تاریخچه کاپوچینو

مصرف کاپوچینو از دهه 1980 در امریکا محبوبیت پیدا کرد و به عنوان یک نوشیدنی جدید مورد توجه قرار گرفت. اما سابقه این قهوه به صدها سال پیش در ایتالیا باز می گردد. در ادامه به تاریخچه کاپوچینو و شیوه دم آوری آن در گذشته پرداخته ایم.

قبل از کاپوچینو

تاریخچه کاپوچینو برمیگردد به اروپای قدیم، که قهوه به روش عثمانی دم و نوشیده می شد. آب و دانه های قهوه را با هم می جوشاندند و گاه به آن شکر اضافه می کردند. این نوشیدنی بسیار شبیه به قهوه ترکی است که در حال حاضر استفاده می شود.

در اواخر سالهای 1700 انگلیسی ها و فرانسوی ها آغاز به دم کردن قهوه با فیلتر نمودند و به این ترتیب دانه ها را از مایع جدا نمودند. رفته رفته این روش بسیار متداول شد. از همان زمان کلمه کاپوچینو مورد استفاده قرار گرفت و شبیه چیزی بودکه اکنون استفاده می شود.

نام کاپوچینو

در سالهای 1700 در قهوه خانه های وین این قهوه با نام کاپوزاینِر Kapuziner فروخته می شد. این کلمه به معنی قهوه همراه با کرم و شکر است که از سال 1850 به بعد کمی ادویه به آن اضافه شد. رنگ این نوشیدنی شبیه ردای راهبان کاپوچین است و به همین دلیل پس از آن به کاپوچینو معروف شد. کاپوچین در ایتالیا به ردای کلاه دار گفته می شود و به همین دلیل راهبانی که از این نوع ردا استفاده می کنند به کاپوچین معروفند.

 

تاریخچه کاپوچینو

ابداع و تاریخچه کاپوچینو

این نوشیدنی با نام کاپوچینو ابتدا در ایتالیا ابداع و استفاده شد. تاریخچه کاپوچینو به اوایل سالهای 1900برمیگردد، کمی بعد از اختراع دستگاه اسپرسو ساز در سال 1901 ، به وجود آمد.

رفته رفته مصرف این قهوه در رستورانها و کافه ها باب شد. در همان هنگام دستگاههای اسپرسوساز کم کم در کافه ها و توسط باریستاها مورد استفاده قرار گرفتند. عکسها و تصاویر باقی مانده از گذشته نشان می دهند که کاپوچینو در ونیز با رویه خامه ای و دارچین و یا شکلات سرو می شد.

تولد کاپوچینوی مدرن

تاریخچه کاپوچینو پس از جنگ جهانی دوم شکل جدیدی به خود گرفت و می توان آن را مدیون دستگاههای اسپرسوساز دانست. در این زمان با استفاده از کرم و یا فوم شیر، اسپرسو و بخار مناسب، کاپوچینوی مدرن شکل گرفت. همچنین میتوانید طرز تهیه کاپوچینو با دستگاه های اسپرسو ساز را در مجله تیرینک بخوانید.

کاپوچینو در جهان 

مصرف کاپوچینو ابتدا در کشورهای اروپایی متداول شد. انگلیسی ها که عادت به نوشیدن شیر با قهوه داشتند، خیلی سریع این نوشیدنی را پذیرفتند و پس از آن اروپا به استرالیا و امریکای جنوبی راه پیدا کرد.

در دهه 1990 فرهنگ کافه ( نوشیدن قهوه به قیمت بالاتر برای گذراندن وقت بیشتر در مکانی غیر از خانه) رواج پیدا کرد.

اکنون یکی از مکانهایی که موجب رواج کاپوچینو شده است، کافی شاپهای استارباکس است.

نظر شما درباره تاریخچه کاپوچینو، این نوشیدنی دوست داستنی چیست؟


a

منبع thespruceeats
نظر بگذارید