة شَنگ ( 1600 تا 1046 قبل از میلاد) به دلیل خواص دارویی مورد توجه بوده است، ارتباط میان چین و چای خیلی هم بی ربط نیست. به دلیل خواص و طعم چای، کشت چای از جنوب چین آغاز شد. چای در فرهنگ چین جایگاه خاصی داشته و روش مصرف آن نیز مختص به چین است. در این مقاله از تیرینک به 10 چای محبوب در چین میپردازیم.

چای گل داودی چای محبوب چین

  • چای گل داودی Chrysanthemum Tea

این چای برای اولین بار در زمان سلسله سانگ استفاده شد. چای داودی با خیساندن گلهای داودی خشک شده در آب جوش تهیه می شود. به این چای نیشکر و گوجی بری (نوعی میوه شبیه زغال اخته) اضافه شده تا طعم بهتری پیدا کند. چای داودی طعمی کمی شیرین و گل مانند داشته و خواص داروئی زیادی دارد. از جمله می توان برای رفع گلودرد و تب از آن استفاده نمود.

چای-پو-ار-چای-محبوب-در- کشور چین

  • چای پو- اِر Pu-erh Tea

این چای در سراسر چین بسیار محبوب است و مصرف زیادی دارد. برای اولین بار این چای در ایالت یون نان توسط تخمیر چای سیاه تهیه شد. چای پو- اِر بصورت فشرده و کیک مانند در بازار بفروش می رسد برای کاهش وزن و کلسترول بسیار مفید است. محبوبیت و ظاهر متفاوت این چای آن را در بین چند چای محبوب در چین قرار داده است.

  • چای سبز Green Tea

در چین چای سبز انواع مختلفی دارد. پلی فنولهای این چای مملو از آنتی اکسیدان، مواد ضد سرطان و ضد اشعه های مضر هستند. اما به دلیل مقدار بالای آب در این چای، برای بهره مندی از این خواص، باید مقدار زیادی چای سبز نوشید.

چای دا هونگ پائو چای چین

چای دا هونگ پائو Dan Hong Pao

این چای نوعی چای اولانگ است که در ایالت فیوجیان به عمل میاید. این چای بیشتر از چای اولانگ اکسیده می شود و رنگ تیره تری دارد. طبق روایات مادر امپراطور مینگ (1644-1368) توسط این چای از بیماری نجات پیدا کرد. هنوز شش بوته از این چای وجود دارد که محصول آن کیلوئی یک میلیون و 25 هزار دلار ارزش دارد.

چای-Kemun Black Tea چای چین

  • چای سیاه کیمن Kemun Black Tea

خواستگاه این چای در ایالت آن هوئی کشور چین است و از قرن 19 محبوبیت زیادی پیدا کرده و استفاده می شود. این چای ملایم، طعم و رایحه ای دودی داشته و عطر کاکائوی تلخ را تداعی می کند. برای تولید این رایحه و طعم، تهیه کنندگان از فرآوری طولانی مدت استفاده می کنند.

چای-تی-گوین-ین-Tieguanyin-Tea

  • چای تی گوین ین Tieguanyin Tea

یکی از جالب ترین چای محبوب در چین است. این چای را متعلق به خدای آهن می دانند. چای تی گوین ین نیز نوعی چای اولانگ است و در ایالت فیوجیان به عمل میاید. این چای طعمی پیچیده و عطر گرمی دارد. دم کردن این چای کمی دشوار است و باید در 9 مرحله انجام شود.

Silver Needle چای

  • چای سوزنی نقره ای جان شن Junshan Silver Needle Tea

این چای زرد رنگ متعلق به جزیره جان شن در ایالت هونان است. از آنجایی این چای فقط در زمین بسیار کوچکی کاشته می شود، چای سوزنی نقره ای جان شن بسیار کمیاب است. طعم آن ملایم و گیاهی است. منظره دم کشیدن این چای بسیار زیباست، چون هنگام دم کشیدن برگهای چای در آب بالا و پائین رفته و به رقص در میایند.

چای Huangshan Maofeng

  • چای هوآن شان مآفنگ Huangshan Maofeng Tea

این چای سبز در دامنه کوههای زرد ایالت آن هوئی به عمل میاید. برگهای آن شبیه گل ارکیده و دارای پوشش ظریف موئی سفید است. طعم آن قوی و خاک مانند است. این چای برای سلامت پوست و کبد بسیار مفید است.

چای لانگجینگ Longjing Tea

  • چای لانگجینگ Longjing Tea

در زبان چینی چای لانگجینگ به معنی چای اژدهای خوب است و کیفیت بسیار بالایی دارد. این چای نوعی چای سبز است و خاستگاه آن دهکده لانگجینگ است. این چای به روش رست شدن دستی، در ظروف شبیه ماهیتابه و با شعله کم تهیه شده و برگهای آن رنگ قهوه ای روشن دارند (روش پَن رست).

این چای مملو از ویتامین C، اسیدهای آمینه و کتچین است. چای لانگجینگ در گذشته فقط در دربار چین استفاده می شد. برخی از بوته های آن از زمانهای گذشته باقی مانده اند و از آنها با دقت محافظت می شود. محصول آن پس از جمع آوری با قیمت بسیار بالا در حراجیها بفروش می رسد. این چای یکی چند چای محبوب در چین است.

Bai Mu Dan چای

  • چای بای میو دَن Bai Mu Dan Tea

این چای نوعی چای سفید است که از جوانه هایی که تنها دو برگ جوان دارند، تهیه می شود. رنگ آن پس از دم کشیدن سبز رنگ پریده و یا طلائی است و عطر آن بوی تازگی دارد. این چای در فیوجیان تولید می شود.


منبع theculturetrip
نظر بگذارید