بهترین زمان برای نوشیدن چای بابونه

با وجودی که تقریباً همه با چای بابونه آشنا هستند، اما هنوز نمی دانند چه زمانی برای نوشیدن آن بهتر است، یا هر از چندگاهی باید آن را نوشید و در نهایت چه خواصی دارد. با این مقاله از مجله تیرینک همراه باشید.

چگونه چای بابونه به خواب کمک می کند؟

خوابیدن یک فرآیند فیزیولوژیکی بسیار مهم است. اگر خواب کامل نداشته باشید، به مرور زمان کارایی خود را از دست می دهید. معمولاً مشغله زیاد موجب اختلال در خواب می شود، اما درمانی طبیعی با استفاده از چای بابونه می تواند به شما کمک زیادی کند.

طبق تحقیقات، ماده فعال آپیژنین موجود در بابونه به ارتقاء خواب و کیفیت آن کمک زیادی می کند. این آنتی اکسیدان به گیرنده های مغز متصل شده و بیخوابی را از بین می برد. بعلاوه آپیژنین خاصیت ضد اضطرابی هم دارد. طبق تحقیقی مصرف 400 میلیگرم عصاره بابونه می تواند موجب بهتر خوابیدن شود. از بابونه در رفع افسردگی پس از زایمان نیز استفاده می شود. مصرف بابونه خواب مادران را نیز بهتر می کند.

همه چیز درباره نوشیدن چای بابونه

حتی با مصرف 270 میلیگرم عصاره بابونه می توان در طول زمان، بیخوابی های مزمن را نیز برطرف کرد.

چه زمانی برای نوشیدن چای بابونه مناسب تر است؟

بابونه نوعی خواب آور ضعیف و طبیعی است و بهترین زمان نوشیدن آن نیم ساعت قبل از خواب است.

برای کاهش وزن چه زمانی باید چای بابونه نوشید؟

بهترین روش کاهش وزن پیروی از رژیمهای خاص است. شما می توانید چای بابونه را در رژیم غذائی خود قرار داده و به کاهش وزن خود کمک کنید. بهتر است که برای تعیین زمان مصرف با یک متخصص تغذیه و یا مربی ورزشی خود مشورت کنید.

برای کاهش وزن بهتر است که چای بابونه را یک مرتبه در صبح و یک بار عصر و قبل از خواب بنوشید.

زمان نوشیدن چای بابونه

چای بابونه چگونه به گوارش کمک می کند؟

بابونه خاصیت سم زدایی دارد. این چای مملو از آنتی اکسیدانهای مختلفی است که سموم رادیکالهای آزاد را از بین می برند. بابونه خاصیت ضد التهابی و ضد اسهال دارد. عصاره پکتین سیب و بابونه علائم اسهال را برطرف کرده و دوره آن را کوتاه تر می کند. در تحقیقی مشخص شد که بابونه مانع ایجاد زخم معده می شود. این تحقیقات نشان دادند که بابونه مانع رشد باکتریهای مسبب زخم معده می شود. بابونه مسیر گوارشی را آرام می کند و به عنوان دارویی برای درمان نفخ و تهوع استفاده می شود.

برای رفع مشکلات گوارشی چه زمان نوشیدن چای بابونه بهتر است؟

برای رفع مشکلات گوارشی، مصرف چای بابونه و یا عصاره آن باید تداوم داشته باشد. معمولاً برای رفع این مشکلات باید روزانه 2 فنجان چای بابونه نوشید. بهترین زمان مصرف نیم ساعت پس از صرف غذاست. مصرف بابونه در این زمان به روند گوارش کمک کرده و مانع نفخ می شود. همچنین موجب دفع سریع مواد زائد از بدن می گردد. مصرف منظم بابونه و در زمان مشخص اهمیت زیادی در رفع مشکلات گوارشی دارد. بابونه را می توان هنگام صبح و نیم ساعت قبل از خواب نوشید.

 

شما میتوانید انواع چای بابونه درجه یک و همچنین ترکیبات نوشیدنی بر پایه گیاه بابونه را از تیرینک خریداری نمایید.


منبع khromaherbs
نظر بگذارید