آداب نوشیدن قهوه ترک

قهوه ترك به نام های قهوه یونانی و ارمنستانی هم شناخته می‌شود

این روزها نوشیدن قهوه ترک یک عادت هر روزه بین مردم کشورهای مختلف است. قهوه ترك هنوز هم به عنوان یك نوشیدنی سنتی در كشورهایی چون یونان، مصر و رستوران‌های تركی در سراسر جهان رواج دارد. جالب است بدانید اولین قهوه خانه در استانبول راه اندازی شد.

برای درست كردن قهوه ترك به روش سنتی آن، تجهیزات خاصی لازم است. ترك‌ها قهوه را در فنجان‌های دسته‌دار نمی‌نوشیدند، آنها از فنجان‌های كوچك بی‌دسته استفاده می‌كردند و فنجان را در ظرفی مسی با دسته چوبی قرار می‌دادند.

  • برای تهیه قهوه ترك به یک قهوه‌ جوش که اصطلاحا به آن جزوه می گویند، آب سرد، یك قاشق چای‌خوری و در صورت علاقه مند بودن به شیرین میل کردن قهوه تان شکر نیاز دارید.

معمولا قهوه ترک را خیلی آرام می نوشند.

نوشیدن قهوه ترک آدابی دارد که با رعایت کردن آن لذت واقعی آن را لمس می کنید. معمولا قهوه ترک را خیلی آرام می نوشند. در کنار آن یک لیوان آب سر هم سرو می کنند که آن را پیش از قهوه می نوشند تا طعم دهان تازه شود و طعم قهوه را بهتر درک کنند. در کنار قهوه تر ک می توانید باقلوا، شیرینی و شکلات هم استفاده کنید. یک باور غلط در بین اطرافیان این است که قهوه ترک را می توان با شیر هم سرو کرد در صورتی که قهوه ترک واقعی جز شکر نیاز به افزودنی دیگری ندارد.

پیشنهاد می کنیم مطالعه کنید: تهیه قهوه ترک خوشمزه چگونه است؟

قهوه ترک دلخواه خود را از تیرینک خریداری کنید.


تیرینک در اینستاگرام

نظر بگذارید