رنگهای زیبای گل نخود پروانه ای

چای گل نخود پروانه ای گیاهی بومی آسیای جنوب شرقی است. تنها یک قاشق از آن را در آب دم کنید تا ببینید که چه معجزه ای رخ می دهد. رنگ خاکستری مات و کدر رفته رفته مانند یک گردآب زیبا به آبی خوشرنگ لاجوردی تبدیل می شود. اگر فقط چند قطره آب لیمو در آن بچکانید به رنگ بنفش تیره تبدیل می شود. با مجله تیرینک همراه باشید.

از این گیاه برای تهیه چای و کوکتل استفاده می شود. به دلیل طعم اعجاب انگیز و رنگ خارق العاده اش، امروزه از گل نخود پروانه ای برای تهیه شیرینی ها استفاده می شود.

معمولاً گل نخود پروانه ای را نمی توان در همه فروشگاهها و یا عطاری ها پیدا کرد و کمی نایاب است. این گیاه را می توان گاه بصورت ترکیبی خریداری کرد. بطور مثال، از برخی از فروشگاهها می توان ترکیب آن را با علف لیمو مشاهده نمود.

5 قاشق از این گیاه را اگر در 250 میلی گرم آب جوش و به مدت 4 تا 15 دقیقه بخیسانید، رفته رفته پس از 5 دقیقه شاهد تغییر رنگ آن خواهید بود.

این چای به دلیل رنگ زیبا و طعم خوبش که شیرین و شربتی نیست، برای استفاده در کوکتل بسیار مناسب است. طعم آن کمی خاکی و شبیه چوب است و به چای سبز ملایم شباهت دارد.

گل نخود پروانه ای

در تایوان آن را با شکر خرما شیرین می کنند و معمولاً به صورت ترکیبی با لیمو و یا علف لیمو تهیه می کنند. این چای در مالزی و تایلند بسیار متداول است. چای گیاه گل نخود پروانه ای یکی از نوشیدنی های عجیب و منحصر بفرد است.

در آسیای جنوب شرقی از این چای در غذا استفاده می شود. در رستورانهای تایلند از گل نخود پروانه ای به عنوان رنگ خوراکی و طبیعی برای دسرهای دارای برنج استفاده می کنند.

در رستورانها، هتلها و حتی منازل تایلند، چای گل نخود پروانه ای به عنوان یک چای بدون کافئین پس از صرف شام سرو می شود.

این گیاه دارای خواص زیادی است، بطور مثال برای استحکام مو، افزایش دید چشم و باروری بسیار مفید است.

رنگ این گیاه با ترکیبات مختلف تغییر می کند.

وقتی با چای ترش ترکیب می شود رنگش قرمز براق می گردد یا اگر با آب گازدار مخلوط شود، رنگش به شیری خاکستری تبدیل می شود. با گل ادریس به رنگهای دیگرو مختلفی در میاید. این تغییر رنگ با نوع pH خاکی که گل نخود پروانه ای در آن به عمل میاید و pH ماده ای که با آن ترکیب می شود، در ارتباط است.

نظر شما در مورد گل نخود پروانه ای چیست؟


منبع bonappetit
نظر بگذارید